Autor |
Zpráva |
Ladin
Příspěvky: 322 Bydliště: Slavičín
|
pajavlk píše: Ladin píše: Já mám úplně stejný poblém,funglovka topení (staré teklo),termostat ok,ale při větší kose to prostě topí málo.Mluvilo se tady o těch klapkách,kde zjistím jestli se otvírají správně,případně kde to seřídit,dík moc Koukám, že pomalu můžem založit klub netopících Felicií. Já jsem si tak nadával že jsem se do té opravy hrnul. Topení sice neteče, ale netopí. Opravava na ho..o Jinak když koukneš do motoru z boku jako by od expanzky a koukáš na bakelitový kryt topení, je tam vidět takové táhlo. To ovládá klapku teplý - studený vzduch. Dej v kabině teplý naplno a zjisti, jestli je klapka na dorazu. To jsem zkoušel já a mě to chodí, takže mám problém jinde.
Tak jsem to měl dnes rozhozené,klapky doléhají, do topení jde tepla voda a stejně to netopí jako dřív.Nemám jiné vysvětlení než,že je to nějaké prašivé Polsko,prostě to nedokáže ten ledový procházející vzduch ohřát ,budu muset jezdit víc oblečený a to jsem minulou zimu jezdil v triku a se spocenou prdelí ,ach jo.
_________________ Škoda favorit GLXI Solitaire 94, 250 000 Km,BMM 50 Kw LPG Alfa romeo 156 2,4 JTDm (129 Kw) škoda Felicia 1,3 MPi http://moje.auto.cz/Ladi/favalek.html http://moje.auto.cz/Ladi/ala.html
|
31.12.08, 18:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
LADIN: Favorit má kohout ovládaný táhlem,kterým se pouští voda do topení,možná se ti neotvírá uplně..Felícia má jinak konstruováno topení,voda proudí přes radiator pořád a teplý/studený vzduch regulujou klapky..
Jinak feldy topí lépe a dříve jak fáčka..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
1.1.09, 01:17 |
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
No já nevim. Co na tom radiátoru může být špatného? Moc se mi ho vyndavat nechce.Když jsem to dělal posledně tak vůbec nešel a dovnitř ještě hůř. No a ještě abych to vyměnil a netopilo to zase stejně. Co na to Miloš a ostatní?
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
1.1.09, 10:44 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Ladin: Nejsi ty s tím špatným lakem na Solitaire?
Ale dobrá, radiátor nemá přeměňovat studený vzduch za teplý. Teplo vyvíjí motor, koluje v malém okruhu a po ohřátí se otevře termostat a pustí teplou kapalinu až do chladiče. Pokud málo topí, zkontroloval bych termostat, podle teploty na budíku. Pokud je nízká, tak nejspíše termostat v háji, popř. tam ani není.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
1.1.09, 13:52 |
|
|
Ladin
Příspěvky: 322 Bydliště: Slavičín
|
NOVON píše: LADIN: Favorit má kohout ovládaný táhlem,kterým se pouští voda do topení,možná se ti neotvírá uplně..Felícia má jinak konstruováno topení,voda proudí přes radiator pořád a teplý/studený vzduch regulujou klapky.. Jinak feldy topí lépe a dříve jak fáčka..
No,nevím je to model vyrobený 4 měsísíc r. 94 a je tam vše co mají starý feldy.Když jsem měl celý ventilátor venku,tak tam je vidět radiátor a jedna klapka dole a jedna nahoře,které se otvírají a zavírají,při zavření jde veškerý vzduch přes něj a tam by se měl ohřát.Nevím jak to mají starší fáčka,ale já to mám takhle.
