Autor |
Zpráva |
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
v zasade to pre zaciatok staci, ale pri tom nalievani je nutne zarucit, aby ta hadicka prepajajuca domcek termostatu a expanznu nadrzku smerom od domceku termostatu k expanzke neustale stupala (nesmie previsat), inac sa to nebude schopne odvzdusnit.
Definitivne odvzdusnenie sa robi pri zapnutom motore tak, ze nechas ohriat motor na prevadzkovu teplotu (tzn. ze nesmie zovriet), potom otvoris kurenie, otvoris odvzdusnovaci ventil a striedavo skrtis jednu a druhu hadicu. Ta hadica je v podstate slepy prechod medzi obvodom kurenia a obvodom chladenia motora a odvzdusnovaci ventil je najvyssi bod celej sustavy, takze cela predna cast chladiaceho okruhu sa nim da odvzdusnit. Zadna cast sa musi odvzdusnit sama cez tu hadicu k expanzke.
Ja, ako som uz pisal vyssie, navyse omackavam hadice, aby som vyhnal vzduch na najvyssie miesta.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
11.3.09, 11:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
ventYl píše: v zasade to pre zaciatok staci, ale pri tom nalievani je nutne zarucit, aby ta hadicka prepajajuca domcek termostatu a expanznu nadrzku smerom od domceku termostatu k expanzke neustale stupala (nesmie previsat), inac sa to nebude schopne odvzdusnit.
Definitivne odvzdusnenie sa robi pri zapnutom motore tak, ze nechas ohriat motor na prevadzkovu teplotu (tzn. ze nesmie zovriet), potom otvoris kurenie, otvoris odvzdusnovaci ventil a striedavo skrtis jednu a druhu hadicu. Ta hadica je v podstate slepy prechod medzi obvodom kurenia a obvodom chladenia motora a odvzdusnovaci ventil je najvyssi bod celej sustavy, takze cela predna cast chladiaceho okruhu sa nim da odvzdusnit. Zadna cast sa musi odvzdusnit sama cez tu hadicu k expanzke.
Ja, ako som uz pisal vyssie, navyse omackavam hadice, aby som vyhnal vzduch na najvyssie miesta.
Ze hadice od termostatu ma neustale stoupat jasny. Ale nepochopil jsem moc tu druhou cast s predni casti. Po zahrati otevru topeni, otevru kohout vepredu v kufru. Ale neni me jasny to "a striedavo skrtis jednu a druhu hadicu. "
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
11.3.09, 11:23 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
K tomu kohoutu jdou dvě hadice, jedna od topeni, druha od chladiče. Musíš vždycky jednu uškrtit aby se dobře odvzdušnilo to druhé.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
11.3.09, 11:25 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
Šemik píše: K tomu kohoutu jdou dvě hadice, jedna od topeni, druha od chladiče. Musíš vždycky jednu uškrtit aby se dobře odvzdušnilo to druhé.
ok diky. A cely to odvzdusnovani se dela na zahratym a vypnutym motoru ze?
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
11.3.09, 11:34 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
Kdyz chci demontovat tu hlavu, jakej je tam postup a na co si mam dat pozor? Je to zvladnutelny v normalnich podminkach?
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
11.3.09, 11:35 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
Šemik píše: Termostat ani cidlo bubliny do nádobky generovat nemuzou.
Ja jsem myslel to ze kloudne neodevre termostat zacne to varit.
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
11.3.09, 11:38 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Odvzdušňovat při zapnutém a zahřátém motoru.
A když to nahodíš studené, necháš trochu ohřát, sundáš víko expanzky, koukáš do ní a motoru řádně zvýšíš otáčky, vidíš bublinky v expanzce?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
11.3.09, 11:53 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
1) to striedave mackanie hadic (teda odvzdusnovanie predku) sa robi pri zahriatom BEZIACOM motore (potrebujes pretlak v chladeni, aby sa voda vytlacila az k tomu ventilu) a hlavne s otvorenym kurenim
2) hlava sa da demontovat v domacich podmienkach za menej, ako hodinu, ale k tomu ukonu treba mat nejake mechanicke zrucnosti a pri spatnej montazi je dobre mat momentovy kluc, aj ked bezpodmienecne nutne to nie je. Vsetko o montazi a demontazi hlavy najdes v knihe Andrt: Udrzba a opravy vozu Skoda, ktora je tu v sekcii Odkazy.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
11.3.09, 11:53 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
Jo a jeste jedna vec. Kdyz by bylo foukly to tesneni, tak nemusi bejt nutne voda v oleji (emulze), ale muze to jen tlakovat do nadobky a simulovat to vreni - to by ale melo delat i pri studenym motoru ne?
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
11.3.09, 11:54 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
mazhor píše: Jo a jeste jedna vec. Kdyz by bylo foukly to tesneni, tak nemusi bejt nutne voda v oleji (emulze), ale muze to jen tlakovat do nadobky a simulovat to vreni - to by ale melo delat i pri studenym motoru ne?
Nutne nemusi byt emulzia, Ono mohlo tesnenie kludne len prehnit a ked sa motor zohreje, niekde sa vytvori skara, ktorou to tlakuje. Niekedy to zas nemusi tlakovat, len ide voda do oleja, alebo olej do vody...
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
11.3.09, 11:57 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
ventYl píše: mazhor píše: Jo a jeste jedna vec. Kdyz by bylo foukly to tesneni, tak nemusi bejt nutne voda v oleji (emulze), ale muze to jen tlakovat do nadobky a simulovat to vreni - to by ale melo delat i pri studenym motoru ne? Nutne nemusi byt emulzia, Ono mohlo tesnenie kludne len prehnit a ked sa motor zohreje, niekde sa vytvori skara, ktorou to tlakuje. Niekedy to zas nemusi tlakovat, len ide voda do oleja, alebo olej do vody...
Jasny, me jde o to, ze kdyby to tlakovalo, tak by ta oda v nadobce bublala i pri studenym motoru ne?
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
11.3.09, 12:06 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
mazhor píše: ventYl píše: mazhor píše: Jo a jeste jedna vec. Kdyz by bylo foukly to tesneni, tak nemusi bejt nutne voda v oleji (emulze), ale muze to jen tlakovat do nadobky a simulovat to vreni - to by ale melo delat i pri studenym motoru ne? Nutne nemusi byt emulzia, Ono mohlo tesnenie kludne len prehnit a ked sa motor zohreje, niekde sa vytvori skara, ktorou to tlakuje. Niekedy to zas nemusi tlakovat, len ide voda do oleja, alebo olej do vody... Jasny, me jde o to, ze kdyby to tlakovalo, tak by ta oda v nadobce bublala i pri studenym motoru ne?
Nie, nemusi. Mali sme svojho casu na favorite podfuknute tesnenie a tam tlakovalo do expanzky len ked sa motor ohrial cca na 70 stupnov.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
11.3.09, 12:13 |
|
|
jarda š.
Příspěvky: 549 Bydliště: Ústí nad Labem-největší prdel světa
|
Prostě sundej hlavu mně to dělalo ty samý problémy a nakonec bylo nejednodušší sundat hlavu,v těsnění jsem měl díru jak po granátu,tak jsem dal pro jistotu srovnat hlavu a zkontroloval přesahy vložek přes blok a namontoval a jezdilo to dobře až do tý doby než se mi při další demontáži zalomil šteft v bloku pak už to nejezdilo ale skončilo ve sběrně. Na sundání hlavy nic neni pořiď si nějakou chytrou knížku o škodovkách třeba andrta a zládněš to i ty.
_________________ škoda 120 ořechově hnědá-rodinný vůz už ale ne náš
škoda favorit 136L-jezdil dobře
škoda rapid 136-už nejezdí
rapid 130 vulkán-současné vozidlo
|
11.3.09, 15:26 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
jarda š. píše: Prostě sundej hlavu mně to dělalo ty samý problémy a nakonec bylo nejednodušší sundat hlavu,v těsnění jsem měl díru jak po granátu,tak jsem dal pro jistotu srovnat hlavu a zkontroloval přesahy vložek přes blok a namontoval a jezdilo to dobře až do tý doby než se mi při další demontáži zalomil šteft v bloku pak už to nejezdilo ale skončilo ve sběrně. Na sundání hlavy nic neni pořiď si nějakou chytrou knížku o škodovkách třeba andrta a zládněš to i ty.
Uz se stalo Teda jeste ne uplne - sundal sem saci a vyfukovy potrubi, takze me zbejva odmontovat ta hlava, snad to bude jenom to tesneni. KDyz se nechava srovnavat hlava, musi bejt komplet odmaslena?
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
11.3.09, 20:58 |
|
|
mazhor
Příspěvky: 269 Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
|
Jak se daj zmerit presahy vlozek bez nejakyho specialniho naradi?
_________________ Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998
|
11.3.09, 20:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|