Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 00:45



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 otačkoměr 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Lukas píše:
Bukaj píše:
Mechanický?
To taky existuje :shock: :?:
A jak je řešen náhon/převod?

bowdenem/lankem jako tachometr, ale mechanicky otackomer sem videl jen u motorky... si to nejak neumim v aute predstavit.


To je jasný, že bowdenem, ale jak (kde) se berou "impulzy" pro točivý pohyb.
Na rozdělovači?
Na vačce?
Na setrváku?
Na čem?

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


22.11.06, 09:09
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
Bukaj píše:
Lukas píše:
Bukaj píše:
Mechanický?
To taky existuje :shock: :?:
A jak je řešen náhon/převod?

bowdenem/lankem jako tachometr, ale mechanicky otackomer sem videl jen u motorky... si to nejak neumim v aute predstavit.


To je jasný, že bowdenem, ale jak (kde) se berou "impulzy" pro točivý pohyb.
Na rozdělovači?
Na vačce?
Na setrváku?
Na čem?

podle me je jedno odkud - to asi zalezi na momentalni nalade konstruktera :D . Pak je jen otazka prapoctu tech otacek

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


22.11.06, 10:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 180
Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
Příspěvek 
MAJO píše:
Otáčkomer na shade je tiež elektronický. Dokonca už v Š110 R bol elektronický.

A nevieš? dá sa ešte normálne zohnať v obchode?.. ja ho veľmi nevidím.. príp. nevieš o nejakom...dosť mi ten otáčkomer chýba

_________________
Š 125L r.v.89


22.11.06, 15:13
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 587
Bydliště: Piešťany-SK
Příspěvek 
V obchode sa ešte občas objaví, ale je príšerne drahý. Najlepšie bude keď si zoženieš nejaký starší, poprípade celé budíky. Skús hodiť dotaz do sekcie "kúpim", určite sa niekdo nájde.

_________________
EX Škoda 105S, r.v.1977- odchádza do automobilového neba:(
Škoda Forman 136GLX COMFORT LINE r.v.1994
Citroen Xantia Break 2.0HDi r.v.1999


22.11.06, 21:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 180
Bydliště: Čaklov, okr. Vranov n/T SR
Příspěvek 
No tak ja som ten otáčkomer zohnala ale zaujímalo by ma niečo.. Ak ho rozoberiete vzadu je taký plech so zárezami... a časti sú rôzne pozahýbané.. má to nejaký vplyv na funkčkosť ??.. alebo prečo je to tak pozahýbané?.. vyzerá to akoby to malo svoj účel. Pýtam sa preto.. lebo keď som ho zapojil, vytočil asi do 5 tis a potom dal nohu z plynu.. smerom hore ukazoval plynulo ale dole... od 5 do 3 tis. spadol rýchlo.. potom od 3 do 1500 spomalil.. potom zase trošku rýchlejšie a od 1000 do voľnobehu došiel pomaličky. Je no normálne alebo už v ňom nie je niečo v poriadku?.. Ja len či na to nevplývajú tie pozahýbané časti toho plechu, lebo vyzerá poohýbaní akoby naschvál

_________________
Š 125L r.v.89


13.12.06, 00:56
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
JohnDeere píše:
No tak ja som ten otáčkomer zohnala ale zaujímalo by ma niečo.. Ak ho rozoberiete vzadu je taký plech so zárezami... a časti sú rôzne pozahýbané.. má to nejaký vplyv na funkčkosť ??.. alebo prečo je to tak pozahýbané?.. vyzerá to akoby to malo svoj účel. Pýtam sa preto.. lebo keď som ho zapojil, vytočil asi do 5 tis a potom dal nohu z plynu.. smerom hore ukazoval plynulo ale dole... od 5 do 3 tis. spadol rýchlo.. potom od 3 do 1500 spomalil.. potom zase trošku rýchlejšie a od 1000 do voľnobehu došiel pomaličky. Je no normálne alebo už v ňom nie je niečo v poriadku?.. Ja len či na to nevplývajú tie pozahýbané časti toho plechu, lebo vyzerá poohýbaní akoby naschvál


To je v pořádku, je to vlastně elmag. brzda ručky otáčkoměru. :wink:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


13.12.06, 02:44
Profil ICQ

Příspěvky: 203
Bydliště: Horní Pěna
Příspěvek 
U mechanického otáčkoměru se musí brát otáčky odněkud, kde se mění podle rychlosti a rychlostí. Asi nejlepší je přímo z klikovky, jako to má Jawa, při troše dobré vůle by to šlo i někde z převodovky.
Každopádně je to přežitek, který nestojí za to obnovovat. Elektronika je v tomhle případě lepší.

_________________
Mazda 323, červená


13.12.06, 08:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 45
Bydliště: Jablonec n.N.
Příspěvek 
Vašek Tábor píše:
U mechanického otáčkoměru se musí brát otáčky odněkud, kde se mění podle rychlosti a rychlostí. Asi nejlepší je přímo z klikovky, jako to má Jawa, při troše dobré vůle by to šlo i někde z převodovky.
Každopádně je to přežitek, který nestojí za to obnovovat. Elektronika je v tomhle případě lepší.

no nad myšlenkou lepší horší by se dalo polemizovat :wink:

_________________
Škoda 130L 1987, Wartburg 311 1963, Favorit 136L 1990, VAZ Žiguli 2103 1975


16.12.06, 12:14
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 23 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz