Autor |
Zpráva |
werty
Příspěvky: 376
|
Kristensen píše: cyz píše: v garáži nežiju ale prostě nemám rád auta ze kterých se valí mrak dýmu a smrdí to ještě půl km za autem Tak mraku dýmu se bát nemusíš pokud máš motor jako takovej v pořádku
No asi tak. Viděl jsi snad i u karburátorového Fava bez katu že by pokud má motor v dobré kondici se z něj valil dým a že by nějak výrazně smrděl? Tohle je otázka čistě motoru který už to má za sebou a ne katalyzátoru který snižuje emise CO a HC o takovou hodnotu kterou ty frňákem nikdy nepoznáš.
|
25.7.09, 16:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
tam ide o to, ze u karburatorov je zmes iba cca s lambda 1. vacsinou je mierne bohatsia, takze ten prebytok zmesi z vyfuku intenzivne zapacha.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
25.7.09, 16:54 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
ventYl píše: tam ide o to, ze u karburatorov je zmes iba cca s lambda 1. vacsinou je mierne bohatsia, takze ten prebytok zmesi z vyfuku intenzivne zapacha.
I prd... Pokud nejedeš neustále na plné zatížení (což pochybuju) pak má směs u karburátoru při částečné zátěži cca lambda = 1,15 - 1,2 což je výrazně chudá směs (nadbytek vzduchu). Proto máš u rozdělovače podtlakovou regulaci (zvýšení předstihu v oblasti částečného zatížení kvůli chudé směsi) a proto co možná nejnižší emise a spotřeba právě při režimu částečné zátěže. Pokud nějakéj trotl má vyčochtanej SEDR v kombinaci s motorem před smrtí pak se není čemu divit že mu to páchne.
|
25.7.09, 17:18 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Já jsem byl v květnu na EM a STK. Tedy jeden chlápek mi to dělal. Prý můj kat už to taky vzdal. Jsem si všiml, že auto je s ním nějaké líné. No ale když u emisí přimhouřili oko a poštelovali, tak to prošlo. Ten chlápek ze servisu mi říkal, že BMM udělají emise i bez katu, sice na hraně, ale udělají. Na to v jakém stavu mám motor já, tak není problém. Teď jezdím bez katu uplně, sice to dělá kravál, protože nemám i prostřední tlumič, ale táhne to jak ďas. Smrdí to asi jako škodovky ředy 105-130, na benzín i LPG. S tím vymláceným katem to nesmrdí skoro vůbec na benzín a na LPG jako by šel z výfuku jen vzduch. Jo LPG má své výhody.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.7.09, 09:34 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Jednou jsem se ptal v obchodě s výfuky v Ostravě, kolik asi stojí kat na fáva BMM. Origo prý nejméně 7500,- kč. Pak je replika originálního katu, prý stejný ale od jiné firmy. Ten stojí asi kolem 2500,- kč. Asi nějaký polák nebo turek. Nějaký universál stojí asi 1700,- kč, ale s tím je dost práce. Ten chlápek mi ho ukazoval, prý pasuje na všechny fáčka, feldy apod., jenže se musí převařit příruby. Je ukončen jen kousky trubek, čili úprava nutná.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.7.09, 09:40 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
werty píše: ventYl píše: tam ide o to, ze u karburatorov je zmes iba cca s lambda 1. vacsinou je mierne bohatsia, takze ten prebytok zmesi z vyfuku intenzivne zapacha. I prd... Pokud nejedeš neustále na plné zatížení (což pochybuju) pak má směs u karburátoru při částečné zátěži cca lambda = 1,15 - 1,2 což je výrazně chudá směs (nadbytek vzduchu). Proto máš u rozdělovače podtlakovou regulaci (zvýšení předstihu v oblasti částečného zatížení kvůli chudé směsi) a proto co možná nejnižší emise a spotřeba právě při režimu částečné zátěže. Pokud nějakéj trotl má vyčochtanej SEDR v kombinaci s motorem před smrtí pak se není čemu divit že mu to páchne.
finta X je v tom, ze po meste vacsinou jazdis v rezime plneho zatazenia, alebo blizko k nemu, aby si sa vedel pohnut z krizovatky a neblokoval tych za tebou. tam uz bohatsia zmes byt kludne moze.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
26.7.09, 10:04 |
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|