Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
varok píše: Já jsem se chtěl prosím zeptat. Já nemám problém s malou teplotou, ale s tím, že mi fouká z topení méně vzduchu. Když mám přeplé na studený vzduch, tak mě to málem vyfoukne ven, ale když topím, tak i na trojku slabě. Jako bych měl jen na 1 i když mám na 3. Ventilátor fučí krásně na všechny 3 rychlosti, ale dovnitř jde těmi mřížkami jen slabý vánek. Nevíte prosím někdo co s tím je? Že by se neotvírala nějaká klapka?
keď tak teraz nad tým rozmýšľam, dnes som to mal rozobraté, na prepínanie teplého/studeného vzduchu sú tam dve klapky ovládané jedným tiahlom, vnútri kúrenia je taká páčka ktorá ovláda menšu klapkou pomocou väčšej, na strane od expanzky je páčka teplý/studený kúsok ku kabíne je vidieť uloženie aj tej druhej klapky, keď budeš hýbať jednou musí sa hýbaj aj vnútro toho uloženia, vtedy funguje aj klapka ktorá vzduch od radiátora odvádza...
podľa toho čo píšeš možno máš zlomené, alebo vyskočené tiahlo pre tú malú klapku, ale to znamená vybratie a rozborku kúrenia, jedno mám doma vonku ak by si chcel, môžem zajtra nafotiť...
veľká klapka je pred, a malá je za radiátorom...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.1.09, 22:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Mockrát děkuji za rady. Já to myslel teď v zimě. Prostě když posunu spodní táhlo do leva na studený vzduch, tak to docela dost fouká i na druhou rychlost ventilátoru. Když přesunu páčku doprava na teplý vzduch a teplota je provozní tak to topí docela dost, ale z těch mřížek jde jen slabý vánek. Jakoby přes radiátor neprošlo dostatečné množství vzduchu z ventilátoru. Proto jsem se ptal na ty klapky. Jestli tam není nějaká, která vzduch směruje mimo radiátor a tím pádem přes něj jde málo vzduchu. Díval jsem se a u motoru je jedno táhlo u ventilu a jedno na druhé straně u stěračového motorku. Oba chodí v pohodě, ale uvnitř v interiéru se mi to nějak nezdá. Když sundám ten panel s přepínačem a mřížkami uprostřed, tak tam jsou nějaké clonky. U starého fáčka tam nebylo nic, ale u toho co mám teď tam jsou takové plastové jakoby kapsy, které asi směrují proud vzduchu na okna. Asi nějaký zlepšovák. Protože pokud vím, tak u starých fáček to na okna moc netopilo. Když hýbu tím prostředním táhlem, tak se naspodku hýbe nějaká klapka, ale dost málo. To je asi ta na nohy nebo vrch. Vzniká tam mezera jen asi 1cm, při maximálním otevření. Ty další klapky nejdou vidět. To mi nezbyde asi nic jiného než to rozebrat a vytáhnout topení ven, že?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.1.09, 10:28 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
varok píše: Mockrát děkuji za rady. Já to myslel teď v zimě. Prostě když posunu spodní táhlo do leva na studený vzduch, tak to docela dost fouká i na druhou rychlost ventilátoru. Když přesunu páčku doprava na teplý vzduch a teplota je provozní tak to topí docela dost, ale z těch mřížek jde jen slabý vánek. Jakoby přes radiátor neprošlo dostatečné množství vzduchu z ventilátoru. Proto jsem se ptal na ty klapky. Jestli tam není nějaká, která vzduch směruje mimo radiátor a tím pádem přes něj jde málo vzduchu. Díval jsem se a u motoru je jedno táhlo u ventilu a jedno na druhé straně u stěračového motorku. Oba chodí v pohodě, ale uvnitř v interiéru se mi to nějak nezdá. Když sundám ten panel s přepínačem a mřížkami uprostřed, tak tam jsou nějaké clonky. U starého fáčka tam nebylo nic, ale u toho co mám teď tam jsou takové plastové jakoby kapsy, které asi směrují proud vzduchu na okna. Asi nějaký zlepšovák. Protože pokud vím, tak u starých fáček to na okna moc netopilo. Když hýbu tím prostředním táhlem, tak se naspodku hýbe nějaká klapka, ale dost málo. To je asi ta na nohy nebo vrch. Vzniká tam mezera jen asi 1cm, při maximálním otevření. Ty další klapky nejdou vidět. To mi nezbyde asi nic jiného než to rozebrat a vytáhnout topení ven, že?
oni sú tam tiahla 3 jedno na teplý/studený - to čo som spomínal, a jedno čo smeruje vzduch dole a jedno čo smeruje vzuch hore, to zároveň polohou klapky smeruje vzduch skôr do vzduchovodu a okno, alebo do výduchov na palubke.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
17.1.09, 10:34 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
tak tom to nacvakal
zo strany od interiéru sú tie dve klapky (ak máš klímu tak z vrchnej ide ešte tiahlo kamsi hore)
zo strany od motora je tá klapka teplý/studený a je tam vidieť aj ten čap malej klapky, ak sa hýbe tým tiahlom musí sa
hýbať aj ten čap.
zvnútra to je vidieť
klasický ovládací panel, ak máš klímu tak nieje vstrede bowden pre klapku ventilátora...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
17.1.09, 11:15 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Dobře díky. Klimu nemám, na favoritech snad ani nebyla vyráběná, ne? Jak už jsem psal, to tahlo u motorku stěrače chodí nahoru a dolů, když tahám spodním táhlem na teplý a studený vzduch v interieru. Zároveň s ním se hýbe tahlo u ventilu na opačné straně, to znamená u baterie. Když posunuji táhlem prostředním, tím co se měruje proud vzduchu na nohy nebo nahoru, tak se zavírá a otvírá spodní klapka, když se sundá ten panel s přepínačí a mřížkami uprostřed palubky. Ty ostatní klapky zatím není vidět.
Kdybych sundal zepředu motorek s turbínami tak bych se možná měl dostat na ty obtokové klapky, ne? Zítra vyzkouším a pak kdyžtak napíši.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.1.09, 16:35 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
varok píše: Dobře díky. Klimu nemám, na favoritech snad ani nebyla vyráběná, ne? Jak už jsem psal, to tahlo u motorku stěrače chodí nahoru a dolů, když tahám spodním táhlem na teplý a studený vzduch v interieru. Zároveň s ním se hýbe tahlo u ventilu na opačné straně, to znamená u baterie. Když posunuji táhlem prostředním, tím co se měruje proud vzduchu na nohy nebo nahoru, tak se zavírá a otvírá spodní klapka, když se sundá ten panel s přepínačí a mřížkami uprostřed palubky. Ty ostatní klapky zatím není vidět. Kdybych sundal zepředu motorek s turbínami tak bych se možná měl dostat na ty obtokové klapky, ne? Zítra vyzkouším a pak kdyžtak napíši.
ešte raz
máš klasické kúrenie felicia vo Favorite kúrenie Favorit je úplne iné
ak máš kúrenie Felicia vo Fave tak s tých fotiek by to malo byť jasné, pozri od motora na strane expanzky na kúrení je táto páčka a ak sa ňou hýbe musí sa hýbať aj ten kĺb čo je vidieť na fotke...
tie oststné fotky sú s rozobratého kúrenia Felicia iba pre predstavu ako to tam funguje...
ak máš klasické Favoritové kúrenie tak to je iné... tam sú klapky robené úplne inak, a regulácia teplý/studený vzuch je robená ventilom na kúrení (ten je pri baterke) a zároveň klapkami ktoré zabránia prietoku vzduchu rdiátorom....
a inak ja klímu vo Fave mám
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
17.1.09, 20:52 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Aha, tak to se Michale omlouvám. Nevěděl jsem že ve fáčkách taky bývaly klimy. Ne, mám klasické favoriťácké. Mám ale jeden z posledních modelů- Solitaire r.v. 94 a asi tam dělali nějaké zlepšováky. Ten ventil ve směru u baterie se hýbe když tahám se spodním táhlem v interiéru.
Zároveň s ním se hýbe kovové táhlo v motorovém prostoru na straně nádobky. Jestli se ale hýbou klapky, to zatím nevím.
Když tahám za prostřední táhlo v interiéru, tak se zavírá a otvírá spodní klapka. Je umístěná za těmi mřížkami a přepínači uprostřed palubky.
Tím zlepšovákem jsem myslel, že u starých fáček nebývaly jak jsou ty kanály za mřížkami a přepínači takové kapsy na stranu a nahoru, tady je mám. Asi to usměrňuje vzduch z ventilátoru více na okna. Proti starým fáčkům to docela rychle rozmrazí okna.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
18.1.09, 09:13 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Od začátku to myslím tak, že když mám přepnuté na studený vzduch, tak z těch mřížek uprostřed palubky jde docela průvan. Když ale přesunu spodní táhlo doprava, to znamená na teplý vzduch a zahřeji to na provozní teplotu, tak se náhle proud vzduchu strašně zmenší, je to asi jako na 1. první rychlost u studeného vzduchu. Proto nevím, jestli se mi třeba nezasekávají nebo nejsou stále zavřené ty obtokové klapky. V knížce je obrázek topení, ale není tam ani slovíčko o tom, jak to má fungovat. Je tam nakresleno: horní klapka v interiéru, spodní klapka (asi ta kterou jsem nahmatal, funguje) a dvě obtokové klapky nad a pod radiátorem. A to nevím jestli ty dvě nezůstávají otevřené a proto mi přes radiátor proudí málo vzduchu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
18.1.09, 09:23 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
takže Fačka majú všetky kúrenia rovnaké, počas výroby urobili nejaké drobné zmeny ale v podstate je stále rovnaké, nové modely majú ventily kúrenia vo vnútri väčší prierez aby mohlo radiátorom prúdiť viac vody.