_________________ Škoda favorit GLXI Solitaire 94, 250 000 Km,BMM 50 Kw LPG Alfa romeo 156 2,4 JTDm (129 Kw) škoda Felicia 1,3 MPi http://moje.auto.cz/Ladi/favalek.html http://moje.auto.cz/Ladi/ala.html
|
1.1.09, 15:35 |
|
|
Ladin
Příspěvky: 322 Bydliště: Slavičín
|
varok píše: Ladin: Nejsi ty s tím špatným lakem na Solitaire? Ale dobrá, radiátor nemá přeměňovat studený vzduch za teplý. Teplo vyvíjí motor, koluje v malém okruhu a po ohřátí se otevře termostat a pustí teplou kapalinu až do chladiče. Pokud málo topí, zkontroloval bych termostat, podle teploty na budíku. Pokud je nízká, tak nejspíše termostat v háji, popř. tam ani není.
Jo to jsem já .Jinak už jsem psal,že termostat je ok ( ručička se pohybuje v půlce rafičky ).Akorát to nechápu s tím radiátorem? To je jasné,že primárně vyrábí teplo motor,voda z něj ohřívá radiátor a ten pak vzduch,ný.
_________________ Škoda favorit GLXI Solitaire 94, 250 000 Km,BMM 50 Kw LPG Alfa romeo 156 2,4 JTDm (129 Kw) škoda Felicia 1,3 MPi http://moje.auto.cz/Ladi/favalek.html http://moje.auto.cz/Ladi/ala.html
|
1.1.09, 15:40 |
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
Ladin píše: varok píše: Ladin: Nejsi ty s tím špatným lakem na Solitaire? Ale dobrá, radiátor nemá přeměňovat studený vzduch za teplý. Teplo vyvíjí motor, koluje v malém okruhu a po ohřátí se otevře termostat a pustí teplou kapalinu až do chladiče. Pokud málo topí, zkontroloval bych termostat, podle teploty na budíku. Pokud je nízká, tak nejspíše termostat v háji, popř. tam ani není. Jo to jsem já .Jinak už jsem psal,že termostat je ok ( ručička se pohybuje v půlce rafičky ).Akorát to nechápu s tím radiátorem? To je jasné,že primárně vyrábí teplo motor,voda z něj ohřívá radiátor a ten pak vzduch,ný.
No to bylo myšlený asi tak, že radiátorem by to být spíš nemělo, protože teplo nevyrábí radiátor ale motor. Radiátor ohřívá vzduch v kabině, ale aby to mohl udělat musí mít k tomu dostatečně teplou vodu z motoru. Tím pádem se nabízí otázka: A - neotevírá termostat příliš brzo? B - proudí přes radiátor vzduch tak, jak je nutné?
Mě připadá, že v mém případě termostat funguje správně, možná že otevírá trochu dřív, ale jak je možné že před výměnou topení to nedělal? Ach jo
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
1.1.09, 16:41 |
|
|
Ladin
Příspěvky: 322 Bydliště: Slavičín
|
pajavlk píše: Ladin píše: varok píše: Ladin: Nejsi ty s tím špatným lakem na Solitaire? Ale dobrá, radiátor nemá přeměňovat studený vzduch za teplý. Teplo vyvíjí motor, koluje v malém okruhu a po ohřátí se otevře termostat a pustí teplou kapalinu až do chladiče. Pokud málo topí, zkontroloval bych termostat, podle teploty na budíku. Pokud je nízká, tak nejspíše termostat v háji, popř. tam ani není. Jo to jsem já .Jinak už jsem psal,že termostat je ok ( ručička se pohybuje v půlce rafičky ).Akorát to nechápu s tím radiátorem? To je jasné,že primárně vyrábí teplo motor,voda z něj ohřívá radiátor a ten pak vzduch,ný. No to bylo myšlený asi tak, že radiátorem by to být spíš nemělo, protože teplo nevyrábí radiátor ale motor. Radiátor ohřívá vzduch v kabině, ale aby to mohl udělat musí mít k tomu dostatečně teplou vodu z motoru. Tím pádem se nabízí otázka: A - neotevírá termostat příliš brzo? B - proudí přes radiátor vzduch tak, jak je nutné? Mě připadá, že v mém případě termostat funguje správně, možná že otevírá trochu dřív, ale jak je možné že před výměnou topení to nedělal? Ach jo
Budeme se s tím muset smířit ,kua
_________________ Škoda favorit GLXI Solitaire 94, 250 000 Km,BMM 50 Kw LPG Alfa romeo 156 2,4 JTDm (129 Kw) škoda Felicia 1,3 MPi http://moje.auto.cz/Ladi/favalek.html http://moje.auto.cz/Ladi/ala.html
|
1.1.09, 17:13 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
nalejte tam tu sračku na pročištění....mě to pomohlo
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
1.1.09, 17:21 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Díky Pájavlk za trošku upřesnění. Jo, tak jsem to myslel. Já mám taky fáčko r.v. 94 a mám motor z prvních felicií. Jen je trošku upraven firmou Excel. Mě to taky teď topí hůře, než když jsem to koupil, nebo se mi alespoň zdá. První feldy mají ten samý motor, ale úplně jiné topení. Favority mají ventil na topení, který zavírá a otvírá přítok teplé kapaliny do radiátoru. Ten kohout bych zkontroloval, jestli není třeba urvané to táhlo, nebo pod.
Spodní páčka v interiéru ovládá kohout na topení.
Horní táhlo, které jako u felície proud vzduchu z ventilátoru žene buď přes radiátor nebo mimo něj.
Prostřední táhlo ovládá tu druhou klapku, která směruje vzduch na nohy nebo sklo apod.
U feldy protéká kapalina radiátorem stále, a proud vzduchu se směruje buď že proudí přes ten radiátor nebo mimo něj. To dělají ty klapky, to tady už ale někdo psal.
Není to špatné ohřívání způsobené i těma kilometrama, třeba že se motor už tak moc nehřeje? Teď se jen ptám, motorům zase tak moc nerozumím.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
1.1.09, 17:25 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Je potřeba si taky uvědomit že přece jen to auto bude topit jinak a za jinou dobu, když vemete že nějakou dobu vztáváte s raní teplotou kolem 10 stupňů, pak během týdne je to kolem nuly a za další týden (jako třeba tento) se teploty pohybují přes den kolem -2 až -5 a v noci a ráno klesaj někde na -10, to se prostě bude prodlužovat doba pro začátek topení a pokud někdo na nic nečeká a jede tak i ujetá vzdálenost bude delší než to začne topit.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
1.1.09, 18:29 |
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
varok píše: Díky Pájavlk za trošku upřesnění. Jo, tak jsem to myslel. Já mám taky fáčko r.v. 94 a mám motor z prvních felicií. Jen je trošku upraven firmou Excel. Mě to taky teď topí hůře, než když jsem to koupil, nebo se mi alespoň zdá. První feldy mají ten samý motor, ale úplně jiné topení. Favority mají ventil na topení, který zavírá a otvírá přítok teplé kapaliny do radiátoru. Ten kohout bych zkontroloval, jestli není třeba urvané to táhlo, nebo pod. Spodní páčka v interiéru ovládá kohout na topení. Horní táhlo, které jako u felície proud vzduchu z ventilátoru žene buď přes radiátor nebo mimo něj. Prostřední táhlo ovládá tu druhou klapku, která směruje vzduch na nohy nebo sklo apod. U feldy protéká kapalina radiátorem stále, a proud vzduchu se směruje buď že proudí přes ten radiátor nebo mimo něj. To dělají ty klapky, to tady už ale někdo psal. Není to špatné ohřívání způsobené i těma kilometrama, třeba že se motor už tak moc nehřeje? Teď se jen ptám, motorům zase tak moc nerozumím.
Já zkusím asi vyměnit termostat, protože do další výměny radiátoru se mi nechce. Uvidíme co to udělá. Jen pro upřesnění, já mám Feldu, takže u mě odpadají problémy s kohoutem. Je mi divný, proč to po výměně radiátoru za nový topí hůř, než s tím původním. Podle toho co se tady píše prostě zkusím termostat.
Re Kriestensen: Tohle já beru v úvahu. Mě to hůř topí už delší dobu,ale nyní jak je zima tak jsem to začal řešit. V současnosti jezdím v autě v bundě a to docela dlouho. Trvá třeba taky přes hodinu, než se tam vzduch trochu ohřeje. Když byla loni podobná zima, tak to topilo velmi výrazně jinak. Spíš by mě zajímalo, jestli je možné že jsem koupil mizernej radiátor. Mě se to nezdá, ale nejsem od fochu...
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
1.1.09, 18:36 |
|
|
Ladin
Příspěvky: 322 Bydliště: Slavičín
|
varok píše: Díky Pájavlk za trošku upřesnění. Jo, tak jsem to myslel. Já mám taky fáčko r.v. 94 a mám motor z prvních felicií. Jen je trošku upraven firmou Excel. Mě to taky teď topí hůře, než když jsem to koupil, nebo se mi alespoň zdá. První feldy mají ten samý motor, ale úplně jiné topení. Favority mají ventil na topení, který zavírá a otvírá přítok teplé kapaliny do radiátoru. Ten kohout bych zkontroloval, jestli není třeba urvané to táhlo, nebo pod. Spodní páčka v interiéru ovládá kohout na topení. Horní táhlo, které jako u felície proud vzduchu z ventilátoru žene buď přes radiátor nebo mimo něj. Prostřední táhlo ovládá tu druhou klapku, která směruje vzduch na nohy nebo sklo apod. U feldy protéká kapalina radiátorem stále, a proud vzduchu se směruje buď že proudí přes ten radiátor nebo mimo něj. To dělají ty klapky, to tady už ale někdo psal. Není to špatné ohřívání způsobené i těma kilometrama, třeba že se motor už tak moc nehřeje? Teď se jen ptám, motorům zase tak moc nerozumím.
Já když pohybuju s tou spodní páčkou,tak se otvírají,nebo zavírají ty klapky,co usměrňují proud vzduchu přes radiátor.Že by se zároveň s tou páčkou ovládal ten kohout topení?
_________________ Škoda favorit GLXI Solitaire 94, 250 000 Km,BMM 50 Kw LPG Alfa romeo 156 2,4 JTDm (129 Kw) škoda Felicia 1,3 MPi http://moje.auto.cz/Ladi/favalek.html http://moje.auto.cz/Ladi/ala.html
|
1.1.09, 18:36 |
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
Ještě mě napadlo, že ve Felici je na ovládání teploty topení napojená tzv. spražená klapka. Jsou to tři klapky spřažené dohromady tak, aby docházelo k co nejlepšímu mixu studeného a teplého vzduchu podle libosti posádky vozu. Já jsem sice zjistil, že páčka na kterou je v motorovém prostoru připojené lanko se hýbe na oba dorazy dobře, ale není možné, že jsem nešetrnou instalací nového radiátoru poškodil to spřáhlo těch tří klapek? Nevím už jak to tam vypadá. Mám pocit, že na tyhle klapky po vyndání radiátoru nebylo vidět a tudíž jsem je nemohl nijak poškodit, ale přece jen. Nevíte někdo, jestli je to možné? Tahle informace by mi pomohla.
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
1.1.09, 20:01 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Kristensen píše: Je potřeba si taky uvědomit že přece jen to auto bude topit jinak a za jinou dobu, když vemete že nějakou dobu vztáváte s raní teplotou kolem 10 stupňů, pak během týdne je to kolem nuly a za další týden (jako třeba tento) se teploty pohybují přes den kolem -2 až -5 a v noci a ráno klesaj někde na -10, to se prostě bude prodlužovat doba pro začátek topení a pokud někdo na nic nečeká a jede tak i ujetá vzdálenost bude delší než to začne topit.
mě i ted stačí uject 100 metrů a topim naplno
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
1.1.09, 20:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|