Karburátor žiguli do škodovky?
Autor |
Zpráva |
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Viky píše: Speedy125 píše: na dlhsiu cestu by som s tym urcite nesiel. V najlepsom pripade su to 20 rocne auta a trpnut kedy mi co odide a ze ma to necha niekde na kraji cesty nemienim. Šemik píše: Tyhle kecy mám rád, když se člověk postará aby bylo auto v dobrém stavu tak není důvodů se bát jet někam daleko třeba s popularem.. Všichni zblblí současnou konzumní společností všechno starší tří let označují za starý nespolehlivý šmejd. Semik: 100% souhlas. MBKOLEMSVETA rulezz!
Ja si dovolím nesúhlasiť. Bežný človek ako sa stará o auto, tak po 5 rokoch by som sa bál isť s tym cez hranice. To je proste realita. So svojim autom by som sa tiež bál, ale preto, lebo viem, že čo je dodrbkane a že by to nevydržalo.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
30.1.09, 19:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
elegant píše: Ja si dovolím nesúhlasiť.
To sis teda dovolil hodne.
Staci si spocitat kolik toho tak prumerne najzedis mezi opravama a zjistis ze v ramci Evropy muzes celkem s klidem jet kam se ti zlibi. Navic u takovejch starej aut, jako jsou skodovky je pomerne malo kritickejch dilu, ktery by se nedaly zkontrolovat nebo vzit sebou.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
30.1.09, 19:25 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Všichni máte tak trochu pravdu (admin nejvíce). Je pravda, že auta se dnes postupem času mění ve vraky, nejen kvůli přístupu majitelů, jenž něco nechají opravit až to odpadne, ale také díky přístupu servisů, jenž opraví A a při tom pokazí B. Navíc i nové auto se může podělat a to pořádně, nikdo už to nespraví a někdy ani autorizovaný servis neví, co s tím. Naopak opravit staré auto většinou není problém ani v terénu, a když je o veterána dobře postaráno, dokáže být hodně spolehlivý, viz zmíněné MB na cestě kolem světa. Jenže na tomto MB je většina auta po GO. Z mého pohledu je jediným důvodem proč nejezdit dlouhé trasy starým vozem dnešní provoz, na jehož agresivitu a nebezpečnost nebyla stará auta stavěna.
|
30.1.09, 19:33 |
|
|
Speedy125
Příspěvky: 51 Bydliště: Stupava
|
Šemik píše: Minulé prázdniny jsem jel do Olomouca (není to tedy nějaká extra dálka, lidi odsud jezdí s podobným autem jako mám já do Holandska na otocku ) s autem co mám v profilu, tehdy to byla obyčejná Š120 s kyvkou, 2p a nic moc LS motorem. Vyrážel jsem asi ve 2h ráno a před 8h jsem byl na místě a to jsem v Praze skoro hodinu bloudil, kromě asi dvou tankování a jednoho chcaní na odpočívadle to jelo v kuse, bez jakýchkoliv problémů. Škodovku používám denně, minimálně 20km najede každý den, nikdy se nestalo že by mě někdě nechala. Chce to jen základní údržbu a Š120 je i dnes velice spolehlivé auto.. Když měla nějaká škodovka poslední údržbu v době pádu komunismu nesmí se dotyčný řidič divit že s ní nedojel
Jako ja netvrdim ze sa musi za kazdu cenu kazdych 100km nieco dodrbat ale je urcite vacsia pravdepodobnost ze ti nieco odide na 20 rocnej 120-ke ako na 5 rocnej fabii. Mozes sa o auto starat akokolvek dobre ale pokial ho nemes prelezene do kazdeho srubku a nevies na co sa kazda suciastka citi tak nemozes vediet kedy sa to pokazi. Lenze v tomto pripade uz pojem bezna udrzba asi neni na mieste lebo nie kazdy clovek si dokaze sam rozobrat a znova poskladat motor alebo vymenit prasknuty radiator kurenia (priklad ) Ja tiez jazdim na skodovke kazdy den 40km, staram sa o nu myslim si ze velmi dobre ale tiez neviem napriklad ako vyzera z vnutra prevodovka. Do teraz isla naparadu takze som sa v nej nerypal iba som tam vymenil olej aj silentbloky a to si myslim ze sa da povazovat za beznu ba u niektorych ludi az za nadstandartnu udrzbu. Takze neviem kedy mi trebars vyskoci tiahlo a nenecha ma to niekde na krajnici...
_________________ Škoda 130GL r.v.11/86 - bohužial už po smrti ale spomínam na nu v dobrom...
Škoda 125L r.v.12/89 - originál
Škoda 125GLS r.v. 8/84 - skladačka
|
30.1.09, 19:46 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Speedy125 píše: ale je urcite vacsia pravdepodobnost ze ti nieco odide na 20 rocnej 120-ke ako na 5 rocnej fabii
Dobrej vtip to si nekam poznamenam
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.1.09, 19:50 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No neviem, neviem...ja radšej pôjdem na mojej Šáde, ktorú poznám a viem, že väčšina závad sa dá cestou odstrániť...skôr by som sa bál ísť na tej Fóbii...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
31.1.09, 10:29 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Speedy125 píše: Netvrdim ze pred tymi 20 rokmi to na dlhsie trasi nemohlo zrat nejakych 6-7 litrov ale ked mi v dnesnej dobe niekto zacne tvrdit ze mu to priemerne zere 7.5 litra tak ho hned poslem do "teplych krajin". Este k tym krabecom, ten Dellorth neviem co je ale Weber do buducna urcite planujem skusit ked ho zozeniem v schopnom stave.
Uff, až teraz som si toto celé prečítal...tak ja som mal s mojou 125kou na dlhé trasy spotrebu 5,5-6 l/100 km, teraz s Favo motorom tesne cez 6l/100 km...detto tatko s jeho šáde...dlhá trasa okolo 6l/100 km...
Kombinovaná spotreba (mesto 30%, ostatok prímestské trasy do 15 km) moja 125ka cca 6,8 l/100; s Favo motorom 7,5l/100
Spotreba mesto - ??? cca 10l/100
Stará 110LS - dlhšia trasa okolo 6,5l/100, kombinovaná 7,5l/100
Tatková niekdajšia 120tka (4q) - kombinovaná cca 7l/100, dlhá trasa pod 6l/100 (aj 5,6l/100! preverené, odmerané)
Otcova šáde s predošlým motorom (vylágrovaný 120 motor) po cetse do HR - 6,3l/100 (ale auto plne naložené + cesta po kopcoch + cca 1/3 cesty po diaľniciach okolo 120km/h)
Len treba mať dobre nastavené ventily, karbec a v poriadku rozdeľovač...nič svetoborné...
A trasi s mäkkým "i"...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
31.1.09, 10:36 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Speedy125 píše: Šemik píše: Tyhle kecy mám rád, když se člověk postará aby bylo auto v dobrém stavu tak není důvodů se bát jet někam daleko třeba s popularem.. Všichni zblblí současnou konzumní společností všechno starší tří let označují za starý nespolehlivý šmejd. To si povedal ty. 20 rokov sa podpise na kazdom materiale takze pokial na tom aute nemas vymenene "cele auto" alebo pokial ho nemas stale zavrete v garazi a jazdis s nim iba cez vikendy tak nemozes vediet co ti v najblizsej dobe odide.
ja som si "len tak" vzal okruhom cez vianoce kosice - bratislava - hradec kralove a spat... dohromady nieco malo cez 1500 km, spravil som to na menej, nez 3 nadrze (30+30+38), z kazdej nieco ostalo... aj keby nie, je to cca 6,5l na 100. ziadne specialne nastavovacky. jedina porucha, ktora sa objavila, bola sposobena tym, ze som JA cosi spatne do auta namontoval, takze si za nu mozem v konecnom dosledku ja sam.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
31.1.09, 11:08 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
JJ, ako som už napísal, bol som pred 4 rokmi na tatkovej šáde (Š130 z podpisu) v HR, dokopy cca 1800 km...bol som ale pripravený, no okrem strateného víčka nalievania oleja (ale som ho našiel, aj keď bez tesnenia) a defektu sa nič nestalo...spotreba, ako som už písal cca 6,3l/100...
A na mojej 125ke (už s Favo motorom a nefungujúcou 3kou) v lete 2007 v poho do KE, tam som sa pomotal nejakých 150 km a späť...dokopy 800 km (bo cesta tam cez BB-Brezno-dedinky-Betliar) a no problem, spotreba ľahko cez 6l/100 km (a to 150 km v KE, kde som musel za chlapíkom v Peugeote 406 veľmi často duť 2ku doplna - t.j. 70-80km/h + cesta späť južnou trasou poväčšine okolo 120km/h).
Tatko na jeho šade (Š130 z podpisu) leto 2008 rovnako v KE...cca 800 km...no problemo...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
31.1.09, 17:32 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Zaaujimave ze sa to z karbov otocilo na spolahlivost. Tak ku karbom - zamenit mozes karby skoro lubovolne pokial aspon trocha sedi objem a vykon motora. Vacsinou je snaha nahradit starsi typ modernejsim. Zmena osadenia nebyva nutna ak sa motory velmi nelisia. Kazdy karbec je totiz robeny na miesanie vzduchu s benzinom v pomere zhruba 1:15.
Co sa spolahlivosti aut tyka, aj stare auto by nemalo mat problem urobit 10 kkm bez poruchy. Ale upadnute zadne koleso na S120 moze nastat kedykolvek. Ani do prevodovky moc nevidno. A znackovy servis niekde vo francuzsku s takou poruchou asi neurobi nic. Potom mozes auto na mieste odovzdat na ekologicku likvidaciu a s potvrdenim sa pekne vratit domov vlakom.
Spotreby starych skodoviek niesu az take hrozne. Ja desatrocia jazdim po rovnakej trase. Dakedy som to robil so S100 za cca 7 litrov, potom na S120 za cca 6,5, na felde za 6,5 a octa to robi za 7. Na tej octe by sa dalo aj hlboko pod 6, stacilo by ist tak rychlo ako sa jazdilo so S100. (nejazdit viac ako 110 a vacsinu cesty tak zhruba 90)
|
31.1.09, 23:08 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Peter50kw píše: Na tej octe by sa dalo aj hlboko pod 6, stacilo by ist tak rychlo ako sa jazdilo so S100. (nejazdit viac ako 110 a vacsinu cesty tak zhruba 90)
Však toto je podobné aj s tým Favo motorom...berie síce cca o 7% viac, ale dynamika o 30% lepšia...tam, kde som so 125kou šiel 70km/h na 3ke idem teraz aj 110 km/h na 5ke...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
1.2.09, 02:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|