Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 17:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 135 a 136x 
Autor Zpráva

Příspěvky: 110
Příspěvek 135 a 136x
Zdravim,
chcem sa opytat,v com je rozdiel mezi motormi 135(43kw)a 136x(50kw) samozrejme okrem toho vykonu :D
A ked chcem vymenit tu 135 za tu 136x musim to prehodit komplet(karburator,rozdelovac...)alebo tam mozem nastrojit veci zo 135-ky?Neuberie to tomu 50kw vykonu?
dakujem


4.2.09, 17:06
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: 135 a 136x
acheron21 píše:
Zdravim,
chcem sa opytat,v com je rozdiel mezi motormi 135(43kw)a 136x(50kw) samozrejme okrem toho vykonu :D
A ked chcem vymenit tu 135 za tu 136x musim to prehodit komplet(karburator,rozdelovac...)alebo tam mozem nastrojit veci zo 135-ky?Neuberie to tomu 50kw vykonu?
dakujem


iné piesty, iná hlava, iná vačka, iné sanie... ( mám pokračovať :?: :shock: )

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.2.09, 17:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Mňa by zaujímalo hl., ako je to s rozdeľovačom...totiž som si myslel (keďže všetci doporučovali pre upravené motory rozdeľovač Š105), že väčší predstih pri vyšších otáčkach je lepší...ale 136x rozdeľovač má vo vyšších otáčkach nižší predstih, ako 135/136...tak ako je to? Nemáš to ešte vyskúšané, Michal? Mám totiž "na ruke" zapaľovanie Favo 135 a neviem, či to mám vziať...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


4.2.09, 17:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
ferrari píše:
Mňa by zaujímalo hl., ako je to s rozdeľovačom...totiž som si myslel (keďže všetci doporučovali pre upravené motory rozdeľovač Š105), že väčší predstih pri vyšších otáčkach je lepší...ale 136x rozdeľovač má vo vyšších otáčkach nižší predstih, ako 135/136...tak ako je to? Nemáš to ešte vyskúšané, Michal? Mám totiž "na ruke" zapaľovanie Favo 135 a neviem, či to mám vziať...


vyskúšané to je 136x má menší priebeh odstredivej regulácie, vtedy je potrebné nastaviť väčší základný predzápal, nakoľko vyžší KP a viac paliva nasatého vďaka ostrejšej vačke, potrebuje na dokonalé zhorenie všetkého paliva svoj čas...

zapaľovanie Favo 135 :?: to je čo :?: zo zapaľovania je iný iba rozdeľovač práve svojím priebehom, dokonca klasické 135 a 136 sú rovnaké...
práve preto sú 136x tak žiadané lebo sú stavané na KP cca 10:1 a vačku min 248°...

ale každý motor, každý KP a vačka sú tak špecifické že sa to nedá presne špecifikovať, zálží na tom aký máš karb difúzory, ako je priechodné sanie výfuck adď....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.2.09, 19:23
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
a rozdělovače mají velkou toleranci, dva stejné rozdělovače mohou regulovat úplně jinak


4.2.09, 19:25
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Vít píše:
a rozdělovače mají velkou toleranci, dva stejné rozdělovače mohou regulovat úplně jinak


áno, aj rozdeľovače, rozvody a celkovo mechanika má dosť veľkú toleraniu....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.2.09, 19:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
No, však to som mal na mysli, že je to zapaľovanie z Fava 135, viem, že sa líši iba samotný rozdeľovač... :roll: Jednoducho indukčka + rozdeľovač + ETZ + VN káble z Favo 135...

A viem, že má 136x iný priebeh odstredivej regulácie, len to by ma zaujímalo, prečo nižší predstih, keď v rámci 742 väčšina odporúča 105kový na jemne upravený motor...a ten 105kový má práveže vyšší predstih pri vyšších otáčkach...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


4.2.09, 21:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
ferrari píše:
No, však to som mal na mysli, že je to zapaľovanie z Fava 135, viem, že sa líši iba samotný rozdeľovač... :roll: Jednoducho indukčka + rozdeľovač + ETZ + VN káble z Favo 135...

A viem, že má 136x iný priebeh odstredivej regulácie, len to by ma zaujímalo, prečo nižší predstih, keď v rámci 742 väčšina odporúča 105kový na jemne upravený motor...a ten 105kový má práveže vyšší predstih pri vyšších otáčkach...


počul som niečo o tých 105kových, ale kotaktným sa nevenujem, takže nepoznám ich priebehy.

ale ide o to že jedna vec je KP kde je dôležité hlavne oktánové číslo benzínu a tým večší základný predzápal, a ešte to ovplyvňuje množstvo zmesi ktoré sa do valca dostane, to ovplyvňuje hlavne vačka otvotením sacieho ventilu, a čím je to množstvo väčšie tým musí byť predzápal vo väčších otáčkach menší, pretože väčšie množstvo má rýchlejšiu reakčnú dobu, ktorú treba vystihnúť keď je piest presne hore. neviem čo som sa vyjadril správne, ak nie, snáď ma niekto opraví...
takže tá 105 väčší rozsah môže mať preto že má základnú vačku... :roll:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.2.09, 21:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
a k tomu rozdeľovaču 135... záleží na stave a cene...

a ETZ, káble, indučka je rozdiel iba novší a starší Favorit, osobne by som chcel určite odporové káble s bezodporovými koncovkami, čiže novší Favo...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.2.09, 22:01
Profil

Příspěvky: 37
Bydliště: Jindřichův Hradec
Příspěvek Re: 135 a 136x
michalkatka píše:

iné piesty, iná hlava, iná vačka, iné sanie... ( mám pokračovať :?: :shock: )

prosím tě v čem se liší hlava, sání u 136X oproti 136. Vačka a rozdělovač je jasný, ale ty ostatní věci?
135 je rozdílná od 136 asi jen pístama.
do ostrých motorů se ještě dávaly malinkaté rozdělovače z 1000.


4.2.09, 22:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: 135 a 136x
Sheff píše:
prosím tě v čem se liší hlava, sání u 136X oproti 136. Vačka a rozdělovač je jasný, ale ty ostatní věci?
135 je rozdílná od 136 asi jen pístama.
do ostrých motorů se ještě dávaly malinkaté rozdělovače z 1000.


hava 136x je tá istá ako 136B väčšie a trocha inak tvarované sacie kanály, aj sanie má väčší prierez sacích kanálov...

áno 136 a 135 sa líši iba piestami...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.2.09, 14:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: 135 a 136x
Sheff píše:
michalkatka píše:
do ostrých motorů se ještě dávaly malinkaté rozdělovače z 1000.


Tak to si ešte preverím, aká tam bola regulácia, bo sa mi zdá, že sa tu vyskytujú podľa mňa protichodné názory...pravda je, že ja som žiadne zásadné rozdiely pri výmene rozdeľovača 120 za 105 nepostrehol (oba majú zhodnú podtlakovú reguláciu, ale 105 má vo vyšších otáčkach vyšší predstih = "ostrejšiu" odstredivú reguláciu), tak aby to všetko neboli iba pocity...preto aj trošku váham, či ísť do toho Favo 135 zapaľovania...nič, porovnám si krivky regulácií (105,120,135,136x a ak nájdem, tak aj Š1000 - hádam to bude rovnaké ako Š100...ešte skúsim nájsť aj Š110R) a podumám...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


5.2.09, 20:32
Profil

Příspěvky: 37
Bydliště: Jindřichův Hradec
Příspěvek Re: 135 a 136x
Tak to si ešte preverím, aká tam bola regulácia, bo sa mi zdá, že sa tu vyskytujú podľa mňa protichodné názory...pravda je, že ja som žiadne zásadné rozdiely pri výmene rozdeľovača 120 za 105 nepostrehol (oba majú zhodnú podtlakovú reguláciu, ale 105 má vo vyšších otáčkach vyšší predstih = "ostrejšiu" odstredivú reguláciu), tak aby to všetko neboli iba pocity...preto aj trošku váham, či ísť do toho Favo 135 zapaľovania...nič, porovnám si krivky regulácií (105,120,135,136x a ak nájdem, tak aj Š1000 - hádam to bude rovnaké ako Š100...ešte skúsim nájsť aj Š110R) a podumám...[/quote]

pokud chceš čistě jen vyměnit rozdělovač za rozdělovač, tak tam dej tu 105. je nejlepší z těch co jsi psal (v případě že by jsi sehnal tu 136X a předělal zapalování tak bych zvolil tu, ale je to silně nedostatkový zboží...). Momentálně laboruju s tím z 1000, ale je to ještě běh na dlouho trať, ale když se upraví motoru na míru tak to chodí jak pila(pasuju to na upravenou 136).


5.2.09, 22:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: 135 a 136x
Sheff píše:
pokud chceš čistě jen vyměnit rozdělovač za rozdělovač, tak tam dej tu 105...

Ako to myslíš? Ja mám upravený 136 motor (viď podpis), aj keď len jemne

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


6.2.09, 08:00
Profil

Příspěvky: 37
Bydliště: Jindřichův Hradec
Příspěvek Re: 135 a 136x
ferrari píše:
Ako to myslíš? Ja mám upravený 136 motor (viď podpis), aj keď len jemne


na tu tvoji vačku by se hodil rozdělovač ze 136x. Problém je v jeho sehnání.
favorit má "elektronický" zapalování, tak by jsi k tomu rozdělovači musel sehnat ještě tu krabičku
s elektronikou a cívku. Pokud chceš zachovat starý škodovácký zapalování tak tam dej rozdělovač ze 105, ten se sežene poměrně snadno.
Nebo jsem pochopil tvoji otázku špatně? :oops:
Z vlastních zkušeností, zůstáváme u klasiky, neboť ta elektronika nám vždy při zátěži zkolabovala.
V civilech (smečka fáček) máme starý zapalování i v závodní feldě. :)

_________________
Favorit 136L, r.v. 90, podvozek-okruhový Sachs, motor-odlehčený spodek,leštěné ojnice,
275° vačka, snížená hlava,leštěné kanály a sání
Peugeot 306 2.0HDi Break r.v. 01


6.2.09, 10:42
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz