Autor |
Zpráva |
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Tak zaprvé. Na karburátoru nic nenastavuj. Maximálně sytič, ale pokud v tom nejsi moc zběhlý, tak to radši nezkoušej.
Ten systém má dva seřizovací šrouby. Jeden je na levém podběhu v reduktoru. V takové té krabici, do které jde malá trubka s plynem a z které jde velká hadice kamsi pod filtrbox. To je šroub seřizování volnoběhu a tak trochu i bohatosti směsi. Ten nějak nastav zhruba do poloviny jeho pole. Pak je šroub na té hadici. Tím nastavuješ, kolik plynu jde do motoru, tudíž něco jako bohatost. Ten utáhni a a pak povol o 2,5-3 otáčky. Takhle by to mělo být v jakémsi základním nastavení. Ale každý motor potřebuje to své.
Teď nastane chvíle velkého laborování. Nastartuj motor. Pokud máš pomocníka, tak ho zaměstnej tím, ať ho nenechá chcípnout, ať prostě sedí v autě a když budou otáčky moc nízké, ať přidržuje plyn. Pokud to auto bude chcípat, tak povoluj ten šroub na reduktoru. Otáčky by se měly zvyšovat....pokud se budou snižovat, tak ho zase utahuj. Až bude auto držet volnoběh, tak můžeš zkusit točit i tím šroubem na hadici. Když ho utáhneš tak akorát, auto pojede dobře při relativně slušné spotřebě. Ten šroub utahuj vždy o půl otáčky, případně volnoběh vyrovnej zase tím druhým a jdi se projet. Až se ti bude zdát, že auto už nějak netáhne, nebo dokonce cuká, povol ten šroub podle potřeby. Ale to je práce na delší dobu.
Klidně si s těmi šrouby hraj, není tam co zkazit. To co rozladíš, si klidně můžeš zase sladit. Stačí, když si polohy obou šroubů označíš fixem.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
9.4.09, 13:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
pavelvlk
Příspěvky: 15
|
Díky za rady. Sobota to asi jistí.. Pak se ozvu, jak to dopadlo. Hezký víkend
_________________ Papája Fáčko karbec-Žakeška
|
9.4.09, 18:40 |
|
|
pavelvlk
Příspěvky: 15
|
Tak jo. Funguje, nechcípe, neřve. Teď jen aby nemělo velkou spotřebu, ale to snad ne. Jede normálně. Díky za rady. Jen ještě maličkost. Je v pořádku, že ten reduktor je docela horkej? Abych se z řidiče nestal kosmonaut.
_________________ Papája Fáčko karbec-Žakeška
|
13.4.09, 10:33 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
pavelvlk píše: Tak jo. Funguje, nechcípe, neřve. Teď jen aby nemělo velkou spotřebu, ale to snad ne. Jede normálně. Díky za rady. Jen ještě maličkost. Je v pořádku, že ten reduktor je docela horkej? Abych se z řidiče nestal kosmonaut.
Ano je to v pořádku. Proto do něj vedou dvě hadice s teplou vodou. Kapalný propan-butan se musí zahřát, aby se přeměnil do plnynného stavu.
Jestli budeš mít velkou spotřebu (nad 10l/100km) tak utahuj ten šroubek na hadici jak jsem popsal výše.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
13.4.09, 11:04 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
gokralik píše: pavelvlk píše: Tak jo. Funguje, nechcípe, neřve. Teď jen aby nemělo velkou spotřebu, ale to snad ne. Jede normálně. Díky za rady. Jen ještě maličkost. Je v pořádku, že ten reduktor je docela horkej? Abych se z řidiče nestal kosmonaut. Ano je to v pořádku. Proto do něj vedou dvě hadice s teplou vodou. Kapalný propan-butan se musí zahřát, aby se přeměnil do plnynného stavu. Jestli budeš mít velkou spotřebu (nad 10l/100km) tak utahuj ten šroubek na hadici jak jsem popsal výše.
sme radi že ti to ide dobre...
reduktor je ohrievaný vodou s motora, nakoľko pri expanzii (premena kvapalného LPG na plynný LPG) odoberá teplo s okolia (čiže sa ochladzuje) ak by reduktor nebol vyhrievaný tak by zamrzol.
pri 135ke je spotreba okolo 10l/100km primeraná, palivo s oktánovým číslom cca 115 nieje dostatočne využité, tam chýba tá kompresia, pri 136 je primeraná spotreba okolo 8l/100km, ale viac záleží na stave zapaľovacej sústavy, sviečky, rozdeľovač....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
13.4.09, 13:14 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
michalkatka píše: pri 135ke je spotreba okolo 10l/100km primeraná, palivo s oktánovým číslom cca 115 nieje dostatočne využité, tam chýba tá kompresia, pri 136 je primeraná spotreba okolo 8l/100km, ale viac záleží na stave zapaľovacej sústavy, sviečky, rozdeľovač....
Zas tak černě bych to neviděl. Mám tady sice v podpisu 9,3l/100km ale to jsem měl ještě naprosto rozeštelované a žralo to 13-14l. Teď dlouhodobě jezdím kolem 8,5. Do Brna a zpátky po okreskách dokonce kolem 7,5l.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
13.4.09, 14:40 |
|
|
pavelvlk
Příspěvky: 15
|
Ahoj lidi. Víte ,prosím, někdo co s favoritem, když mi vystřeluje víčko na motoru a stříká mi z toho olej ven, Taky se mi zdá, že z toho nalevacího hrdla jde příliš velký tlak. Čím to může být? Nemůže být třeba propálený ventil, nebo těsnění? Vodu to nežere, jede normálně. Dík za rady. Vlčák
_________________ Papája Fáčko karbec-Žakeška
|
24.4.09, 09:12 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
pavelvlk píše: Ahoj lidi....
Možná to těsnění pod hlavou, ale možná taky pístní kroužky. Kdybys to napsal do sekce motor, tak ti k tomu řeknou více. Toto není žádná závada LPG.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
24.4.09, 10:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|