Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jaký alternátor vlastně měl ten turecký favorit ze kterého ta klima je?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
14.5.09, 19:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Šemik píše: Jaký alternátor vlastně měl ten turecký favorit ze kterého ta klima je?
aký tam bol pôvodne neviem, v pôvodných papieroch bola 136B, ale v aute 135B takže tam bol menený motor a čo tam bolo pôvodne netuším...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
14.5.09, 19:33 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
A ten ventilátor na chladiči se točí při puštění klimy pořád, nebo jen když se začne přehřívat motor? Jestli pořád, tak jak jsem psal, ventilátor bych zapojil na poloviční výkon. Pokud se netočí pořád, jen při vyšší teplotě motoru, tak to je jen na chviličku, než klesne teplota. Vůbec bych to neřešil. A jak vůbec vypadá ten 200W ventilátor?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.5.09, 11:58 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
varok píše: A ten ventilátor na chladiči se točí při puštění klimy pořád, nebo jen když se začne přehřívat motor? Jestli pořád, tak jak jsem psal, ventilátor bych zapojil na poloviční výkon. Pokud se netočí pořád, jen při vyšší teplotě motoru, tak to je jen na chviličku, než klesne teplota. Vůbec bych to neřešil. A jak vůbec vypadá ten 200W ventilátor?
ventilátor vyzerá takto, ešte raz : pri zapnutej klíme beží ventilátor na 1. polohu (cca 50%, na to je tam to relé, a odpor), a na plný výkon beží keď ho zopne tlakové čidlo klímy, alebo tepelný spínač na chladiči...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
17.5.09, 15:57 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Tak už to chápu. Když běží skoro pořád na poloviční výkon, tak zase tak moc nežere ne? Tak co řešíš? Jinak se mi zdá, že ten ventilátor vypadá podobně jako ten 55W
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.5.09, 14:07 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
varok píše: Tak už to chápu. Když běží skoro pořád na poloviční výkon, tak zase tak moc nežere ne? Tak co řešíš? Jinak se mi zdá, že ten ventilátor vypadá podobně jako ten 55W
je podstatne väčší... ( a ešte spojka kompresora a aj iný ventilátor kúrenia)
ale podstatou tejto témy je že aký prúd ten ventilátor odoberá ak auto stojí a keď ide napr. 50km/h
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
23.5.09, 15:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Jojo chápu. Ale jak jsem psal, jestli při normál teplotě motoru nejede ventilátor, jen při zapnuté klimě na poloviční výkon, tak to je asi 100W, ne? Je to ještě pořád dost, ale lepší než 200W. Při 200W je odběr teoreticky kolem 14A, tak na poloviční výkon asi 7A. Jen teoreticky, protože v praxi to je úplně jinak. Když jsi psal, že spojka kompresoru si papne kolem 3A+7A ventilátor je dohromady 10A. Na plný výkon by to bylo 17A a to už je sakra rozdíl. 10A je tak normál odběr, když třeba má někdo rampu s přídavnýma dálkama nebo větší zesík. Altík to utáhne v pohodě i ta 55A verze. Pokud častěji jezdíš na delší trasy, tak by to nemělo být tak kritické. Ovšem altík musí být trošku zdravý a aku v dobrém stavu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
30.5.09, 13:50 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
varok píše: Jojo chápu. Ale jak jsem psal, jestli při normál teplotě motoru nejede ventilátor, jen při zapnuté klimě na poloviční výkon, tak to je asi 100W, ne? Je to ještě pořád dost, ale lepší než 200W. Při 200W je odběr teoreticky kolem 14A, tak na poloviční výkon asi 7A. Jen teoreticky, protože v praxi to je úplně jinak. Když jsi psal, že spojka kompresoru si papne kolem 3A+7A ventilátor je dohromady 10A. Na plný výkon by to bylo 17A a to už je sakra rozdíl. 10A je tak normál odběr, když třeba má někdo rampu s přídavnýma dálkama nebo větší zesík. Altík to utáhne v pohodě i ta 55A verze. Pokud častěji jezdíš na delší trasy, tak by to nemělo být tak kritické. Ovšem altík musí být trošku zdravý a aku v dobrém stavu.
ja viem, najhoršie to je va voľnobeh, vtedy má altík malé otáčky a málo dobíja, keď si to všetko zrátaš tak potrebuješ cca 150W svetlá, 50W ventilátor, 35W spojka kompresora, zapaľovanie cca 40W, ventilátor kúrenia 2. poloha 100W to máš cca 375W takže bez nabíjania baterky potrebuješ 31A a to je na voľnobeh dosť náročné...
teraz na voľnobeh bez klímy je to ok, ak zapnem klímu trocha poklesnú otáčky a je problém, musím vyriešiť ten zvýšený voľnobeh...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
30.5.09, 21:03 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Aha, tak to se omlouvám. Nevěděl jsem že tam máš všechno o tolik předimenzované. Nebo spíše vysoceodběrové. Tak to už altík dostane při nižších otáčkách dost zabrat, to je pravda. Já bych si raději opravdu pohrál s nějakým přípravkem, který při vyšším odběru zvedne trošku otáčky motoru, třeba na 1000/min.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
31.5.09, 09:51 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Jakej tam mas remen ja sem treba mel na mazde alternator 85A a mel stejnou remenici co ma felicie na ten plochej remen 4drazky...mozna jeste melinko mensi...pohral bych si s timhle aby mel alternator dostatecna otacky na volnobeh..u novejch aut tam je prevod treba trikrat do rychla na ten altik....no a pak vyresit to zvedniti volnobehu kdyz zapnes klimu...ja ososbne sem porad pro podtlakovou membranu
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
31.5.09, 10:37 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Jiri píše: Jakej tam mas remen ja sem treba mel na mazde alternator 85A a mel stejnou remenici co ma felicie na ten plochej remen 4drazky...mozna jeste melinko mensi...pohral bych si s timhle aby mel alternator dostatecna otacky na volnobeh..u novejch aut tam je prevod treba trikrat do rychla na ten altik....no a pak vyresit to zvedniti volnobehu kdyz zapnes klimu...ja ososbne sem porad pro podtlakovou membranu
remeň mám kliňák, zvýšený voľnobeh je v štádiu riešenia...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
31.5.09, 13:54 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
michalkatka píše: Jiri píše: Jakej tam mas remen ja sem treba mel na mazde alternator 85A a mel stejnou remenici co ma felicie na ten plochej remen 4drazky...mozna jeste melinko mensi...pohral bych si s timhle aby mel alternator dostatecna otacky na volnobeh..u novejch aut tam je prevod treba trikrat do rychla na ten altik....no a pak vyresit to zvedniti volnobehu kdyz zapnes klimu...ja ososbne sem porad pro podtlakovou membranu remeň mám kliňák, zvýšený voľnobeh je v štádiu riešenia...
tak v pripade normalniho klinaku bych udelal mensi remenici a nebo vetsi na motor...to zase neni takovy problem
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
31.5.09, 15:10 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Jiri píše: tak v pripade normalniho klinaku bych udelal mensi remenici a nebo vetsi na motor...to zase neni takovy problem
keby som mal prístup k sústruhu tak bez problémov, ale nemám...
remenicu mám tú sériovú menšiu na alternátore a na kľuke mám Š100 na gufero, tiež mi trvalo kým som ju zohnal...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
31.5.09, 15:44 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
michalkatka píše: Jiri píše: tak v pripade normalniho klinaku bych udelal mensi remenici a nebo vetsi na motor...to zase neni takovy problem keby som mal prístup k sústruhu tak bez problémov, ale nemám... remenicu mám tú sériovú menšiu na alternátore a na kľuke mám Š100 na gufero, tiež mi trvalo kým som ju zohnal...
aha jestli mas S100 ta je jeste mensi nez 742..o neco..nebo minimalne stejna..ale myslim ze je mensi...pak na favech byli vetsi nez 742 o neco a na ten plochy ta je taky jinak pak......no u me by nebyl problem to vyrobit....ale daleko to mame no
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
31.5.09, 16:48 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
V tej mojej klime bol len 55A. Chcel som tam samozrejme napasovat 110A, ale treti uchyt zasahuje do karoserie, takze by potreboval upravu
Tak som zatial skoncil tiez pri klasickej felda 70A.
A hocijako som spekuloval. Cerpadlo posilnovaca tam uz nenapcham.
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
31.5.09, 17:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|