Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 19.11.24, 12:36



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 emise vs. auto bez KATu 
Autor Zpráva

Příspěvky: 376
Příspěvek 
Kristensen píše:
cyz píše:
v garáži nežiju ale prostě nemám rád auta ze kterých se valí mrak dýmu a smrdí to ještě půl km za autem


Tak mraku dýmu se bát nemusíš pokud máš motor jako takovej v pořádku


No asi tak. Viděl jsi snad i u karburátorového Fava bez katu že by pokud má motor v dobré kondici se z něj valil dým a že by nějak výrazně smrděl? Tohle je otázka čistě motoru který už to má za sebou a ne katalyzátoru který snižuje emise CO a HC o takovou hodnotu kterou ty frňákem nikdy nepoznáš. :D


25.7.09, 16:36
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
tam ide o to, ze u karburatorov je zmes iba cca s lambda 1. vacsinou je mierne bohatsia, takze ten prebytok zmesi z vyfuku intenzivne zapacha.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


25.7.09, 16:54
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 376
Příspěvek 
ventYl píše:
tam ide o to, ze u karburatorov je zmes iba cca s lambda 1. vacsinou je mierne bohatsia, takze ten prebytok zmesi z vyfuku intenzivne zapacha.


I prd... Pokud nejedeš neustále na plné zatížení (což pochybuju) pak má směs u karburátoru při částečné zátěži cca lambda = 1,15 - 1,2 což je výrazně chudá směs (nadbytek vzduchu). Proto máš u rozdělovače podtlakovou regulaci (zvýšení předstihu v oblasti částečného zatížení kvůli chudé směsi) a proto co možná nejnižší emise a spotřeba právě při režimu částečné zátěže. Pokud nějakéj trotl má vyčochtanej SEDR v kombinaci s motorem před smrtí pak se není čemu divit že mu to páchne. :wink:


25.7.09, 17:18
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Já jsem byl v květnu na EM a STK. Tedy jeden chlápek mi to dělal. Prý můj kat už to taky vzdal. Jsem si všiml, že auto je s ním nějaké líné. No ale když u emisí přimhouřili oko a poštelovali, tak to prošlo. Ten chlápek ze servisu mi říkal, že BMM udělají emise i bez katu, sice na hraně, ale udělají. Na to v jakém stavu mám motor já, tak není problém. :oops: Teď jezdím bez katu uplně, sice to dělá kravál, protože nemám i prostřední tlumič, ale táhne to jak ďas. Smrdí to asi jako škodovky ředy 105-130, na benzín i LPG. S tím vymláceným katem to nesmrdí skoro vůbec na benzín a na LPG jako by šel z výfuku jen vzduch. Jo LPG má své výhody.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


26.7.09, 09:34
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Jednou jsem se ptal v obchodě s výfuky v Ostravě, kolik asi stojí kat na fáva BMM. Origo prý nejméně 7500,- kč. Pak je replika originálního katu, prý stejný ale od jiné firmy. Ten stojí asi kolem 2500,- kč. Asi nějaký polák nebo turek. Nějaký universál stojí asi 1700,- kč, ale s tím je dost práce. Ten chlápek mi ho ukazoval, prý pasuje na všechny fáčka, feldy apod., jenže se musí převařit příruby. Je ukončen jen kousky trubek, čili úprava nutná.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


26.7.09, 09:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
werty píše:
ventYl píše:
tam ide o to, ze u karburatorov je zmes iba cca s lambda 1. vacsinou je mierne bohatsia, takze ten prebytok zmesi z vyfuku intenzivne zapacha.


I prd... Pokud nejedeš neustále na plné zatížení (což pochybuju) pak má směs u karburátoru při částečné zátěži cca lambda = 1,15 - 1,2 což je výrazně chudá směs (nadbytek vzduchu). Proto máš u rozdělovače podtlakovou regulaci (zvýšení předstihu v oblasti částečného zatížení kvůli chudé směsi) a proto co možná nejnižší emise a spotřeba právě při režimu částečné zátěže. Pokud nějakéj trotl má vyčochtanej SEDR v kombinaci s motorem před smrtí pak se není čemu divit že mu to páchne. :wink:


finta X je v tom, ze po meste vacsinou jazdis v rezime plneho zatazenia, alebo blizko k nemu, aby si sa vedel pohnut z krizovatky a neblokoval tych za tebou. tam uz bohatsia zmes byt kludne moze.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


26.7.09, 10:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz