Forman mono-motronic - záhada - chcípe
Autor |
Zpráva |
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Forman mono-motronic - záhada - chcípe
Přátelé a kamarádi, poraďte, nevímčím může být porucha na mojem Formanu.....trochu jsem bádal a:
Když je zahřátý motor a auto stojí delší dobu na volnoběh (např. kolona, křižovatka na červenou) začne motor po chvíli tiše klepat, volnoběh o trochu klesne (cca 50ot, prostě málo). Když se poté rozjedu do zatáčky motor po cca 10-20s naráz zdechne. Poté jde za 20s-1min znovu bez problémů nastartovat (v první chvíli po zdechnutí to jenom točí a nic). Po tom dalším startu už normálně jede, ale když dojedu do cíle a motor vypnu a po chvilce znovu nastartuju tak naskočí, potom zaklepe a zdechne (tímhle to celé začalo). Pro úplnost - tohle dělalo jak v běžném provozu tak v simulovaných podmínkách kdy jsem zkoušel navodit úmyslně, vše se opakovalo s železnou pravidelností. Benzín jsem zkoušel druhý (z OMV), dával jsem do nádrže velfobin, vůbec nic se nezměnilo. Když auto nepustím do volnoběhu tak jezdí jak dlouho chci. Netušíte u čeho začít? Zítra to dám na diagnostiku ale kdybyste věděli tak pls. napiště. Díky.
|
16.12.08, 22:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
snímač otáček?...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
16.12.08, 22:44 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
no - byla to jedna z věcí co mě napadla - můj odhad je buď snímač otáček nebo palivové čerpadlo...napadá vás něco dalšího?
|
16.12.08, 23:00 |
|
|
Tunningkiller
Příspěvky: 449 Bydliště: Jevíčko
|
Heled ja ty mona nesnasim ,,uz nekolikrat sem premyslel ze tam buchnu karbec no podle mne to bude neco s palivem skus vymenit filtr co je u nadrze ,,pokud nepomuze, zmer tlak cerpadla , snimacem otacek to podle mne nebude ale muzu se mejlit,,kdyz zajedes na vycteni a nic ti to neukaze je to problem s dopravou paliva ,,otec to tak mel na Fiatu Uno,, a kamos na Peugotu 605 ,,vymen filtr a uvidis,,, sou to zaklety mrchy pustit ze skaly a starosti vyreseny:) to sou dycky zahady jak svina:)
_________________ Rapid 1987 V8 4,2
|
17.12.08, 18:13 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
tohle je typicke u snimacu otacke...krasnej priklad mel sem jaguara ze to pri jizde najednou zdechne a nejde to nastartovat po chvilce to jede...tak sme tam povymenovali co se dalo...svicky vschny kontakty ocisltili...pak sem to projizdel....se svickama se to nejak rozjelo rikam tak to bude asi ok..nakonec me to zdechlo uprostred krizovatky...do kopce...v plnem provozu ...navic automat....docela sranda...tak sem tam pak cekal ...najedou to zase chytlo...nechli sme to pak bezet...zase to zdechlo...neslo to nastartovat.....pak sme tuknuli na snimac otacek..a chytlo to hned..dal se novej a jezdi bez problemu
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
17.12.08, 21:47 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Tak jsem s tím byl na diagnostice - nenašlo nic (jako vždy u tohoto systému). Ještě někdo se přiklání ke snímači otáček? Opravář u kterého jsem s tím byl na diagnostice zase říkal spíš palivové čerpadlo nebo regulátor tlaku palice - ale na to mi nesedí to bušení motoru na volnoběh a kdyby kolísal tlak paliva tak bych to nejspíš pozoroval na občasném poklesu výkonu nebo vynechávání. Nebo se může stát že tlak paliva takhle skáče? Jenom dodám že vždycky po zdechnutí čerpadlo normálně hučí ale motor nenaskočí. Nechce se mi měnit součástky metodou pokus - omyl, přecijen na tohle už ty součástky cosi stojí. Asi počkám až to zdechne úplně, potom to bude jednodušší jestli je to čerpadlo tak to bude rychlé
|
17.12.08, 22:21 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
cyz píše: Tak jsem s tím byl na diagnostice - nenašlo nic (jako vždy u tohoto systému). Ještě někdo se přiklání ke snímači otáček? Opravář u kterého jsem s tím byl na diagnostice zase říkal spíš palivové čerpadlo nebo regulátor tlaku palice - ale na to mi nesedí to bušení motoru na volnoběh a kdyby kolísal tlak paliva tak bych to nejspíš pozoroval na občasném poklesu výkonu nebo vynechávání. Nebo se může stát že tlak paliva takhle skáče? Jenom dodám že vždycky po zdechnutí čerpadlo normálně hučí ale motor nenaskočí. Nechce se mi měnit součástky metodou pokus - omyl, přecijen na tohle už ty součástky cosi stojí. Asi počkám až to zdechne úplně, potom to bude jednodušší jestli je to čerpadlo tak to bude rychlé
je to 100% snímač otáček...u BMM co nejede je to hned první věc, co měnim...mě to taky jelo, ale jak sem vyřadil, tak chcípla, 3x sem jí odtlačil z křižovatky, přijel sem před kámoše, chcípla, pak chvíli v poho, přijedu dom, zajíždim před dílnu a zas, tak už sem se nasral, vyměnil ho a od tý doby v pohodě....a vždycky to strašně dlouho startovalo, takže to vyměň a uvidíš, že to bude v cajku
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
17.12.08, 22:46 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Tak mazec, snímačem otáček to není, dobrá zkouška za 700,- Nějaké další tipy?
|
20.12.08, 14:52 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Já bych si tipl na regulátor tlaku paliva, akorát už si nevzpomenu, co je tam za typ, osvěžte mi někdo paměť, ale jestli je tam podtlakovej, tak tohle sou příznaky prasklé membrány. Prolíná pak z toho benzín do podtlaku a přechlastává sání.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
20.12.08, 15:08 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
cyz píše: Tak mazec, snímačem otáček to není, dobrá zkouška za 700,- Nějaké další tipy?
tolik??... ..mě naposled stál dobrý slovo na vrakecu......taky na zkoušku
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
20.12.08, 15:19 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Drak píše: Já bych si tipl na regulátor tlaku paliva, akorát už si nevzpomenu, co je tam za typ, osvěžte mi někdo paměť, ale jestli je tam podtlakovej, tak tohle sou příznaky prasklé membrány. Prolíná pak z toho benzín do podtlaku a přechlastává sání.
regulátor tlaku paliva???...tam prostě tlačí čerpadlo ne?
o tom vůbec neim, že by tam něco takovýho mohlo bejt
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
20.12.08, 15:20 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
No já už si nevzpomenu, jestli tam je, už je to nějakej pátek, co sem to páral naposled, ale běžně v systému stříkaček jakýhokoli auta je regulátor tlaku paliva, kterej drží konstantní hodnotu v závislosti na zátěži.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
20.12.08, 15:24 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Ano, regulátor tlaku tady je, je dokonce i podtlakový s membránový. Bohužel jsem ho nenašel nikde v katalogu - takže se už asi nevyrábí
|
20.12.08, 15:30 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Tak si od něho zkus oddělat podtlakovej šlaušek, jestli není plnej benzínu.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
20.12.08, 15:31 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
tam nějaký je? Však on je přímo tou membránou vystrčený do prostoru filtru vedle vstřikovače...
|
20.12.08, 15:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|