Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 01:20



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Blbá otázka,navíc se tu už řešila, ale k ničemu se nedospělo 
Autor Zpráva

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Blbá otázka,navíc se tu už řešila, ale k ničemu se nedospělo
Hi
Sorry že pokládám takovouto otázku :oops: (která se tuž i řešila, ale bohužel se k ničemu nedospělo), ale rád bych na ni konečně znal odpověď...
Já stále nevím, jak to přesně je s upadáváním zadních kol u klasické kyvky. Někdo říká že je to poddimenzovaná poloosa která se náhodně láme a nedá se proti tomu nic dělat, někde se tvrdí že je to když se málo utáhne ta matice na konci poloosy co tlačí na buben, někde se lze dozvědeť že je to kvůli otočenému peru na poloose... Fakt nevím čemu bych měl věřit. Můj dotaz chápejte v souvislosti tím, že se s velkou pravděpodobností v brzké době naše řady rozšíří o dalšího majitele Škodovky, mého kamaráda, a kdyby se mě na toto zeptal tak bych mu nemohl odpověďet :(

Dík :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


28.11.06, 09:24
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 263
Příspěvek 
Co vím já, tak je to tou nedostatečně dotaženou maticí. Když se dotáhne, tak po ujetí nějakých km (bohužel nevím kolik) by se měla ještě jednou dotáhnout. Když není dotažená, tak za kolem vznikne vůle, kde se to pak nadměrně namáhá, až to praskne.


28.11.06, 09:41
Profil

Příspěvky: 203
Bydliště: Horní Pěna
Příspěvek 
Taky rádi padaly kola, když někdo jezdil se zataženou ruční brzdou. U předohrabu se táhnou kola za sebou, ale u zadohrabu se vlastně ukroutí hřídel v nejslabším místě. V lepším případě se ustřihne klínek, v horším se něco ukroutí a upadne kolo. Tedy: dát pozor na povolení ručky, nejen páky, ale i uvolnění lanovodů - rády zareznou, zvlášť pokud jsou ještě původní.

Jinak si myslím, že není od věci stáhnout buben a mrknout na to (každopádně bych u ojetiny kouknul na brzdy - buben dolů), případně dotáhnou, přibrousit, zkrátka provést nutné opravy, aby to neupadlo.

Kybergreg: mě vždyky říkali matici dotáhnout na krev, pak dát závlačku, kdyby byla mimo díru, tak ještě dotáhnout. A nikdy se to nepovolilo, to by se musela vysunout hřídel z převodovky a pak je závada jinde.

_________________
Mazda 323, červená


28.11.06, 11:19
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1311
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Příspěvek 
Vašek Tábor píše:
Taky rádi padaly kola, když někdo jezdil se zataženou ruční brzdou. U předohrabu se táhnou kola za sebou, ale u zadohrabu se vlastně ukroutí hřídel v nejslabším místě. V lepším případě se ustřihne klínek, v horším se něco ukroutí a upadne kolo. Tedy: dát pozor na povolení ručky, nejen páky, ale i uvolnění lanovodů - rády zareznou, zvlášť pokud jsou ještě původní.

Jinak si myslím, že není od věci stáhnout buben a mrknout na to (každopádně bych u ojetiny kouknul na brzdy - buben dolů), případně dotáhnou, přibrousit, zkrátka provést nutné opravy, aby to neupadlo.

Kybergreg: mě vždyky říkali matici dotáhnout na krev, pak dát závlačku, kdyby byla mimo díru, tak ještě dotáhnout. A nikdy se to nepovolilo, to by se musela vysunout hřídel z převodovky a pak je závada jinde.


Mě se taky vyplatilo to dotáhnout na krev. Celou vahou se pěkně pohoupám na klíči a to si piš to drží.
Jo a už nikdy nic neupadlo a je to víc než 10 let.

_________________
Škoda Felicia 1.3 MPi
Fiat GP 1.9 JTD
Škoda Roomster 1,2 TSI


28.11.06, 13:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Kybergreg ma pravdu. Vašek Tábor trepe nezmysly. S ruckou to nema nic spolocneho. Pozri starsie fora, tam mas aj spravne utahovacie momenty (cca 250 Nm ak si to este dobre pamatam). Zrada je, ze koleso moze upadnut aj desattisice km neskor ako bolo povolene.


28.11.06, 13:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1311
Bydliště: okres Žďár nad Sázavou
Příspěvek 
Peter50kw píše:
Kybergreg ma pravdu. Vašek Tábor trepe nezmysly. S ruckou to nema nic spolocneho. Pozri starsie fora, tam mas aj spravne utahovacie momenty (cca 250 Nm ak si to este dobre pamatam). Zrada je, ze koleso moze upadnut aj desattisice km neskor ako bolo povolene.


Právě tak. Vytvoří se tam mikrotrhlina a únavový lom vše dokoná.

