kontrolka ventilatoru chladice
Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
No, není to sotva nejlepší řešení to předělávat, ale když to udělám pořádně a podstivě, tak by neměl být problém. To relátko ještě nevím, možná by stačilo nějaké miniaturní na rožínání té kontrolky.
Ondro: Teď jsem to nepochopil Však když ti sepne termospínač, tak se točí ventilátor na chladiči, ne? Nebo feldy to mají jinak?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
18.7.09, 13:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
varok píše: No, není to sotva nejlepší řešení to předělávat, ale když to udělám pořádně a podstivě, tak by neměl být problém. To relátko ještě nevím, možná by stačilo nějaké miniaturní na rožínání té kontrolky. Ondro: Teď jsem to nepochopil Však když ti sepne termospínač, tak se točí ventilátor na chladiči, ne? Nebo feldy to mají jinak?
ne, maj to tak, jak píšeš, ale někdy ventilátor nefunguje...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
18.7.09, 14:24 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
varok píše: To relátko ještě nevím, možná by stačilo nějaké miniaturní na rožínání té kontrolky.
Nekomplikuj si zbytočne život, ta kontrolka nema taký odber prudu, že by si ju musel riešiť cez relatko. Už ked, tak na odlahčenie termospínača použiť rele, ale len pre kontrolku to nema vyznam. No ale... moc elektrike nerozumiem, tak to neber ani moc važne
|
18.7.09, 14:25 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
Ondras83 píše: ne, maj to tak, jak píšeš, ale někdy ventilátor nefunguje...
Ten vetrák predsa nejde furt, pri prehriati ho zapne termospínač. Preto sa tu riešila aj tá kontrolka, aby si vedel že to moc hicuje. Pozri či nemaš zoxidované,alebo uvolnené kontakty na t-spínači.
|
18.7.09, 14:39 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
slavik74 píše: Ondras83 píše: ne, maj to tak, jak píšeš, ale někdy ventilátor nefunguje... Ten vetrák predsa nejde furt, pri prehriati ho zapne termospínač. Preto sa tu riešila aj tá kontrolka, aby si vedel že to moc hicuje. Pozri či nemaš zoxidované,alebo uvolnené kontakty na t-spínači.
ježiš mě funguje...ale až jednou nepude, chtěl bych to poznat na kontrolce
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
18.7.09, 15:09 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Tak to by jsi musel asi Ondro zapojit nějaký elektronický bastl, který by hlídal točení vrtule. Jinak by to asi nebylo nikdy stoprocentní kontrola ventilátoru. Kdyby se pokazil ventilátor, netočil by se motorek ale šel by do něho proud, tak by kontrolka svítila pokaždé. Teď jsem si uvědomil, že jsem někde viděl kontrolu točení ventilátoru PC. To by se dalo použít. Pracuje to na principu vysílání paprsku z diody odrazem od vrtule a potom přijímání fotoodporem nebo tak nějak.
Slavik74: kontrolka nemá velký odběr, ale já bych tam dal nějaké mini relátko kvůli tomu, abych obrátil tu polaritu. Ventilátor bych nechal jak je, stále kostra a spínání plus 12V. Kontrolka má ale stále plus 12V a spíná ji kostra. Abych tedy nemusel škrábat ten plošný spoj, tak bych použil relátko. Napájení cívky relátka bych připojil jedním vývodem na kostru, druhý vývod bych spínal, společně s ventilátorem. Kontakty relátka by spínaly kostru té kontrolky. Chápeš? Omlouvám se, neumím se moc vyjadřovat.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
18.7.09, 15:32 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
varok píše: Slavik74: kontrolka nemá velký odběr, ale já bych tam dal nějaké mini relátko kvůli tomu, abych obrátil tu polaritu. Ventilátor bych nechal jak je, stále kostra a spínání plus 12V. Kontrolka má ale stále plus 12V a spíná ji kostra. Abych tedy nemusel škrábat ten plošný spoj, tak bych použil relátko. Napájení cívky relátka bych připojil jedním vývodem na kostru, druhý vývod bych spínal, společně s ventilátorem. Kontakty relátka by spínaly kostru té kontrolky. Chápeš? Omlouvám se, neumím se moc vyjadřovat.
