Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 21:20



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Vacka-spotreba 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 658
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Málo otevřená škrtící klapka zvyšuje ztráty sáním a snižuje kompresní poměr.

Snad jen pro poradek by se sluselo napsat, ze snizuje pouze dynamicky kompresni pomer, aby se predeslo zbytecnym dohadum az si to prectou experti jako napr. fatal - na vse od deskove tektoniky po raketove motory :D
Jinak, potvrzuju, ze s upravenym motorem s ostrejsi vackou mam pri dalnicnim cestovani v rychlostech kolem 150km/h na tachometru (otackomer kolem 4200 ot.) spotrebu vyrazne nizsi nez pri stejnem jizdnim rezimu s motorem seriovym.

_________________
Škoda Favorit Felicia Fabia Octavia Golf Mondeo Clio - kočkopes.

Whoever lays hands upon me to govern me, is an usurper, a tyrant and I declare him my enemy!


8.12.08, 11:03
Profil
Pspvek Reklama

   
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: Vacka-spotreba
Majlanky píše:
Jiří Čech píše:
Spotřeba v uvedených otáčkách bude o nějaké to deci větší, při otáčkách vyšších ale naopak proti sérii poklesne (a někdy docela znatelně). Je to dáno tím, že se dříve otvírá výfukový ventil a ztrácíš efektivní tlak. Ve vyšších otáčkách je naopak vačka lépe přizpůsobena plnění motoru a motor běží v optimálnějším režimu, tedy spotřeba klesne. Každopádně pokud měním vačku, je zapotřebí udělat i další úpravy, aby to k něčemu bylo, jako vyměnit vahadla za "C" s větším zdvihem (pokud nejde o Fa motor, který je už má) a u 105 - 120 zvýšit kompresní poměr někam na 9,5 - 9,7:1 (a k tomu odpovídající natural 95). A také upravit průběh odstředivé regulace předstihu zážehu, což je velmi důležité pro jízdu v nižších otáčkách.


Diky moc, tohle sem si myslel ale byla to zase pouze moje domenka a ta ma vahu nula nula prd :lol:

PS: Jinak je to favo motor s propoctenou kompresi 10,3:1


Dej tam rozdělovač z F 136x a nastav 8° předstih (případně uprav podle klepání motoru).

_________________
J.


8.12.08, 11:03
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
bitmap píše:
Jiří Čech píše:
Málo otevřená škrtící klapka zvyšuje ztráty sáním a snižuje kompresní poměr.

Snad jen pro poradek by se sluselo napsat, ze snizuje pouze dynamicky kompresni pomer, aby se predeslo zbytecnym dohadum az si to prectou experti jako napr. fatal - na vse od deskove tektoniky po raketove motory :D
Jinak, potvrzuju, ze s upravenym motorem s ostrejsi vackou mam pri dalnicnim cestovani v rychlostech kolem 150km/h na tachometru (otackomer kolem 4200 ot.) spotrebu vyrazne nizsi nez pri stejnem jizdnim rezimu s motorem seriovym.



Víš, to máš tak - vždycky se najde nějaký blb, kterému můžeš něco říkat horem dolem a stejně nic nepochopí... :D Výraz dynamický kompresní poměr je pro takové lidi vesnice v Antarktidě... :P

_________________
J.


8.12.08, 11:06
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Hm...
Kdyby si většina tazatelů zde na fóru radši před umístěním svých dotazů přečetla něco málo z vmých článků, tak by fórum prakticky zaniklo... Jenže to nehrozí, proč si namáhat hlavu čtením a snahou něco pochopit, když se mohu blbě zeptat, on mi pak někdo řekne jak to je... :P

_________________
J.


8.12.08, 11:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5638
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
Jiří Čech: možná by nebylo od věci vložit odkaz na články do podpisu :wink:

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


8.12.08, 11:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5638
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
MATTESS píše:
slovo "optimálnější" by snad technik ani používat neměl

Motor v praxi téměř nikdy neběží v optimálním, ale vždy jen v optimálnějším režimu... :P

myšleno všeobecně. Když už je něco optimální, je to nejlepší možné. Pak už jen nejlepčejší je víc než nejlepší

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


8.12.08, 11:18
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12127
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Hm...
Jiří Čech píše:
Kdyby si většina tazatelů zde na fóru radši před umístěním svých dotazů přečetla něco málo z vmých článků, tak by fórum prakticky zaniklo... Jenže to nehrozí, proč si namáhat hlavu čtením a snahou něco pochopit, když se mohu blbě zeptat, on mi pak někdo řekne jak to je... :P

Hih... s tim forem je problem... je to totiz diskuzni forum, a kdyby nebylo o cem diskutovat, tak by skutecne zaniklo, coz by byla skoda. Blbje se zeptat je taky odvaha! :-D Odkaz na clanek kdyz je to k veci se dycky hodi. Treba ja sem je cetl, ale protoze se tu temer neustale resi jedna vec a to vyztuzeni vlecky dle 130L/A tak davam zasadne odkaz jenom na ten jedem muj clanek. ;-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


8.12.08, 11:22
Profil ICQ YIM
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Vít píše:
podle me je blud uz ta uvodni informace o dvou až třech tisicich, když pojedu pětkou kopec, pedál až na podlaze tak sice budu držet 2500 otacek, ale potece to tam vsema dirama co v karburatoru jsou a zrat to bude jako ZIL


A jejda, zase jeden teoretik... :)

Kontrolní otázka: je větší spotřeba při jízdě do kopce 90 km/h na pětku (plný plyn) nebo čtyřku (téměř plný plyn)? A te´d jsem na Tebe zvědavý... :D


palubní počítač v moderních autech mi zatím vždycky potvrdil moje tvrzení, shopnost dosahovat s karburátorovým favoritem v běžném provozu spotřebu pod 6litrů (až 5.1) mi také neříká, že nemám pravdu.


8.12.08, 11:47
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
pane Cech, ono napsat , ze : " Málo otevřená škrtící klapka zvyšuje ztráty sáním a snižuje kompresní poměr." kdyz vsichni zde vime ze kompresni pomer je vlastne pomer objemu taky neni nejmoudrejsi :wink:

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


8.12.08, 14:12
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 658
Příspěvek 
A jeje, uz je to tady :lol:

_________________
Škoda Favorit Felicia Fabia Octavia Golf Mondeo Clio - kočkopes.

Whoever lays hands upon me to govern me, is an usurper, a tyrant and I declare him my enemy!


8.12.08, 14:21
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
MATTESS píše:
Jiří Čech: možná by nebylo od věci vložit odkaz na články do podpisu :wink:


A co tak zkusit prohnat myšáka a trochu si zaklikat? Jste liní jako vši, aby vám to všem člověk přinesl až po nos... :P

_________________
J.


8.12.08, 14:26
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
bitmap píše:
A jeje, uz je to tady :lol:


nevim sice co tady je, ale kolik baští čtrnáctistovka ? pochlub se


8.12.08, 14:26
Profil ICQ
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Vít píše:
Jiří Čech píše:
Vít píše:
podle me je blud uz ta uvodni informace o dvou až třech tisicich, když pojedu pětkou kopec, pedál až na podlaze tak sice budu držet 2500 otacek, ale potece to tam vsema dirama co v karburatoru jsou a zrat to bude jako ZIL


A jejda, zase jeden teoretik... :)

Kontrolní otázka: je větší spotřeba při jízdě do kopce 90 km/h na pětku (plný plyn) nebo čtyřku (téměř plný plyn)? A te´d jsem na Tebe zvědavý... :D


palubní počítač v moderních autech mi zatím vždycky potvrdil moje tvrzení, shopnost dosahovat s karburátorovým favoritem v běžném provozu spotřebu pod 6litrů (až 5.1) mi také neříká, že nemám pravdu.


Chceš, abych Ti dokázal palubním počítačem, že nemáš tak docela pravdu? :lol:

_________________
J.


8.12.08, 14:27
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Kachnis píše:
pane Cech, ono napsat , ze : " Málo otevřená škrtící klapka zvyšuje ztráty sáním a snižuje kompresní poměr." kdyz vsichni zde vime ze kompresni pomer je vlastne pomer objemu taky neni nejmoudrejsi :wink:


To je totiž tím, že diskutujete o něčem, aniž byste měli elementární znalosti o daném problému... :)

_________________
J.


8.12.08, 14:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5638
Bydliště: Plzeň
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
MATTESS píše:
Jiří Čech: možná by nebylo od věci vložit odkaz na články do podpisu :wink:

A co tak zkusit prohnat myšáka a trochu si zaklikat? Jste liní jako vši, aby vám to všem člověk přinesl až po nos... :P

já vím, kde články jsou, ale jiní třeba netuší. A hledat umim taky, to se neboj

_________________
člen Coupé clubu TW
fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/


8.12.08, 14:33
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz