Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.12.24, 08:12



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
 Poradi valcu 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 269
Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
Příspěvek Poradi valcu
Zdravim, vcera jsem chtel seridit ventily na motoru 130. Kdyz jsem si vsiml, ze na hlave je odlite poradi valcu 1-4-2-3. Andrt a Cedrich uvadeji v priruckach pro S 120 i pro favorita poradi valcu 1-3-4-2. Ze by mela 130-tka jiny poradi valcu jak 120 a favorit je kravina.Kdo ma pravdu- cisla na bloku, nebo prirucky? Jestli ja jsem cely ty leta neserizoval ventily spatne :-)

_________________
Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998


5.3.09, 06:30
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 15105
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Poradi valcu
mazhor píše:
Zdravim, vcera jsem chtel seridit ventily na motoru 130. Kdyz jsem si vsiml, ze na hlave je odlite poradi valcu 1-4-2-3. Andrt a Cedrich uvadeji v priruckach pro S 120 i pro favorita poradi valcu 1-3-4-2. Ze by mela 130-tka jiny poradi valcu jak 120 a favorit je kravina.Kdo ma pravdu- cisla na bloku, nebo prirucky? Jestli ja jsem cely ty leta neserizoval ventily spatne :-)


Pořadí válců je skutečně 1-3-4-2. Čísla na hlavě jsou odlita taky správně, jen neoznačují který válec je který ale kdy který pálí - nejdřív pálí první, potom třetí (je druhý v pořadí), pak pálí čtvrtý (třetí v pořadí) a nakonec druhý (čtvrtý v pořadí) tedy i to 1-4-2-3 odpovídá, říká se ale pálení podle válce, tedy 1-3-4-2, je to logičtější.

Edit : jak si to tak čtu tak nevím jestli to je vůbec k pochopení :lol: :oops:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


5.3.09, 07:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 269
Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
Příspěvek Re: Poradi valcu
Šemik píše:
mazhor píše:
Zdravim, vcera jsem chtel seridit ventily na motoru 130. Kdyz jsem si vsiml, ze na hlave je odlite poradi valcu 1-4-2-3. Andrt a Cedrich uvadeji v priruckach pro S 120 i pro favorita poradi valcu 1-3-4-2. Ze by mela 130-tka jiny poradi valcu jak 120 a favorit je kravina.Kdo ma pravdu- cisla na bloku, nebo prirucky? Jestli ja jsem cely ty leta neserizoval ventily spatne :-)


Pořadí válců je skutečně 1-3-4-2. Čísla na hlavě jsou odlita taky správně, jen neoznačují který válec je který ale kdy který pálí - nejdřív pálí první, potom třetí (je druhý v pořadí), pak pálí čtvrtý (třetí v pořadí) a nakonec druhý (čtvrtý v pořadí) tedy i to 1-4-2-3 odpovídá, říká se ale pálení podle válce, tedy 1-3-4-2, je to logičtější.

Edit : jak si to tak čtu tak nevím jestli to je vůbec k pochopení :lol: :oops:


No pochopil jsem to hlavni - tydy ze se ventily serizuji opravdu dle poradi valcu poradi valcu 1-3-4-2 :-)

_________________
Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998


5.3.09, 09:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 269
Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
Příspěvek 
No a kdyz uz jsem nakous to stelovani ventilu - kdyz seridim ventil a pak otocim rozvodovou tyckou, zmeni se me uplne vule ventilu - to neni normalni ze?

_________________
Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998


5.3.09, 09:16
Profil
rejpal

Příspěvky: 18282
Příspěvek Re: Poradi valcu
mazhor píše:
...ze se ventily serizuji opravdu dle poradi valcu poradi valcu 1-3-4-2 :-)


V andrtovi je tabulka co seřizovat podle toho co střídá, to je asi nejjednodušší. :wink:


5.3.09, 09:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
mazhor píše:
No a kdyz uz jsem nakous to stelovani ventilu - kdyz seridim ventil a pak otocim rozvodovou tyckou, zmeni se me uplne vule ventilu - to neni normalni ze?


nebudu to krive tycky?

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


5.3.09, 09:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 269
Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
Příspěvek 
darklord píše:
mazhor píše:
No a kdyz uz jsem nakous to stelovani ventilu - kdyz seridim ventil a pak otocim rozvodovou tyckou, zmeni se me uplne vule ventilu - to neni normalni ze?


nebudu to krive tycky?


No to nevim, ale normalni to asi neni ze?

_________________
Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998


5.3.09, 10:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
mazhor píše:
darklord píše:
mazhor píše:
No a kdyz uz jsem nakous to stelovani ventilu - kdyz seridim ventil a pak otocim rozvodovou tyckou, zmeni se me uplne vule ventilu - to neni normalni ze?


nebudu to krive tycky?


No to nevim, ale normalni to asi neni ze?
pokud protočíš jako dokola kolem osi jako když se točí země tak ne :!:

_________________
Seat toledo 1.9 TDI 1996
Seat toledo 1.9 TDI 1998
T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák
Včelař

Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!


5.3.09, 11:13
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 269
Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
Příspěvek 
[quote/]pokud protočíš jako dokola kolem osi jako když se točí země tak ne :!:[/quote]

tocil jsem s tim kolem osy tycky
jsem si rikal jestli to nebude tim, ze uz je to tam za ty leta vytlaceny a tim pootocenim se tycka dostala mimo svou vytlacenou polohu. Zkusim to seridit, ujedu s tim nejakejch 100 kilaku, snad se to za tu dobu usadi a pak to seridim znovu.

_________________
Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998


5.3.09, 11:37
Profil

Příspěvky: 15105
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Nic znovu neseřizuj, to je uplně normální jev. Seřídíš ventily, ručně motorem otočíš a je vůle zase jiná.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


5.3.09, 14:10
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10559
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
to ale neni normalni..vule by mela zustat stejna..rozdily by mely byt neznatelne..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


5.3.09, 17:02
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18282
Příspěvek 
Šemik píše:
Nic znovu neseřizuj, to je uplně normální jev. Seřídíš ventily, ručně motorem otočíš a je vůle zase jiná.


Jestli to není spíše tím, jak tam strkáš měrky. Protože (alespoň u mě) na tom hodně záleží, vahadla jsou vyklepaná.


5.3.09, 17:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Šemik píše:
Nic znovu neseřizuj, to je uplně normální jev. Seřídíš ventily, ručně motorem otočíš a je vůle zase jiná.


Kua, ale prečo? Tiež som tento jav pozoroval, som to nastavoval dookola...ale tiež si myslím, žeby to tak nemalo byť...no ale nastavoval som ventily asi na 4-5 škodovkách a vždy to tak bolo...tiež to teraz robím tak, že nastavím, prekontrolujem raz a fertig...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


5.3.09, 17:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
ferrari píše:
Kua, ale prečo? Tiež som tento jav pozoroval, som to nastavoval dookola...ale tiež si myslím, žeby to tak nemalo byť...no ale nastavoval som ventily asi na 4-5 škodovkách a vždy to tak bolo...tiež to teraz robím tak, že nastavím, prekontrolujem raz a fertig...


Beres do uvahy aj volu vo vahadlach? Tam to obcas chrasti ze by si neveril, vymenis rozvody a furt rovnako...

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


5.3.09, 18:11
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15105
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Miloš to taky bere za normální jev :) Prostě seřídit, a ono to nějak odpovídá

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


5.3.09, 18:22
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 15 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz