Autor |
Zpráva |
hagal
Příspěvky: 92 Bydliště: Brno
|
Vyhřívání zadního okna
Zdravím, u 120 mi vyhřívání zadního okna moc nevyhřívá. Nevím, jestli to tak bylo u těch aut normální nebo je to jen stařím. Když mi v zimě namrzne okno např. slabou vrstvou, trvá tomu i několik kilometrů, než se to rozpzustí všechno, aj než to začne něco dělat, tak je to na dlouho, to stejný když je okno jen zamlžený, děsná doba. Když zapnu vyhřívání u pět let starýho auta, je to hned pryč a můžu vypínat (i krátká trasa ve městě na nákup třeba). Ve škoduli to můžu nechat celou dobu zapnutý a ani po návratu domů není námraza zlikvidovaná. Trochu sem to proměřoval a přijde mi, jak kdyby tím procházel malý proud (velký odpor, špatná vodivost???), resp. při měření na obou svorkách bych měl dostat napětí, co je na baterce plus minus a to dostanu snad jen na jednom proužku. Dá se s tím něco udělat?
_________________ Škoda Felicia combi, r.v. 1996 MPI
|
14.3.09, 18:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Můžeš zkusit očistit kostru (drátek na pravé straně) a vyměnit relé, nachází se na levém zadním torpédu před regulátorem napětí, tím by se měl zajistit dobrý přívod. Jestli je ale přerušený nějaký proužek, tak s tím nelze nic dělat, jedině vyměnit okno.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.3.09, 18:57 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Jestli je přerušený proužek není potřeba nic měnit, stačí opravit vodivým lakem, na netu je na to spousta návodů a funguje to, myslím že bylo něco i na techwebu. Začal bych prohlídkou těch kontaktů - 120ka vyhřívala docela dobře, sice ne jako nové auta protože ty mají 3x silnější alternátor takže to utáhne ale za cca 5min by mělo být sklo čisté, začátek tání tak půl minuty. Rychlejší odmrazení (v řádu desítek seknud) nemůžeš čekat, vyhřívání má na to malý výkon.
|
14.3.09, 20:36 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ty vodivé laky jsou ale naprd, to přerušené místo nikdy nemá stejný odpor jako původní vedení
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.3.09, 21:07 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jiným oknem.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.3.09, 22:31 |
|
|
Martttin
Příspěvky: 21
|
kes si da na tom niekto zaleazt staci aj vodivy lak...samozrejme neda sa to spravit tak aby to bolo uplne ak ooriginal a zmena toho odporu tma bude, ale neviem co je jednoduchsie, kupit lak za par stoviek alebo menit cele sklo???
|
26.3.09, 20:48 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Jestlis to zkoušel, tak si musíš dát za pravdu, že výměna skla je rychlejší a efektivnější.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
26.3.09, 20:55 |
|
|
trady
Příspěvky: 3491 Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
|
dá se nejak vyzkouset okno s vyhrevem mimo auto?
|
26.3.09, 22:32 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
trady píše: dá se nejak vyzkouset okno s vyhrevem mimo auto?
No a co takhle multimetr s prozvoňovačkou?;-)
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
27.3.09, 22:49 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
NOVON píše: No a co takhle multimetr s prozvoňovačkou?;-)
Proud teče všemi směry, není-li blokován
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.3.09, 00:38 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
vyskusat sa to da, treba mat multimerak a nejaky dost silny zdroj el. energie. elektrika sa pripoji na svorky a multimerakom sa to vyhrievanie otestuje potom normalne, ako keby to bolo v aute.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
28.3.09, 12:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|