Autor |
Zpráva |
Lu
Příspěvky: 27 Bydliště: Kardašova Řečice
|
dobíjení
Zdravím všechny uživatele fóra.
Mohl byste mi, prosím, někdo poradit, co s následujícím problémem:
Moje Škodovka 125L mi z ničeho nic přestala (asi?) dobíjet...
stalo se to nasledovně: auto jsem normalně nastartoval a cca po jednom km, kdyz jsem vyhodil blinkr se mi rozvítila kontrolka baterky a přestaly jít stěrače, blinkry, ventilátor.
Varovné blinkry a světla normálně svíti. Přidám-li plyn nebo znovu nastartuji tak problém přetrvává, auto na volnoběh chcípne, pokud ho mám pod plynem tak nechcípne a dá se s tim jet.
Díky, pokud to do konce roku nespravím, jsem nahranej.
_________________ Škoda 125L r.v. 06/1989
|
25.12.08, 09:04 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
díval ses na pojistky? přijde mě to,že ti nejde okruh, kde je i elmag. odpojovač v karbecu, proto to na volnoběh zdechá.
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
25.12.08, 09:18 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Toto je prasklá 2.pojistka, vyměn ji za novou (15A).
Zjisti ale důvod přepálení - když to souviselo s blikačem, bude někde na příslušné straně zřejmě prodřená izolace nějakého vodiče.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.12.08, 10:13 |
|
|
shrekzv
Příspěvky: 692 Bydliště: Zvolen, SR
|
sa stalo aj mne ...2 poistka..v krizovatke..radio hralo motor som nepocul..iba pustam spojku a stojim ..dak som druhu a funguje...poskodene kable som nenasiel..mozno zatazou....kurenie naplno...leto...ventilator chladica....svetla...setko......prirabal som taku 2 poistkovu skriku do auta....aby som nemal problemy...
_________________ Škoda 105 S, rv.86 - raz to bude ulozenka Volkswagen Caravelle, rv.97, VR6, LPG - Spotrebak www.pixsite.net
|
25.12.08, 13:21 |
|
|
Kanystr
Příspěvky: 21 Bydliště: Zlín
|
zdravím pánové nechci zbytečně zakládat nový topic také se jedná o dobíjení...
Z kraje chci říct že se nejedná a český vůz tak mě prosím neukamenujte...
Mám problém po dnešní výměně alternátoru , který sem myslel, že bude lepší než ten dosavadní nastaly potíže:
-už při zapnutí klíčku do první polohy je jasně vidět rozdíl ve svítivosti mezi kontrolkami, tedy dobíjení svítí mín o proti
mazaní a kontrolce množství brzd. kapaliny
-po nastartování svítí stále kontrolka dobíjení (napětí 10.87 V / volnoběh) ("starý" alternátor 13.10 V / volnoběh-nedostačující ale lepší, kontrolka nesvití)
Alternátor, který sem měnil byl v autě, které asi dva roky stálo může to mít na funkci vliv?
Beru v úvahu to, že je vše zapojené, tak jak má...
Setkal se zde někdo s něčím podobným? Díky za rady
_________________ pozorovatel... ale kamarád má 120cu
já vlastním trochu švédské (rezavé) oceli Volvo 360 GLT
|
27.12.08, 19:08 |
|
|
trady
Příspěvky: 3491 Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
|
Nejvetsi problem nevidim v tom že ti sviti kontrolka meně.. bude to buzenim (urco jsi daval silnejsi)
A nektere alternatory potrebujou vyssi otacky aby zacaly fungovat... Kolik to dava kdyz pridas otacky?
A jaky auto mas a z jakyho tam cpes altik? auto ze ktereho to mas muze mit stejnou remenici altiku ale na klice muze jedn mit 80mm a druha 110mm
|
27.12.08, 19:11 |
|
|
Kanystr
Příspěvky: 21 Bydliště: Zlín
|
ahoj jedná se o dvacetileté volvo...
při vyších otáčkách se hodnota napětí mění jen o pár desetin maximálně to bylo jen 11.5 V
altík je totožný podle čísla i typu vozu 12V/55A
_________________ pozorovatel... ale kamarád má 120cu
já vlastním trochu švédské (rezavé) oceli Volvo 360 GLT
|
27.12.08, 19:22 |
|
|
trady
Příspěvky: 3491 Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
|
Takže dalo by se rici ze altik je tak nejak KO... moznaje vypalena jen dioda v diodovym bloku nebo vylitane uhliky
|
27.12.08, 19:35 |
|
|
Kanystr
Příspěvky: 21 Bydliště: Zlín
|
ok díky moc za radu... vrátím tam zpátky ten původní, který aspon něco dával a tento zkusím dát někde proměřit a popř. na repas...
_________________ pozorovatel... ale kamarád má 120cu
já vlastním trochu švédské (rezavé) oceli Volvo 360 GLT
|
27.12.08, 20:00 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Semik mozno povie viac teorie, ale nemohol sa ten alternator jednoducho odbudit?
A som zvedavy: aky alternator davali do trojky, valeo alebo bosch?
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
27.12.08, 20:14 |
|
|
Kanystr
Příspěvky: 21 Bydliště: Zlín
|
do trojek (360) 2 litrů dávali Bosch...
_________________ pozorovatel... ale kamarád má 120cu
já vlastním trochu švédské (rezavé) oceli Volvo 360 GLT
|
27.12.08, 20:23 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Zhasíná ta kontrolka nabíjení po přidání otáček? Jestli ne, tak zkus nabudit altík natvrdo, kouskem drátu propoj silový vývod alternátoru se svorkou pro drát od kontrolky (krátce, stačí 2x škrtnout..), zase vše zapoj jak má být a zkus to.
Jinak mít při volnoběhu 13.1V není zas tak kritická hodnota, jaké bylo napětí v otáčkách, nebo proč jsi ho měnil?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
27.12.08, 20:33 |
|
|
Kanystr
Příspěvky: 21 Bydliště: Zlín
|
po přídání otáček nezhásíná a ani hodnata napětí se moc nezvedá spíš klesla po deseti minutách co sem to projel tak hodnota naměřého napětí na baterce při volnoběhu bylo nějakých 8.7 V se zaplými světly ale to už i baterka pomaloučku umírala ted ji mám na nabíječce... zítra zkusím přemostit kontakty...
měnil sem proto protože se mi stalo že i ten altík který dává těch 13.1 V už nedobíjel to co má a několikrát se stalo že sem nenastartoval... jo a těch 13.1 V je bez světel jinak 12.4 V cca
_________________ pozorovatel... ale kamarád má 120cu
já vlastním trochu švédské (rezavé) oceli Volvo 360 GLT
|
27.12.08, 20:46 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Tak když kontrolka nezhasíná může pomoci ho tvrdě nabudit
Tu propojku tam samozřejmě nenechávat, jen prostě krátce propojit, vyndat a zapojit jak to má být.
Když takhle klesalo napětí se zátěží, bude někde nejspíše přechodový odpor - od kostry motoru po můstek alternátoru
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
27.12.08, 20:51 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Nebo si zkus prohodit jenom regulátory, jestli sou stejnej typ, u tak dlouho nepoužívanýho budou přimrzlý uhlíky.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
27.12.08, 21:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|