_________________
Škoda Felicia 1.3 MPi
Fiat GP 1.9 JTD
Škoda Roomster 1,2 TSI


28.11.06, 13:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Víceméně souhlasím s již napsaným výše, ještě k tomu otočenému peru:
Když se otočí pero, tak jednak zůstane hodně uvolněný buben (nedosedne na konus poloosy) a druhak to bude tak házet, že si budete připadat, že místo kola máte čtverec...
...a kdo by s timhle jezdil, tomu už nepomůže ani výměna poloosy :wink:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


28.11.06, 15:40
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27228
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
nechci začínat nový fórum tak se zeptám tady

když mi tam něco klepe při dobrždování tak je to čim ? matici mam dotaženou na krev

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


28.11.06, 16:14
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Z môjho pohľadu je to hlavne nedotiahnutou maticou...ako sa tu správne napísalo, vytvoria sa mikrotrhliny....
Inak, tá ručka rovnako môže dopomôcť....bubon sa nadmerne zahrieva, materiál poloosi sa môže popustiť...zmäkne....
Keď otočís pero...no comment...je to správne popísané vyššie...

Inak, rovnako doporučujem dotiahnuť "na krev" a po cca 5000 km ešte raz....

Čo sa týka toho predný pohon vs. zadný ono je to tak, že zadok je pri prudkej akcelerácii omnoho viac zaťažený ako predok (predok je odľahčený - stačí sledovať auto pri prudkom rozjazde - predok sa nadvihne a zadok klesne) a keďže je viac zaťažený, prenesie omnoho vyšší krútiaci moment bez preklzu kolies...zase práve preto má šáde takú dobrú trakciu pri šprintoch...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


28.11.06, 18:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 180
Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
Příspěvek 
Taký malý dotaz... opotrebovaním čoho vzniká axiálna vôľa poloosi?? Medzi ložiskom a bubnom je jedna 0,3mm podložka (nemusí byť). Píše sa že ak je u poloosi spozorovaná axiálna vôľa je potrebné vložiť tam ďalšiu podložku (ale maximálne 3). A čo vlastne drží tú poloos aby nevypadla? iba to nalisované ložisko???.. veď za ním je už iba krycí plech a nič viac :?

[img][img]http://img114.imageshack.us/img114/8599/obrbx0.jpg[/img][/img]

_________________
Š 125L r.v.89


28.11.06, 21:17
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Já jsem to z Andrta pochopil tak, že na tý poloose je za ložiskem nalisovaný kroužek a ten se může kousek posunout a tím vzniká ta vůle.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


28.11.06, 21:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
JohnDeere píše:
Taký malý dotaz... opotrebovaním čoho vzniká axiálna vôľa poloosi?? Medzi ložiskom a bubnom je jedna 0,3mm podložka (nemusí byť). Píše sa že ak je u poloosi spozorovaná axiálna vôľa je potrebné vložiť tam ďalšiu podložku (ale maximálne 3). A čo vlastne drží tú poloos aby nevypadla? iba to nalisované ložisko???.. veď za ním je už iba krycí plech a nič viac :?

[img][img]http://img114.imageshack.us/img114/8599/obrbx0.jpg[/img][/img]


Správně, poloosa tam drží jen na ložisko, které jistí k nohavici poloosy ten plech s guferem, co je před ložiskem.
A na té poloose za ložiskem je fakt kroužek; ta vůle vzniká opotřebením něčeho v důsledku nedotažení bubnu (zlatá vlečka) :wink:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


28.11.06, 21:26
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 180
Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
Příspěvek 
Martin píše:
Já jsem to z Andrta pochopil tak, že na tý poloose je za ložiskem nalisovaný kroužek a ten se může kousek posunout a tím vzniká ta vůle.


Aj mňa preste toto napadlo.. neviem prečo tam nedali jednoducho osanedie na ložisko a nemohlo by sa nič posunúť... Jedine že je to ako poistka.. ak dôjde k preťaženiu, tak aby niečo hneď neruplo tak sa poddá ten nalisovaný krúžok.. A keď si sem tam niekto nesklntroluje či nemá na poloosi vôľu a behá tak ďalej,,, ktovie či aj toto neprispeje k tomu zlomeniu poloosi

_________________
Š 125L r.v.89


28.11.06, 21:36
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
JohnDeere píše:
Martin píše:
Já jsem to z Andrta pochopil tak, že na tý poloose je za ložiskem nalisovaný kroužek a ten se může kousek posunout a tím vzniká ta vůle.


Aj mňa preste toto napadlo.. neviem prečo tam nedali jednoducho osanedie na ložisko a nemohlo by sa nič posunúť... Jedine že je to ako poistka.. ak dôjde k preťaženiu, tak aby niečo hneď neruplo tak sa poddá ten nalisovaný krúžok.. A keď si sem tam niekto nesklntroluje či nemá na poloosi vôľu a behá tak ďalej,,, ktovie či aj toto neprispeje k tomu zlomeniu poloosi


Ale ten kroužek se na druhé straně opírá o nálitek poloosy, takže se posunout nemůže :roll:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


28.11.06, 21:42
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 180
Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
Příspěvek 
Bukaj píše:

Ale ten kroužek se na druhé straně opírá o nálitek poloosy, takže se posunout nemůže :roll:


Nie som odborník ale myslím že nemáš pravdu.. potom by sa písalo že sa má krúžok dolisovať až na doraz ale to nie je pravda.. on sa lisuje na nejakú vzialenosť od osadenia na malom priemere kužeľa.

_________________
Š 125L r.v.89


28.11.06, 21:45
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz