Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 20:09



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 odber ventilátora... 
Autor Zpráva

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Jaký alternátor vlastně měl ten turecký favorit ze kterého ta klima je?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


14.5.09, 19:25
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Šemik píše:
Jaký alternátor vlastně měl ten turecký favorit ze kterého ta klima je?


aký tam bol pôvodne neviem, v pôvodných papieroch bola 136B, ale v aute 135B takže tam bol menený motor a čo tam bolo pôvodne netuším...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


14.5.09, 19:33
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
A ten ventilátor na chladiči se točí při puštění klimy pořád, nebo jen když se začne přehřívat motor? Jestli pořád, tak jak jsem psal, ventilátor bych zapojil na poloviční výkon. Pokud se netočí pořád, jen při vyšší teplotě motoru, tak to je jen na chviličku, než klesne teplota. Vůbec bych to neřešil. A jak vůbec vypadá ten 200W ventilátor?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


15.5.09, 11:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
varok píše:
A ten ventilátor na chladiči se točí při puštění klimy pořád, nebo jen když se začne přehřívat motor? Jestli pořád, tak jak jsem psal, ventilátor bych zapojil na poloviční výkon. Pokud se netočí pořád, jen při vyšší teplotě motoru, tak to je jen na chviličku, než klesne teplota. Vůbec bych to neřešil. A jak vůbec vypadá ten 200W ventilátor?


Obrázek

ventilátor vyzerá takto, ešte raz : pri zapnutej klíme beží ventilátor na 1. polohu (cca 50%, na to je tam to relé, a odpor), a na plný výkon beží keď ho zopne tlakové čidlo klímy, alebo tepelný spínač na chladiči...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


17.5.09, 15:57
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Tak už to chápu. Když běží skoro pořád na poloviční výkon, tak zase tak moc nežere ne? Tak co řešíš? Jinak se mi zdá, že ten ventilátor vypadá podobně jako ten 55W

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


23.5.09, 14:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
varok píše:
Tak už to chápu. Když běží skoro pořád na poloviční výkon, tak zase tak moc nežere ne? Tak co řešíš? Jinak se mi zdá, že ten ventilátor vypadá podobně jako ten 55W


je podstatne väčší... ( a ešte spojka kompresora a aj iný ventilátor kúrenia)

ale podstatou tejto témy je že aký prúd ten ventilátor odoberá ak auto stojí a keď ide napr. 50km/h :?:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.5.09, 15:29
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Jojo chápu. Ale jak jsem psal, jestli při normál teplotě motoru nejede ventilátor, jen při zapnuté klimě na poloviční výkon, tak to je asi 100W, ne? Je to ještě pořád dost, ale lepší než 200W. Při 200W je odběr teoreticky kolem 14A, tak na poloviční výkon asi 7A. Jen teoreticky, protože v praxi to je úplně jinak. Když jsi psal, že spojka kompresoru si papne kolem 3A+7A ventilátor je dohromady 10A. Na plný výkon by to bylo 17A a to už je sakra rozdíl. 10A je tak normál odběr, když třeba má někdo rampu s přídavnýma dálkama nebo větší zesík. Altík to utáhne v pohodě i ta 55A verze. Pokud častěji jezdíš na delší trasy, tak by to nemělo být tak kritické. Ovšem altík musí být trošku zdravý a aku v dobrém stavu.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


30.5.09, 13:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
varok píše:
Jojo chápu. Ale jak jsem psal, jestli při normál teplotě motoru nejede ventilátor, jen při zapnuté klimě na poloviční výkon, tak to je asi 100W, ne? Je to ještě pořád dost, ale lepší než 200W. Při 200W je odběr teoreticky kolem 14A, tak na poloviční výkon asi 7A. Jen teoreticky, protože v praxi to je úplně jinak. Když jsi psal, že spojka kompresoru si papne kolem 3A+7A ventilátor je dohromady 10A. Na plný výkon by to bylo 17A a to už je sakra rozdíl. 10A je tak normál odběr, když třeba má někdo rampu s přídavnýma dálkama nebo větší zesík. Altík to utáhne v pohodě i ta 55A verze. Pokud častěji jezdíš na delší trasy, tak by to nemělo být tak kritické. Ovšem altík musí být trošku zdravý a aku v dobrém stavu.


ja viem, najhoršie to je va voľnobeh, vtedy má altík malé otáčky a málo dobíja, keď si to všetko zrátaš tak potrebuješ cca 150W svetlá, 50W ventilátor, 35W spojka kompresora, zapaľovanie cca 40W, ventilátor kúrenia 2. poloha 100W to máš cca 375W takže bez nabíjania baterky potrebuješ 31A a to je na voľnobeh dosť náročné...

teraz na voľnobeh bez klímy je to ok, ak zapnem klímu trocha poklesnú otáčky a je problém, musím vyriešiť ten zvýšený voľnobeh...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


30.5.09, 21:03
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Aha, tak to se omlouvám. Nevěděl jsem že tam máš všechno o tolik předimenzované. Nebo spíše vysoceodběrové. Tak to už altík dostane při nižších otáčkách dost zabrat, to je pravda. Já bych si raději opravdu pohrál s nějakým přípravkem, který při vyšším odběru zvedne trošku otáčky motoru, třeba na 1000/min.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


31.5.09, 09:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
Jakej tam mas remen ja sem treba mel na mazde alternator 85A a mel stejnou remenici co ma felicie na ten plochej remen 4drazky...mozna jeste melinko mensi...pohral bych si s timhle aby mel alternator dostatecna otacky na volnobeh..u novejch aut tam je prevod treba trikrat do rychla na ten altik....no a pak vyresit to zvedniti volnobehu kdyz zapnes klimu...ja ososbne sem porad pro podtlakovou membranu :D

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


31.5.09, 10:37
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Jiri píše:
Jakej tam mas remen ja sem treba mel na mazde alternator 85A a mel stejnou remenici co ma felicie na ten plochej remen 4drazky...mozna jeste melinko mensi...pohral bych si s timhle aby mel alternator dostatecna otacky na volnobeh..u novejch aut tam je prevod treba trikrat do rychla na ten altik....no a pak vyresit to zvedniti volnobehu kdyz zapnes klimu...ja ososbne sem porad pro podtlakovou membranu :D


remeň mám kliňák, zvýšený voľnobeh je v štádiu riešenia...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


31.5.09, 13:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
michalkatka píše:
Jiri píše:
Jakej tam mas remen ja sem treba mel na mazde alternator 85A a mel stejnou remenici co ma felicie na ten plochej remen 4drazky...mozna jeste melinko mensi...pohral bych si s timhle aby mel alternator dostatecna otacky na volnobeh..u novejch aut tam je prevod treba trikrat do rychla na ten altik....no a pak vyresit to zvedniti volnobehu kdyz zapnes klimu...ja ososbne sem porad pro podtlakovou membranu :D


remeň mám kliňák, zvýšený voľnobeh je v štádiu riešenia...



tak v pripade normalniho klinaku bych udelal mensi remenici a nebo vetsi na motor...to zase neni takovy problem

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


31.5.09, 15:10
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Jiri píše:
tak v pripade normalniho klinaku bych udelal mensi remenici a nebo vetsi na motor...to zase neni takovy problem


keby som mal prístup k sústruhu tak bez problémov, ale nemám...

remenicu mám tú sériovú menšiu na alternátore a na kľuke mám Š100 na gufero, tiež mi trvalo kým som ju zohnal...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


31.5.09, 15:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
michalkatka píše:
Jiri píše:
tak v pripade normalniho klinaku bych udelal mensi remenici a nebo vetsi na motor...to zase neni takovy problem


keby som mal prístup k sústruhu tak bez problémov, ale nemám...

remenicu mám tú sériovú menšiu na alternátore a na kľuke mám Š100 na gufero, tiež mi trvalo kým som ju zohnal...


aha jestli mas S100 ta je jeste mensi nez 742..o neco..nebo minimalne stejna..ale myslim ze je mensi...pak na favech byli vetsi nez 742 o neco a na ten plochy ta je taky jinak pak......no u me by nebyl problem to vyrobit....ale daleko to mame no

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


31.5.09, 16:48
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
V tej mojej klime bol len 55A. Chcel som tam samozrejme napasovat 110A, ale treti uchyt zasahuje do karoserie, takze by potreboval upravu :roll:
Tak som zatial skoncil tiez pri klasickej felda 70A.
A hocijako som spekuloval. Cerpadlo posilnovaca tam uz nenapcham. :evil:

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


31.5.09, 17:08
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz