Autor |
Zpráva |
kozina
Příspěvky: 290 Bydliště: JIŽNÍ MORAVA
|
REPASE ALTERNÁTORU
CHtěl bych se optat na celkovou repas alternátoru dneska mně jeden klekl .Zajimalo by mně jestli jste někdo měnil iody a kolik stojí dík fav 136
|
23.11.06, 20:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Většinou stačí vyměnit třeba jen jednu diodu, pokud není spálený celý blok. Nový kompletní diody stojí pro 55Ah 675,00 Kč a pro 70Ah 790,00 Kč. Určitě by ale stačilo sehnat nějaký starší altík a z něj to vybrat, třeba jen některý diody.
http://www.autodilykrc.cz/eshop/skoda/f ... diodov%FD#
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
23.11.06, 21:07 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
pro 55Ah 675,00 Kč a pro 70Ah 790,00 Kč.
Jsï si jist těmi jednotkami
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.11.06, 12:12 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Jo samozřejmě tam má být 55A a 70A. To je tak když člověk nemyslí na to co píše. Sem to opsal jak to bylo na stránkách KRČ a vůbec sem nad tím neuvažoval.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
24.11.06, 13:09 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
mě to elektrikář udělal za 30 kaček jednu diodu, salám, diodovej blok 55a 545kč
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
26.11.06, 19:33 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
ja len tak mimochodom: ked mi dost chrasti altik ale dobija v poho (bol opravovany) pomohol by mu napr. WD40?
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
27.11.06, 17:46 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
WD40 je dost řídký, hnedka to vyteče, lepší je vazelína.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
27.11.06, 17:51 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Martin píše: WD40 je dost řídký, hnedka to vyteče, lepší je vazelína.
nebo obyč motorovej olej
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
27.11.06, 19:18 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Sadra17 píše: Martin píše: WD40 je dost řídký, hnedka to vyteče, lepší je vazelína. nebo obyč motorovej olej
Taky moc řídký, i když lepší než WD40. Ložiska odkrytuj a dej tam do nich trochu vazelíny
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.11.06, 09:03 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Šemik píše: Sadra17 píše: Martin píše: WD40 je dost řídký, hnedka to vyteče, lepší je vazelína. nebo obyč motorovej olej Taky moc řídký, i když lepší než WD40. Ložiska odkrytuj a dej tam do nich trochu vazelíny
super, dik
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
28.11.06, 17:46 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Šemik píše: Sadra17 píše: Martin píše: WD40 je dost řídký, hnedka to vyteče, lepší je vazelína. nebo obyč motorovej olej Taky moc řídký, i když lepší než WD40. Ložiska odkrytuj a dej tam do nich trochu vazelíny
No, když už budeš mít odkrytovaná ložiska (rozebraný celý altík), tak už by bylo lepší dát ložiska nová...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
28.11.06, 18:46 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
jo co nový ložiska
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
28.11.06, 22:13 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Pokud to vydává nezdravé zvuky, tak vazelínou toho moc nevyřešíš. Vyměň ložiska a máš klid.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
29.11.06, 20:01 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Bukaj píše: Šemik píše: Sadra17 píše: Martin píše: WD40 je dost řídký, hnedka to vyteče, lepší je vazelína. nebo obyč motorovej olej Taky moc řídký, i když lepší než WD40. Ložiska odkrytuj a dej tam do nich trochu vazelíny No, když už budeš mít odkrytovaná ložiska (rozebraný celý altík), tak už by bylo lepší dát ložiska nová...
zvladne rozobranie clovek co to v zivote nerobil? a dam to naspat tak aby to aj islo?
alebo radsej servis?
uz vidim otca ked zbada v garazi rozobraty alternator z auta ktorym chce vecer ist
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
1.12.06, 00:49 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Myslím, že na rozebrání (a následně složení) není nic složitého. Musíš si najít pěkný velký ostrý šroubovák, alternátor někde upevnit a zkusit povolit 3 šrouby co ho drží pohromadě. Ještě před tím si sundej řemenici a takovou tu vrtuli a schovej si klínek. A teď se musíš snažit ten alternátor rozlousknout. Větším šroubovákem se snaž páčit ty dvě čela proti sobě. Ten vnitřek, co je poskládanej z plechů (stator) ti musí zůstat s tou částí jak jsou na ní kontakty pro připojení, protože je tam připájenej. Až se ti to povede od sebe dostat, tak ti nejspíš hřídel s rotorem zůstane v kuse kde byla ta vrtule. Když budeš mlátit do tý hřídele se závitem, tak to vezmi přes něco měkýho (já na to mám takovej bronzovej špalík). No a máš to rozebraný. Teď můžeš odbrousit nýtky na krytech na ložiska a vyměnit nebo promazat ložiska. Než to budeš dávat dokupy, tak zkontroluj uhlíky a komutátor, případně ho trochu přebruš smirkem (na to je dobrý mít doma soustruh). Teď si připrav dva kousky drátu asi 1mm, zasuň je do toho kusu, kde jsou kontakty do takový dírky a z druhý strany zasuň do drážky uhlík a tím drátem ho přidrž. Pak ten drát ohni o 90° (na venkovní straně) a natoč ho tak, aby ho pružina na uhlíku "neohýbala". To udělej i s druhým uhlíkem. A teď to můžeš zase složit dohromady. Až to budeš mít nasazený, tak ho sešroubuj a nasaď zpět klínek, vrtuli a řemenici a vytáhni ty dráty co drží uhlíky.
No to sem se zase rozepsal. Možná to vypadá složitě, ale nic na tom není. Já sem to taky jednou dělal poprvý.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
1.12.06, 07:54 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|