Ospravedlnovať sa nemaš prečo. Jasne že chapam ako to myslíš, dá sa to zapojiť rozne. JOHNNY-mu, či kto vlaste tuto temu nadhodil, sme len radili take najjednoduhšie riešenie. Určite že ak použiješ rele, neni potrebné devastovat prístrojovku! Každy si zvoli svoj postup ktory mu vyhovuje.
|
18.7.09, 15:48 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Ondras83 píše: jak na kontrolku u feldy? chtěl bych to zapojit na ABS, ale chtěl bych, aby se rozsvítila, až poběží ventilátor, ne až sepne termospínač... půjde to?
no áno, Felda to má zapojené obdobne ako Favo, takže teraz je dilema ako cheš sledovať skutočný chod ventilátora budeš potrebovať logickú jednotku ktorá bude sledovať temospínač, rýchlosť a nejaké náporové čidlo umiestniť do prúdu vzduchu čo vytvára ventilátor, tak budeš mať zaručené že sa rozsvieti ak sa bude ventilátor skutočne točiť, nebolo by ešte od veci tam zaradiť obvod ktorý sleduje prúd ventilátora, lebo ten sa môže roztočiť aj náporom vzduchu...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
18.7.09, 19:26 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Proč tak složitě Michale? Jak jsem psal, vždyť by stačilo hlídat vrtuli, jestli se otáčí, ne? Jen jsem zapomněl na hlídání, kdy sepne termospínač. Protože někdy se točí vrtule i náporovým větrem.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.7.09, 08:04 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
varok píše: Proč tak složitě Michale? Jak jsem psal, vždyť by stačilo hlídat vrtuli, jestli se otáčí, ne? Jen jsem zapomněl na hlídání, kdy sepne termospínač. Protože někdy se točí vrtule i náporovým větrem.
práve preto, sledovať aj prúd ktorý tečie do motora, tým by tá logika vedela či sa točí elektrikou, alebo náporom...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
19.7.09, 09:26 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Zase jsem přemýšlel nad blbostma a přišel jsem jak to nejvíce zjednodušit. Když se motor začne přehřívat, sepne termospínač. Ten pustí proud do ventilátoru a zároveň by zapl ten obvod na hlídání otáčení vrtule. To by šlo, ne?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.7.09, 12:29 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
fajn kluci, serem na to, udělám to normálně, ale hlavně do přístrojovky mám jen 3 konektory, jinak tišťák (teď nevim, jak to má fáčko) no a tak musim u tý kontrolky škrábnout ten tišťák, tam naletovat kabílek a ten natáhnout k termospínači?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
19.7.09, 13:40 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Ondras83 píše: fajn kluci, serem na to, udělám to normálně, ale hlavně do přístrojovky mám jen 3 konektory, jinak tišťák (teď nevim, jak to má fáčko) no a tak musim u tý kontrolky škrábnout ten tišťák, tam naletovat kabílek a ten natáhnout k termospínači?
Nedalo by sa to riesit aj zlozitejsie?
Ved si najdi schemu a tam je uvedene cislo a farba vodica ku hocijakej kontrolke, a podla verzie kabelaze, aj kde ma koniec... a tam iba napojis co chces aby ti svietilo...
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
19.7.09, 15:34 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
kwiko píše: Ondras83 píše: fajn kluci, serem na to, udělám to normálně, ale hlavně do přístrojovky mám jen 3 konektory, jinak tišťák (teď nevim, jak to má fáčko) no a tak musim u tý kontrolky škrábnout ten tišťák, tam naletovat kabílek a ten natáhnout k termospínači? Nedalo by sa to riesit aj zlozitejsie? Ved si najdi schemu a tam je uvedene cislo a farba vodica ku hocijakej kontrolke, a podla verzie kabelaze, aj kde ma koniec... a tam iba napojis co chces aby ti svietilo...
Dalo by sa to riešiť aj zložitejšie, ale uplne v pohode stači ako to napísal Ondras83 Nie vždy je k neobsadenej kontrolke, dovedený aj vodič. Kym najdeš schemu - farbu - čislo, kym ho vyhrabeš v kabelaži ... natiahnem skor novy vodič.
|
19.7.09, 16:12 |
|
|
Johnny
Příspěvky: 284
|
Tak chlapi, nakonec jsem pouzil kontrolku ABS, ale pristrojovku jsem stejne proskrabnul. Chtel jsem zapojit TEST kontrolku protoze mela ikonku podobnou ventilatoru (takova ta klapka), ale neuvedomil jsem si ze sviti cervene. Tak by to vypadalo ze hlasi poruchu. Tak jsem nakonec zapojil tu ABS, protoze ma zlute podsviceni (varovani) ze se neco deje. Tak to nakonec necham na ni.
Jsem asi tydyt, ale co. Hlavne ze to funguje. Snad to bude pro ostatni takovy odstrasujici priklad. Radsi si to poradne promyslete, kterou chcete zapojit at pak neskrabete tistak zbytecne, jako ja.
_________________ to bylo dobre auto , k**va
|
19.7.09, 18:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|