|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
Poradi valcu
Zdravim, vcera jsem chtel seridit ventily na motoru 130. Kdyz jsem si vsiml, ze na hlave je odlite poradi valcu 1-4-2-3. Andrt a Cedrich uvadeji v priruckach pro S 120 i pro favorita poradi valcu 1-3-4-2. Ze by mela 130-tka jiny poradi valcu jak 120 a favorit je kravina.Kdo ma pravdu- cisla na bloku, nebo prirucky? Jestli ja jsem cely ty leta neserizoval ventily spatne
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
5.3.09, 06:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Poradi valcu
mazhor píše: Zdravim, vcera jsem chtel seridit ventily na motoru 130. Kdyz jsem si vsiml, ze na hlave je odlite poradi valcu 1-4-2-3. Andrt a Cedrich uvadeji v priruckach pro S 120 i pro favorita poradi valcu 1-3-4-2. Ze by mela 130-tka jiny poradi valcu jak 120 a favorit je kravina.Kdo ma pravdu- cisla na bloku, nebo prirucky? Jestli ja jsem cely ty leta neserizoval ventily spatne
Pořadí válců je skutečně 1-3-4-2. Čísla na hlavě jsou odlita taky správně, jen neoznačují který válec je který ale kdy který pálí - nejdřív pálí první, potom třetí (je druhý v pořadí), pak pálí čtvrtý (třetí v pořadí) a nakonec druhý (čtvrtý v pořadí) tedy i to 1-4-2-3 odpovídá, říká se ale pálení podle válce, tedy 1-3-4-2, je to logičtější.
Edit : jak si to tak čtu tak nevím jestli to je vůbec k pochopení
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
5.3.09, 07:31 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
Re: Poradi valcu
Šemik píše: mazhor píše: Zdravim, vcera jsem chtel seridit ventily na motoru 130. Kdyz jsem si vsiml, ze na hlave je odlite poradi valcu 1-4-2-3. Andrt a Cedrich uvadeji v priruckach pro S 120 i pro favorita poradi valcu 1-3-4-2. Ze by mela 130-tka jiny poradi valcu jak 120 a favorit je kravina.Kdo ma pravdu- cisla na bloku, nebo prirucky? Jestli ja jsem cely ty leta neserizoval ventily spatne Pořadí válců je skutečně 1-3-4-2. Čísla na hlavě jsou odlita taky správně, jen neoznačují který válec je který ale kdy který pálí - nejdřív pálí první, potom třetí (je druhý v pořadí), pak pálí čtvrtý (třetí v pořadí) a nakonec druhý (čtvrtý v pořadí) tedy i to 1-4-2-3 odpovídá, říká se ale pálení podle válce, tedy 1-3-4-2, je to logičtější. Edit : jak si to tak čtu tak nevím jestli to je vůbec k pochopení
No pochopil jsem to hlavni - tydy ze se ventily serizuji opravdu dle poradi valcu poradi valcu 1-3-4-2
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
5.3.09, 09:10 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
No a kdyz uz jsem nakous to stelovani ventilu - kdyz seridim ventil a pak otocim rozvodovou tyckou, zmeni se me uplne vule ventilu - to neni normalni ze?
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
5.3.09, 09:16 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Re: Poradi valcu
mazhor píše: ...ze se ventily serizuji opravdu dle poradi valcu poradi valcu 1-3-4-2
V andrtovi je tabulka co seřizovat podle toho co střídá, to je asi nejjednodušší.
|
5.3.09, 09:33 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12493
|
mazhor píše: No a kdyz uz jsem nakous to stelovani ventilu - kdyz seridim ventil a pak otocim rozvodovou tyckou, zmeni se me uplne vule ventilu - to neni normalni ze?
nebudu to krive tycky?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
5.3.09, 09:52 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
darklord píše: mazhor píše: No a kdyz uz jsem nakous to stelovani ventilu - kdyz seridim ventil a pak otocim rozvodovou tyckou, zmeni se me uplne vule ventilu - to neni normalni ze? nebudu to krive tycky?
No to nevim, ale normalni to asi neni ze?
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
5.3.09, 10:00 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
mazhor píše: darklord píše: mazhor píše: No a kdyz uz jsem nakous to stelovani ventilu - kdyz seridim ventil a pak otocim rozvodovou tyckou, zmeni se me uplne vule ventilu - to neni normalni ze? nebudu to krive tycky? No to nevim, ale normalni to asi neni ze? pokud protočíš jako dokola kolem osi jako když se točí země tak ne
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
5.3.09, 11:13 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
[quote/]pokud protočíš jako dokola kolem osi jako když se točí země tak ne [/quote]
tocil jsem s tim kolem osy tycky
jsem si rikal jestli to nebude tim, ze uz je to tam za ty leta vytlaceny a tim pootocenim se tycka dostala mimo svou vytlacenou polohu. Zkusim to seridit, ujedu s tim nejakejch 100 kilaku, snad se to za tu dobu usadi a pak to seridim znovu.
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
5.3.09, 11:37 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Nic znovu neseřizuj, to je uplně normální jev. Seřídíš ventily, ručně motorem otočíš a je vůle zase jiná.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
5.3.09, 14:10 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
to ale neni normalni..vule by mela zustat stejna..rozdily by mely byt neznatelne..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
5.3.09, 17:02 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Šemik píše: Nic znovu neseřizuj, to je uplně normální jev. Seřídíš ventily, ručně motorem otočíš a je vůle zase jiná.
Jestli to není spíše tím, jak tam strkáš měrky. Protože (alespoň u mě) na tom hodně záleží, vahadla jsou vyklepaná.
|
5.3.09, 17:07 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Šemik píše: Nic znovu neseřizuj, to je uplně normální jev. Seřídíš ventily, ručně motorem otočíš a je vůle zase jiná.
Kua, ale prečo? Tiež som tento jav pozoroval, som to nastavoval dookola...ale tiež si myslím, žeby to tak nemalo byť...no ale nastavoval som ventily asi na 4-5 škodovkách a vždy to tak bolo...tiež to teraz robím tak, že nastavím, prekontrolujem raz a fertig...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
5.3.09, 17:18 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12493
|
ferrari píše: Kua, ale prečo? Tiež som tento jav pozoroval, som to nastavoval dookola...ale tiež si myslím, žeby to tak nemalo byť...no ale nastavoval som ventily asi na 4-5 škodovkách a vždy to tak bolo...tiež to teraz robím tak, že nastavím, prekontrolujem raz a fertig...
Beres do uvahy aj volu vo vahadlach? Tam to obcas chrasti ze by si neveril, vymenis rozvody a furt rovnako...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
5.3.09, 18:11 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Miloš to taky bere za normální jev Prostě seřídit, a ono to nějak odpovídá
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
5.3.09, 18:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|