Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 22:58



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Vacka-spotreba 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 658
Příspěvek 
Vít píše:
Nevim sice co tady je, ale kolik baští čtrnáctistovka ? pochlub se

Pred upravou prubehu odstredive a podtlakove regulace na rozdelovaci mezi 9 - 10l/100km pri provozu temer vyhradne po Praze.
Ted jsem vzal pred tydnem plnou, zatim mam najeto lehce pres 400km a rucicka je presne v pulce, takze predpokladam, ze najedu jeste 200 - 300km. Az se rozsviti rezerva a zajedu zas natankovat, tak sem napisu vysledky, jestli nezapomenu :)

_________________
Škoda Favorit Felicia Fabia Octavia Golf Mondeo Clio - kočkopes.

Whoever lays hands upon me to govern me, is an usurper, a tyrant and I declare him my enemy!


8.12.08, 14:33
Profil
Pspvek Reklama

   
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Jriko, dělej si co chceš, mě to funguje, s tátou jezdíme lacino s čím nás napadne a děláme to jak jsem psal prve, to není teorie z článků ale poznatek z praxe. Fungovalo to u benzínových motorů (136, 1.3BMM, 1,3 MPI, 1.4MPI, 1.6 SR) , funguje to s naftou (1.4TDI a 1.9TDI).Nefungovalo to akorát na stodvacítce, která žrala uplně všecko, co se do toho auta leje, ale to asi nebyl problem zarazeneho kvaltu :)


8.12.08, 14:36
Profil ICQ
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
bitmap píše:
Vít píše:
Nevim sice co tady je, ale kolik baští čtrnáctistovka ? pochlub se

Pred upravou prubehu odstredive a podtlakove regulace na rozdelovaci mezi 9 - 10l/100km pri provozu temer vyhradne po Praze.
Ted jsem vzal pred tydnem plnou, zatim mam najeto lehce pres 400km a rucicka je presne v pulce, takze predpokladam, ze najedu jeste 200 - 300km. Az se rozsviti rezerva a zajedu zas natankovat, tak sem napisu vysledky, jestli nezapomenu :)


to je hodně slušný


8.12.08, 14:37
Profil ICQ
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Vít píše:
Jriko, dělej si co chceš, mě to funguje, s tátou jezdíme lacino s čím nás napadne a děláme to jak jsem psal prve, to není teorie z článků ale poznatek z praxe. Fungovalo to u benzínových motorů (136, 1.3BMM, 1,3 MPI, 1.4MPI, 1.6 SR) , funguje to s naftou (1.4TDI a 1.9TDI).Nefungovalo to akorát na stodvacítce, která žrala uplně všecko, co se do toho auta leje, ale to asi nebyl problem zarazeneho kvaltu :)


S naftou se jezdí jinak, než s benzínem, protože tam je regulace kvalitativní a ne kvantitativní. Jezdit za málo se dá i s ruským ZILem, ale záleží jak, že jo. Není umění jezdit za málo, ale je umění jezdit svižně za málo, víš? :-) A mohu tě ujistit, že mít obě komory otevřené (u škodováckého karbu) není možné při otáčkách 2000 rpm...:-) zkus si přečíst můj článek o karburátorech...

_________________
J.


8.12.08, 14:50
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
aha, tak tedy budu jezdit petkou do kopce svizneji a levneji


8.12.08, 17:17
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
půlky?? násobič? :lol:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


8.12.08, 19:30
Profil ICQ
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Vacka-spotreba
Jiří Čech píše:
Majlanky píše:
Diky moc, tohle sem si myslel ale byla to zase pouze moje domenka a ta ma vahu nula nula prd :lol:

PS: Jinak je to favo motor s propoctenou kompresi 10,3:1


Dej tam rozdělovač z F 136x a nastav 8° předstih (případně uprav podle klepání motoru).


136x jsem nesehnal(ani jsem se moc nesnazil) ale upravil jsem odstredivou regulaci dle tveho clanku ze 136 :wink:

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


10.12.08, 13:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
ferrari píše:
Najnižšia spotreba je pri čo možno najvyššom prevodovom stupni (=najmenších otáčkach), čo možno najmenšom plyne...samozrejme sa predpokladá dobre nastavený motor (karbec, ventily, zapaľovanie)...

Teoreticky ostrejšia vačka prinesie vyššiu spotrebu, ale zasa vďaka tomu, že to lepšie šlape, nemusíš toľko šlapať na plyn a aspotreba by mohla byť aj menšia...ale záleží to aj od štýlu jazdy (myslím to, či sa Ti s ostrou vačkou zvýši spotreba)...ja mám vačku 254/254, ale neviem to porovnať s Favo sériovou, nakoľko s tou som nikdy nejazdil...


Opět jeden z bludů. Málo otevřená škrtící klapka zvyšuje ztráty sáním a snižuje kompresní poměr, což vede vždy k poklesu tepelné účinnosti a tedy zvýšení spotřeby.


No veď áno, ale Vy tu stále rozprávate o mernej spotrebe a ja myslím reálnu - t.j. l/100km...k čomu mi je merná spotreba? Tá je zvyčajne najnižšia v otáčkach max. krútiaceho momentu...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


10.12.08, 14:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Vít píše:
Jiří Čech píše:
Vít píše:
podle me je blud uz ta uvodni informace o dvou až třech tisicich, když pojedu pětkou kopec, pedál až na podlaze tak sice budu držet 2500 otacek, ale potece to tam vsema dirama co v karburatoru jsou a zrat to bude jako ZIL


A jejda, zase jeden teoretik... :)

Kontrolní otázka: je větší spotřeba při jízdě do kopce 90 km/h na pětku (plný plyn) nebo čtyřku (téměř plný plyn)? A te´d jsem na Tebe zvědavý... :D


palubní počítač v moderních autech mi zatím vždycky potvrdil moje tvrzení, shopnost dosahovat s karburátorovým favoritem v běžném provozu spotřebu pod 6litrů (až 5.1) mi také neříká, že nemám pravdu.


"Najnižšia spotreba je pri čo možno najvyššom prevodovom stupni (=najmenších otáčkach), čo možno najmenšom plyne...samozrejme sa predpokladá dobre nastavený motor (karbec, ventily, zapaľovanie)"...teda pri rovnako stlačenom plyne (na plný kotol) bude menej papať auto na 5ke...otázka, čo je to za "terminus technikus" - "téměř plný plyn"...to, kde je ten zlom, kedy už radšej podradiť do 4ky závisí na konkrétnom prípade a konkrétnom kopci...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


10.12.08, 14:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Vít píše:
Jriko, dělej si co chceš, mě to funguje, s tátou jezdíme lacino s čím nás napadne a děláme to jak jsem psal prve, to není teorie z článků ale poznatek z praxe. Fungovalo to u benzínových motorů (136, 1.3BMM, 1,3 MPI, 1.4MPI, 1.6 SR) , funguje to s naftou (1.4TDI a 1.9TDI).Nefungovalo to akorát na stodvacítce, která žrala uplně všecko, co se do toho auta leje, ale to asi nebyl problem zarazeneho kvaltu :)


S naftou se jezdí jinak, než s benzínem, protože tam je regulace kvalitativní a ne kvantitativní. Jezdit za málo se dá i s ruským ZILem, ale záleží jak, že jo. Není umění jezdit za málo, ale je umění jezdit svižně za málo, víš?


To je presne to - merná spotreba...ale myslím, že väčšinu členov TW zaujíma okamžitá spotreba, alebo nominálna...jednoduchi l/100km...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


10.12.08, 14:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 658
Příspěvek 
bitmap píše:
Az se rozsviti rezerva a zajedu zas natankovat, tak sem napisu vysledky, jestli nezapomenu :)

Zatim najeto 617km na nadrz, hladovy oko uz sviti, zitra pri priblizne 650km vemu plnou, tak jsem sam zvedavej, co z toho vyleze.

_________________
Škoda Favorit Felicia Fabia Octavia Golf Mondeo Clio - kočkopes.

Whoever lays hands upon me to govern me, is an usurper, a tyrant and I declare him my enemy!


13.12.08, 16:02
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
to ja taky, odhaduju z tech cisel nekde mezi 6 a 6,5 litry, tak schvalne


13.12.08, 16:12
Profil ICQ
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
to je dobree :)
inak mne sa zda ze mi po uprave motora spotreba prave klesla, urcite to zere menej ako 74kW clio

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


13.12.08, 16:39
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
deekay píše:
to je dobree :)
inak mne sa zda ze mi po uprave motora spotreba prave klesla, urcite to zere menej ako 74kW clio

hodně se stává, že po úpravě motoru klesne spotřeba....i u TDI, hlavně úpravou komprese a čipu :wink:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


14.12.08, 10:50
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 658
Příspěvek 
Tak, najeto 627km, natankovano 45,9l (22,30/l:shock:), coz vychazi na 7,32l/100km.
To neni spatne, vzhledem k tomu, ze vetsinu tech kilometru jsem nalital po Praze a Neper tvrdi , ze se seriovou 136 jezdi za 10 :D
Pred upravou rozdelovace jsem jezdil taky za 10, takze z toho plyne ponauceni - tunit, tunit, tunit :lol:

_________________
Škoda Favorit Felicia Fabia Octavia Golf Mondeo Clio - kočkopes.

Whoever lays hands upon me to govern me, is an usurper, a tyrant and I declare him my enemy!


14.12.08, 11:34
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 64 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz