500km na jednu nádrž u škoda 105L
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Sadra17 píše: beerserk píše: Nevěřím, že s motorem se 105ky jezdíš na 2ku 80..To jezdím já s upraveným motorem z favorita..co to tu zkoušíš to sem jezdil taky dyt to je zhruba 6000 otáček tak to v klidu utočí Jasné, že to so 105kou ide...dokonca do 90 km/h
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
8.7.09, 18:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Oncek
Příspěvky: 33 Bydliště: Velké Karlovice
|
ferrari píše: Jasné, že to so 105kou ide...dokonca do 90 km/h
Jo a to tak že to roztočiš na 90 ve čtyřce a pak tam kopneš tu dvojku
_________________ Škoda 120 LS
|
8.7.09, 18:40 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Zelené pole otáčkoměru je pro celkový estetický dojem budíku
Ne vážně, každý motor tahá jinak a do jiných otáček, každý si musí vysledovat až do kolika rpm mu motor jde. O přetočení se není třeba bát, pokud tedy má řidič aspoň IQ delfína, jakmile už je to moc a přestává to stíhat pracovat tak se výrazně změní zvuk motoru, pak je třeba přeřadit.
Moje 135 měla tenhle "koncový bod" v 5600rpm, 120ka v 5200rpm a 136 ho má někde kolem 6400rpm. Ale samozřejmě nemá smysl motor točit až sem, se 136 využívám rozsah otáček do 6000, víc to nemá smysl, to nechce pak auto urychlovat.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
8.7.09, 18:56 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Jste blázni, tahat to do takových otáček. Já osobně u 1-3 nejdu přes 3 500 ot. a u 4. tak do 5 500 ot..
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
9.7.09, 16:55 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Oncek píše: ferrari píše: Jasné, že to so 105kou ide...dokonca do 90 km/h Jo a to tak že to roztočiš na 90 ve čtyřce a pak tam kopneš tu dvojku
Mal si niekedy 105ku v dobrom stave
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
9.7.09, 16:58 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Já osobně jezdím 2ku do 40, pak řadim, pohodička... Ale věřte budíku, že jo...
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
9.7.09, 17:28 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
jak říká kachnis...benzín má jezdit tam kde přestává díslový chrchlání ...jezdim taky do těch 6 tis, pak to netáhne, ale protože na LPG nefaká omezovač, vim, že motor de i do 7 tis...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
9.7.09, 18:59 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Mě otáčkoměr při 80 km/h ukazuje 4000 ot. a to je ještě jedna z těch nepřehnaných hodnot který ukazuje a já jsem línej se s tím zabývat abych to opravil takže nemám moc tušení jak motor točim... Občas mu dám napít, ale snažim se to omezovat. Dvojku rozjíždim tak do 40-50 a trojku tak do 70-80 průměrně, občas daleko míň ale občas i víc.
|
9.7.09, 20:34 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
chemer píše: Občas mu dám napít, ale snažim se to omezovat. Dvojku rozjíždim tak do 40-50 a trojku tak do 70-80 průměrně, občas daleko míň ale občas i víc. No jasné, takto je to normálne, takto jazdím aj ja...ale keď treba predbiehať, tak to ide v poho aj do 6000 ot...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
10.7.09, 07:04 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
No hlavně já mám seriovej 120 motor po důchodci na kterej se nikdy nešáhlo, takže to neni zas tajovej speeder
|
10.7.09, 08:52 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
chemer píše: No hlavně já mám seriovej 120 motor po důchodci na kterej se nikdy nešáhlo, takže to neni zas tajovej speeder
právě proto ho musíš naučit
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
10.7.09, 11:00 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
měl jsem motor po důchodci a po několika destíkách tisíc ujetých kilomterů normálním způsobem se doceal srovnal, a jezdil hezky..... ovšem nynější agregát má přeci jenom subjektivně lepšíé švih...
točím to obvykle (bežná jízda mimo obec, okolo 3-4000) pro potřebě výkonu (akcelerace, těžký přívěs, jízda po dálnici) se ho nestydím dohnat nakonec... při posunování po městě v koloně, to zase netočím na 4, když to nemá cenu..
každej motor je trochu jinej, přesto jsem za léta zjistil, že 105 se nejvíce líbí okolo těch 4000, kde jezdí poměrně dobře, se slušnou spotřebou, o které si dusilové, co takřka nikdy nepřelezou 3000 můžou jen zdát...
je to malej motor a ten se musí trochu točit, aby jel, nežral a netejral se...
pro dobrou spotřebu si je nutno jenom zafixovat že větší otáčky nemusí být vždy podmíněny plným plynem, větší otáčky neznamenají vždy větší spotřebu...
napříkla když do pozvolnějšího dlouhého stoupání pojedu 100 na 5ku, tak motor točí +-3000 a má toho plný kecky, a musím mít plyn sešláplej poměrně hodně... když mu tam šoupnu 4ku, točí 4000 a jede mi těch 100 na 1/3-1,2 plynu, protože pracuje v otáčkách s větší rezervou....
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
10.7.09, 11:04 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
tak to tu citam, a podla nadpisu tych 500km na nadrz musi byt pohoda, ja som vcera rano tankoval v ostrave plnu, cesta do ziliny na emisnu, nazad do ostravy a v noci potom este do brna, na tachometri pribudlo 540km a palivomer akurat zacal poblikovat v zatackach takze tam este bude tak 5-7L. Nacapujem dneska kanister a zajtra pri ceste do BA uvidim kde az dojde stava ale myslim ze tych 600-650km sa musi dat na jednu nadrz prejst pri pohodovej jazde 90-120km/h. Inak motor 742.13, 230tkm (robene len rozvody asi pred 20tkm)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
14.7.09, 14:34 |
|
|
ondra120
Metal (urg)
Příspěvky: 3730 Bydliště: Vsetín
|
Ondras83 píše: chemer píše: No hlavně já mám seriovej 120 motor po důchodci na kterej se nikdy nešáhlo, takže to neni zas tajovej speeder právě proto ho musíš naučit
Mno, ale to může být i rychlý konec toho motoru...znám takové případy...
_________________ Škoda Fabia 1.9 SDI - přesunovadlo Jawa 350 OHC ´19 - pro jizdy s čistýma rukama ČZ 175/477 ´72 - veterán
Škoda 742 Forever Team
|
14.7.09, 20:10 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
ondra120 píše: Ondras83 píše: chemer píše: No hlavně já mám seriovej 120 motor po důchodci na kterej se nikdy nešáhlo, takže to neni zas tajovej speeder právě proto ho musíš naučit Mno, ale to může být i rychlý konec toho motoru...znám takové případy...
já osobně tohle znám pouze ze stříkačky (konkrétně 1,3 BMM felda)...po roce hodně krutýho zacházení ohřátýho motoru se začal chovat tak, že při podřazení znatelně zrychloval
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
14.7.09, 20:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|