Autor |
Zpráva |
SM
Příspěvky: 441 Bydliště: ČR, Letovice
|
sání - plyn
Zdarec.
Má nějaký vliv horký vzduch od motoru na provoz na plyn? Budu dávat přímý filtr, tak abych věděl jestli ho mám dát dál od motoru na nějaký potrubí nebo ho dát přímo na karbec (klapku)...
Dík SM.
_________________ Škoda 120L, r.v. 1987 (prodáno)
Škoda 130L, r.v. 1986 "silver style" , motor favorit, lpg
Škoda Forman r.v. 1992, 140tis. km, garážované, servisované
Ford Escort 1,6 16V 1996 silver (na prodej)
|
21.5.09, 22:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: sání - plyn
SM píše: Zdarec. Má nějaký vliv horký vzduch od motoru na provoz na plyn? Budu dávat přímý filtr, tak abych věděl jestli ho mám dát dál od motoru na nějaký potrubí nebo ho dát přímo na karbec (klapku)... Dík SM.
skôr si to mohol dať do LPG sekcie...
pri prevádzke na LPG je vhodnejšie nasávať čo najchladnejší vzduch, takže ak máš sériový filterbox je vhodné klapku vyradiť - tá ktorá podľa teploty nasáva vzduch od výfuku, alebo zvonku.
ak hodláš dávať šisku nič tým nedocieliš, trocha iný zvuk, ale budeš mať výhodu že nemusíš kupovať nový, bude stačiť ho vyčistiť a ideš ďalej...
ja som zvolil variantu do sériového filterboxu "športovú" vložku ktorá sa dá čistiť...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.5.09, 22:16 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Michale prosímtě rozveď to. Proč je lepší tu klapku dát pryč?
Mě teda napadá jenom jedna věc. Když je motor studený, klapka je přivřená a v systému vzniká podtlak, který si bere více plynu = vyšší spotřeba.
Na druhou stranu zase když ji vyhodíš a do motoru půjde pořád studený vzduch, směs bude chladnější, bude zabírat menší objem, do spalovacího prostoru se jí vleze víc = vyšší spotřeba. (důvod, proč v zimě žere auto na LPG znatelně víc)
Pokud tomu teda dobře rozumím.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
21.5.09, 22:28 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
gokralik píše: Michale prosímtě rozveď to. Proč je lepší tu klapku dát pryč?
Mě teda napadá jenom jedna věc. Když je motor studený, klapka je přivřená a v systému vzniká podtlak, který si bere více plynu = vyšší spotřeba. Na druhou stranu zase když ji vyhodíš a do motoru půjde pořád studený vzduch, směs bude chladnější, bude zabírat menší objem, do spalovacího prostoru se jí vleze víc = vyšší spotřeba. (důvod, proč v zimě žere auto na LPG znatelně víc)
Pokud tomu teda dobře rozumím.
pri benzíne kôli emisiám, pre konštantné zloženie zmesi má teplota nasávaného vzduchu približne stálu teplotu.
pri plyne sa využíva tepelná roztažnosť plynov, čím chladnejší tým je objemové množstvo plynu väčšie, tým sa dá s rovnakého objemu získať väčší výkon, tým stúpa účinnosť a tým sa znižuje spotreba... asi tak v skratke...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.5.09, 22:42 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
gokralik píše: Michale prosímtě rozveď to. Proč je lepší tu klapku dát pryč?
Mě teda napadá jenom jedna věc. Když je motor studený, klapka je přivřená a v systému vzniká podtlak, který si bere více plynu = vyšší spotřeba.
klapka pri studenom motore nieje zavretá, iba presmeruje od kiaľ sa vzduch nasáva, takže podtlak sa nemení...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
21.5.09, 22:44 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
No. Očividně v tom mám zmatek. Díky za vyčerpávající informace.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
21.5.09, 23:10 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
gokralik píše: No. Očividně v tom mám zmatek. Díky za vyčerpávající informace.
když je zima, nasává to teplej vzduch z tý trubky z plechu ze svodu vejfuku, jak se to ohřeje, klapka přesměruje sání pod světlo
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
22.5.09, 09:34 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Ondras83 píše: gokralik píše: No. Očividně v tom mám zmatek. Díky za vyčerpávající informace. když je zima, nasává to teplej vzduch z tý trubky z plechu ze svodu vejfuku, jak se to ohřeje, klapka přesměruje sání pod světlo
Jo, tahle pasáž je mi jasná. Spíš by mě zajímalo to chování směsi LPG při různých teplotách.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
22.5.09, 12:33 |
|
|
shrekzv
Příspěvky: 692 Bydliště: Zvolen, SR
|
ked som mal hadicu na teply vzduch od vyfuku na plyne tak mi este nie poriadne zohriaty motor(zohriaty bol...ale par km jazdy po 20km drzal volnobeh uz ked klapka asi prepla) skapinal na volnobeh......teply vzduch mu vadil...ked som hadicu vyhodil tak sa to zlepsilo...teraz aj pri 70 stupnoch dam uplne dole sytic a motor veselo hrka
_________________ Škoda 105 S, rv.86 - raz to bude ulozenka Volkswagen Caravelle, rv.97, VR6, LPG - Spotrebak www.pixsite.net
|
22.5.09, 13:40 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Čím teplejší vzduch,tím řidší směs.Pro lpg je lepší co nejchladnější vzduch..Proto vyřadit z provozu tu klapku od svodů a taky je dobré vytáhnout hadici z pod světla,ať tam nejde vzduch náporem-při vyšší rychlosti to ochuzuje směs,ale třeba sekvence si s tím už poradí,jinak u všech podtlaků to dělá paseku..a auto nejede na lpg na 100%,i když sy myslíš,že jo..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
22.5.09, 14:41 |
|
|
SM
Příspěvky: 441 Bydliště: ČR, Letovice
|
shrekzv píše: ked som mal hadicu na teply vzduch od vyfuku na plyne tak mi este nie poriadne zohriaty motor(zohriaty bol...ale par km jazdy po 20km drzal volnobeh uz ked klapka asi prepla) skapinal na volnobeh......teply vzduch mu vadil...ked som hadicu vyhodil tak sa to zlepsilo...teraz aj pri 70 stupnoch dam uplne dole sytic a motor veselo hrka
No, já tam hadicu na teplý vzduch ze svodů nemám, ale po nastartování to má taky tendenci zhasínat, zato při zahřátí jsou volnoběžné otáčky na můj vkus až moc vysoké.... Takže bych asi udělal něco jak má favorit.. nasávání z venku...?
_________________ Škoda 120L, r.v. 1987 (prodáno)
Škoda 130L, r.v. 1986 "silver style" , motor favorit, lpg
Škoda Forman r.v. 1992, 140tis. km, garážované, servisované
Ford Escort 1,6 16V 1996 silver (na prodej)
|
22.5.09, 15:00 |
|
|
shrekzv
Příspěvky: 692 Bydliště: Zvolen, SR
|
mne ide za studena na sytici pekne....a snazim sa nestartovat na plyn....nejak sa mu sem tam nechce...tak statujem na benzin......a otacky dosteluj....treba mat nastelovany karbec na benzin....aby to slo ok..a potom treba na splynovaci doladit na plyne.....ja som to na zohriatom motore nastavoval...take je to s tym plynom..musis ho trafit...od ucha...kedy ide motor naj...aj malo je zle a ked das vela je tiez zle........inac co sa hadice tyka....ja som dal iba hadicu prec.....tu klapku zo sania som von nedaval....
_________________ Škoda 105 S, rv.86 - raz to bude ulozenka Volkswagen Caravelle, rv.97, VR6, LPG - Spotrebak www.pixsite.net
|
22.5.09, 15:56 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
LPG není nijak závislé na nastavování volnoběhu. Aspoň u Favorita. Spíš by měly dobře chodit klapky obou komor karburátoru.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
22.5.09, 16:12 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
NOVON píše: Čím teplejší vzduch,tím řidší směs.Pro lpg je lepší co nejchladnější vzduch..Proto vyřadit z provozu tu klapku od svodů a taky je dobré vytáhnout hadici z pod světla,ať tam nejde vzduch náporem-při vyšší rychlosti to ochuzuje směs,ale třeba sekvence si s tím už poradí,jinak u všech podtlaků to dělá paseku..a auto nejede na lpg na 100%,i když sy myslíš,že jo..
dovolím si nesúhlasiť, ako náporom ide vzduch pred vyústením hadice je výstuha a pred tým nárazník, tadiaľ je aj pri vyžšej rýchlosti nasávaný vzduch bežným atmosférickým tlakom, nejaké prúdenie vzduchu tam je, ale je to spôsobené vírením a to je zanedbateľné. a keď ju dáš preč v podstate sa nič nestane, ale v lete je potom nasávaný horúci vzduch s priestoru motora.
použijem moje fotky pre ilustráciu...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
22.5.09, 17:31 |
|
|
SM
Příspěvky: 441 Bydliště: ČR, Letovice
|
Kdybych dal na svou stotřicítku filtr z favorita, nebo něco podobnýho se sáním z venku, je vhodný dát vstup nasáváním do zadního čela? Nebude tam při jízdě nějaký podtlak, že by to špatně sálo?
_________________ Škoda 120L, r.v. 1987 (prodáno)
Škoda 130L, r.v. 1986 "silver style" , motor favorit, lpg
Škoda Forman r.v. 1992, 140tis. km, garážované, servisované
Ford Escort 1,6 16V 1996 silver (na prodej)
|
22.5.09, 21:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|