ale udržiavané kúrenie na Fačku kúri dobre.
pri prepnutí na studený vzduch s ventilátora fúka okolo radiátora a zároveň aj cez radiátor, pri prepnutí na teplý sa obtokové klapky zavrú, zároveň ventil pustí vodu cez rdiátor a vzuch fúka iba cez radiátor, v intriéri sú klapky ktoré púštajú vzuch hore a dole, na Fašku je to tak že ak chceš aby ti fúkalo hlavne na okno musíš zavrieť výduchy nad vypínačmi hmloviek... vrchná páčka ovláda vzuch smerom hore, stredná smerom dole, nemali by byť v prevádzke obe zavreté potom vzuch nikam neprúdi...
tvoj problém bude zrejme v ratiátore, odporúčal by som ti ho vymontovať (vyberieš baterku, odpustíš trocha vody, odpojíš hadice, bowden pre páčku, výpáčiš rámik okolo radiátora a jednoducho ho vytiahneš) a radiátor poriadne vyfúkať, prípadne vypláchnuť rebrovanie tlakovou vodou, ale najlepšie v opačnom smere ako prúdi vzuch, podom by som poradil nejaký prípravok na odbúravanie vodného kameňa (mne sa najúčinnejšie osvedčila kyselina soľná)...
pre predstavu na kúrení za baterkou na Favorite to vyzerá takto... (toto je už vymontované)
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
18.1.09, 14:38 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Tak jsem se přes týden díval na to topení a už vím kde je problém. Nezavírají se mi ty dvě maličké klapky pod a nad radiátorem. Páčka sice chodí, ale klapky zůstávají pořád otevřené. To znamená, že asi vzduch z ventilátoru neproudí jen radiátorem, ale fouká všude kolem, proto mi to tak málo fouká teplý vzduch.
Michale: Já psal že mi to topí docela dobře, ale jen mi fouká z mřížek strašně slabý vánek. Dříve to byl průvan jak blázen. Příčinu už vím, ale jak to opravit nevím. Nejspíš bude asi ulomené to co ovládá ty klapky, že?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
24.1.09, 18:14 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
varok píše: Tak jsem se přes týden díval na to topení a už vím kde je problém. Nezavírají se mi ty dvě maličké klapky pod a nad radiátorem. Páčka sice chodí, ale klapky zůstávají pořád otevřené. To znamená, že asi vzduch z ventilátoru neproudí jen radiátorem, ale fouká všude kolem, proto mi to tak málo fouká teplý vzduch. Michale: Já psal že mi to topí docela dobře, ale jen mi fouká z mřížek strašně slabý vánek. Dříve to byl průvan jak blázen. Příčinu už vím, ale jak to opravit nevím. Nejspíš bude asi ulomené to co ovládá ty klapky, že?
ak ti behajú páčky čo sú spojené tým kovovým tiahlom a nejdú vnútri klapky je mi dosť divné... tá klapka je na boku priamo napojená na tú páčku.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.1.09, 18:17 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
alebo ti nebehajú ani tie páčky na klapkách
s páčky na ovládacom paneli teplý/studený idú dva bowdeny, jeden na ventil na radiátore a druhý ide na tie klapky... môžeš mať vyskočený to lanko s ovládača, alebo ako sa napája na tie klapky...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.1.09, 18:20 |
|
|
MOLSO
Příspěvky: 343 Bydliště: Hľohovec
|
michalkatka: HCLku na čistenie vodneho kamena ? to si prosimta a preboha ako robil ? mozes opisat ?
_________________ Draxo 105 L ... smädné kone Šporhelt 120L - samochodné približovadlo LPG
|
24.1.09, 22:24 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
MOLSO píše: michalkatka: HCLku na čistenie vodneho kamena ? to si prosimta a preboha ako robil ? mozes opisat ?
naleješ , pení to, dymí to, smrdí to - necháš to pôsobiť, potom poriadne vypláchnuť a prípadne zopakovať....
nie to naliať do systému
dajú sa tak krásne čistiť staré chladiče, výmeníky....
čistíme tým výmenník v prietokovom ohrievači na vodu, by si mal vidieť koľko sajrajtu s toho lieta
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.1.09, 23:43 |
|
|
MOLSO
Příspěvky: 343 Bydliště: Hľohovec
|
celkom by som sa to bál naliať aby mi to nezožralo celý výmenník ... ja som kúpil mierne jazdený chladič a vylial som do neho liter vruceho octu a po pol hodine z toho tiež isli pekne sračky
_________________ Draxo 105 L ... smädné kone Šporhelt 120L - samochodné približovadlo LPG
|
24.1.09, 23:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|