Autor |
Zpráva |
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
olej na víku...
mám dotaz.....nevím jak se menuje ta část motoru, je to to stříbrné s nápisem škoda, na levé straně je hrdlo na dolívání oleje, ....takove to podlouhle....jsou natom dva šrouby zhora....kolem nich prolíná olej....je to normální ?
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
Naposledy upravil sharpers dne 14.2.09, 13:37, celkově upraveno 1
|
14.2.09, 08:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Myslíš víko ventilů? Normální to samozřejmě není
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.2.09, 08:47 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
Šemik píše: Myslíš víko ventilů? Normální to samozřejmě není
jo asi to bude víko lentilků....dobře tedy normální to není...co by mohlo být špatně ? něco asi určitě, když si vemu že kolem oleje se toho děje hodně divného,....dost se ztrácí, na víčku takové žlutá kejda a teď tohle....
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
14.2.09, 08:53 |
|
|
Neex
Příspěvky: 1036 Bydliště: Šumperk
|
To že ti prolíná olej kolem šroubů je tím že jsou špatné těsnící špunty takže budou chtít vyměnit (stojí pár korun), a ta žlutá kejda bude nejspíš emulze... pokud jezdíš krátké trasy a je jí tam jen trochu pak je to vcelku normální a nic se neděje, ale jestli je tam i po delší trase (kdy se motor zahřeje na provozní teplotu) a je jí víc tak je to problém.
_________________ Favorit 135 LX r.v.93
|
14.2.09, 09:10 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
A jistě by neškodilo vyměnit také těsnění víka, nejenom těch svorníků.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.2.09, 10:04 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
Neex píše: To že ti prolíná olej kolem šroubů je tím že jsou špatné těsnící špunty takže budou chtít vyměnit (stojí pár korun), a ta žlutá kejda bude nejspíš emulze... pokud jezdíš krátké trasy a je jí tam jen trochu pak je to vcelku normální a nic se neděje, ale jestli je tam i po delší trase (kdy se motor zahřeje na provozní teplotu) a je jí víc tak je to problém.
no jezdím do práce , tj 17km ráno, 17 km odpoledne, každou neděli ješte 120km k tomu....takže zas tak krátké trasy to nejsou.....je tam te emulze docela dost, víčko sem utřel, za 2-3 dny je tam vše z5....
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
14.2.09, 10:09 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
šemiku a myslíš že to těsnění víka vyměním i sám jako celkem amatér ? můžu něco po....po....pokálet ?
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
14.2.09, 10:10 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
sharpers píše: šemiku a myslíš že to těsnění víka vyměním i sám jako celkem amatér ? můžu něco po....po....pokálet ?
Samozřejmě že zvládneš, je to kus profilované gumy zasunuté v drážce.
Akorát ta emulze.. ty trasy nejsou krátké, to by být neměla (kontroluješ to po jízdě, třeba po těch 120km?). Pokud je i po těch 120km plné víčko bude nejspíše těsnění pod hlavou KO, popřípadně hodněstarý olej..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.2.09, 10:16 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
olej je měněn v prosinci, cca 1500km zpět, po těch 120km nevím, když jezdím jen do práce tak jak říkam za dva až tři dny, přiště to zkusim před tou dlouhou trasou vyčistit a mrknu nato...těsnění pod hlavou už asi nevyměním sám nebo jo ?
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
14.2.09, 10:32 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
mrkni, jak hodně se ti ztrácí voda ...jestli neztrácí, tak to je z voleje, je zima, tak bych to tolik nehrotil..nejezdíš na LPG ?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
14.2.09, 11:27 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
Ondras83 píše: mrkni, jak hodně se ti ztrácí voda ...jestli neztrácí, tak to je z voleje, je zima, tak bych to tolik nehrotil..nejezdíš na LPG ?
Lpg nemám, a právě mám pocit že voda trochu ubyla....chcu dolít, udělám si fixem čárku kam sem dolil a budu pozorovat
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
14.2.09, 11:53 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
Možná by to taky chtělo pístní kroužky, píšeš že se ti ztrácí olej...a taky na to ukazuje to prolínání oleje vrchem ventilového víka přes ty špunty, to ti ho tam tlačí už asi docela velký tlak.
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
14.2.09, 12:35 |
|
|
sharpers
Příspěvky: 2136 Bydliště: Havířov
|
Dyno píše: Možná by to taky chtělo pístní kroužky, píšeš že se ti ztrácí olej...a taky na to ukazuje to prolínání oleje vrchem ventilového víka přes ty špunty, to ti ho tam tlačí už asi docela velký tlak.
to ztrácení bude možná jen to kapání zespodu motoru.....nevim....
_________________ minulost : Elvírka - felicia glxi 95, 1.3bmm, červená tmavá+14" atlanty
nyní: peugeot 406 sedan, 1.8 16V Mistral, modrá metla
|
14.2.09, 12:37 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
sharpers píše: Dyno píše: Možná by to taky chtělo pístní kroužky, píšeš že se ti ztrácí olej...a taky na to ukazuje to prolínání oleje vrchem ventilového víka přes ty špunty, to ti ho tam tlačí už asi docela velký tlak. to ztrácení bude možná jen to kapání zespodu motoru.....nevim....
No to možná ano, tak to dotáhni s citem. Ty pístní kroužky ještě jako nehroť, záleží ještě třeba jak moc ti kouří atd. Tedka vyměň špunty a snaž se ten olej v motoru udržet jak to jen půjde... Mrkni jestli ti taky neutíká kolem měrky oleje...
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
14.2.09, 12:45 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Těsnění pod hlavou taky vyměníš v pohodě, práce na den i s podložením vložek
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.2.09, 12:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|