Autor |
Zpráva |
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Šemik píše: fatal píše: Tak to je samozřejmé, jen jsem chtěl případným experimentátorům připomenout, jak by taky mohli skončit (v lepším případě). Já myslím, že to není podmíněno jen vodou..
víme jak dopad kristensen když dal renaultu napít vody
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
14.3.09, 11:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Šemik píše: Já myslím, že to není podmíněno jen vodou..
Tak v tvém případě stačí i obyčejný slaboučký benzín.
|
14.3.09, 11:14 |
|
|
florisimo
Příspěvky: 220
|
musí se použít destilovaná voda a musí se to nastavit tak, aby se ji k palivu přisávalo 10-25%. Klasická voda z kohoutku se použít nesmí, protože vodní kámen je prevít.....
Na netu se prodávají sady s řídící jednotkami, čerpadlem a tryskou, který se dají nastavit přesně podle potřeby. Dává se to do oněh VRC.
Pak jsem tam ještě našel, že někdo psal, že do škodovky přisával vodu přes injekční jehlu píchnutou do sání a dosáhl úspory 40%, ale to se mi nějak nezdá. Jeden amatér tam vodu stříkal čerpadlem odstřikovačů.
Nejlepší by asi bylo tam vodu přisávat pomocí karburátoru z fechtla-voda zas tak dokonalou regulaci nepotřebuje. Navíc se nemusí tahat dráty a to vajíčko bude vypadat stylově s tou nádržkou:D
Jdu shánět fechtl karburátor
_________________ Škoda forman 135,5LS r.v.92 pohon LPG
|
14.3.09, 12:11 |
|
|
florisimo
Příspěvky: 220
|
_________________ Škoda forman 135,5LS r.v.92 pohon LPG
|
14.3.09, 15:25 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
U tech letadel se to asi pouzivalo v krizovych situacich...go motoru asi nikdo nedelal ...taky nikdy nikdo nevedel jestli to vubec doleti...myslim ze se na tohle tenkrat asi moc nehralo....to vstrikovani vody mozna i diesela... tam jsou podstatne vysi teploty ale nezkousel sem tohle takze nevim..informaci je o tom hodne na internetu ted otazka co je a co neni opravdu tak jak pisou...ale zkuste si nekdo rozlozit vodu elektrolyzou a to potom pustit do sani
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
14.3.09, 20:06 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Jiri píše: U tech letadel se to asi pouzivalo v krizovych situacich...go motoru asi nikdo nedelal ...taky nikdy nikdo nevedel jestli to vubec doleti...myslim ze se na tohle tenkrat asi moc nehralo....to vstrikovani vody mozna i diesela... tam jsou podstatne vysi teploty ale nezkousel sem tohle takze nevim..informaci je o tom hodne na internetu ted otazka co je a co neni opravdu tak jak pisou...ale zkuste si nekdo rozlozit vodu elektrolyzou a to potom pustit do sani
já se o F1 moc nezajímám ale vstřikování vody je tam prej normálka
do letadel taky při forsáži hlavně nad afrikou, a romel dával i teflon do oleje,
jinak prej pilot zadřel a v tom písku přistávat to musel být držkopád miloš
|
14.3.09, 20:19 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Jiri píše: ja ti neco poradim pres takove experimenty sem specialista ja funguje to...ale musi vedet kolik..jak..kdy..a a kam..te vody striknou...take ten motor po case zhnije co snad tak se to pouzivalo za valky u letadel...ale nezazil sem to takze nevim...pro potreby zvyseni vykou v urcitych situacich..fungovat to funguje..ale nevim jestli budes mit cas a trpelivost sis tim hrat..a taky dostatek motoru
Presne, presne...dôležitá je hl. poznámka "tiež ten motor po čase zhnije".
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
15.3.09, 15:21 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
ono se prisavani vody pouzivalo i na 110r a130RS,vypravel mi to jeden stary pan,co se v 70.letech motal na mosteckym okruhu
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
16.3.09, 11:06 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
tak pravda je, že když je chladno a treba i vlhký vzduch, tahne mi škodovka na LPG znatelně líp. Přisuzoval jsem to spíš tomu studenýmu vzduchu, studený vzduch tolik nerozpíná směs plynu, tudíš se nasaje do motoru bohatší směs a auto v tu chvíli líp táhnatne. Také mám a asi kdokoli jiný, přez zimu cca. o 1l vetší spotřebu plynu. Jestli má na to podstatný vliv i vlhkost vzduchu, by mě taky zájímalo.
|
16.3.09, 12:20 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ono určite má vlhkosť vzduchu vplyv...v kažej staršej literatúre nájdeš poznámku, že po letnom dáždiku motor ťahá lepšie...ale ja osobne som to nepozoroval...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
16.3.09, 12:49 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
ja ano, vcera vecer bylo to spravny pocasi..rikam tomu Idealni pocasi pro 100%vykon motoru
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
16.3.09, 13:07 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
U těch letadel se to používá dodnes, ale jenom u některých turbovrtulových ale smysl to má jenom v tropických podmínkách v rovníkové Arfice a jižní Americe kde se to používá ke krátkodobému zvýšení vzletového výkonu. Nicméně každé použití zkracuje interval servisní prohlídky motoru teď nevím jestli o 10 letových hodin (už si na to nevzpomenu). A řekl bych že u motoru který má 40kW a při našem podnebí ten rozdíl ve výkonu nebude až tak znatelný kdežto životnost motoru se zkrátí o dost.
K tomu problému na LPG: spíš máš špatnou membránu v reduktoru, podle toho co vím by se měla po nějakém čase měnit a stojí cca 1500,- podle značky LPG.
|
16.3.09, 13:09 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
Se vstřikováním vody má bohatou zkušenost Tatra,ale u naftových přeplňovaných motorů, zkoušeli to u dakarských aut, kdy neměli mezichladič stlačeného vzduchu a propalovali se jim písty, prostě když za to Loprais potřeboval vzít,tak tam měli zbastlené zařízení které tam stříklo trochu vody a ochladilo finální směs,fungovalo to. Bylo to někdy v 80tých letech.
Měli s tím i jednu humornou příhodu, kdy se jim od té nádrže nějak porouchal kohout a ráno tekla z výfuku voda,což nikdo u vzduchem chlazeného motoru nechápal
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
17.3.09, 16:56 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
uz ste na nieco prisli ?? kazdy len nieco pocul, ciastkovu informaciu resp. dezinformaciu......
je pravda ze sa to pouzivalo v lietadlach, ktore vsak mali vykon na hranici 2000 PS a boli vysoko preplnovane, vstrekovala sa do motora voda s metanolom avsak iba v urcitych rezimoch (110% zatazenie vo vysokych vyskach).
Samotna voda s metanolom vykon neprinesie (metanol ma mensie vyhrevne teplo ako benzin), no dochadza k ochladeniu spalovacieho priestoru pri maximalnom plniacom tlaku a zatazeni, zaroven metanol zvysoval oktanove cislo benzinu. Vdaka tomu ochladeniu mohol bezat dlhsie pretazeni a nemecke stihacky Mess Bf-109 takto unikali v kolmom stupani Spitefirom.
a teraz ta temna stranka - voda sposobovala znacnu koroziu a zivotnost leteckych motorov bola do 20 motohodin, potom GO (ak dovtedy chudaka nezostrelili)
vstrekovanie vody sa dnes pouziva vo vysoko prepln. benzin. motoroch, zname ako AquaMist.....sluzi na zlepsienie tepelnej ucinnosti a znizenim teploty spal. priestoru dovoluje vyssi stupen preplnovania.
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
17.3.09, 20:05 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
17.3.09, 22:24 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|