Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 01:57



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
 Vyčištění oleje u Fáčka 
Autor Zpráva

Příspěvky: 2
Příspěvek 
varok píše:
Ten konečný olej, který tam už nechám, už mám rozhodnuto. Mě se jen jednalo spíše o ten olej na vyčištění. Pokud tam naleju minerál 15W40 a najedu třeba 3000km, pak vyměním a zase asi 3000km. Pak ho vypustím a neleju olej, který chci jako konečný na používání. Nepokazím ale něco, když tam mám teď polosyntetiku a budu tam lít minerál? Po vyčištění bych tam samozřejmě vrátil polosyntetiku.


Muzes uz zustat na mineralu, do Facka je to jedno, je to levnejsi a urcite bude lepsi castejsi vymena mineralu nez polosyntetika s delsimi intervaly. Vylozene cerny olej by byt nemel, mas tam nejake usady. Kup si co nejlevnejsi, ujed na nej cca 500 km a vymen, opakuj dokud to nebude lepsi. Samozrejme i s olejovym filtrem. Nebo alespon vymenit samotny filtr, aby se neucpal. Na kvalitu znacky oleje moc nehled, u nasich aut je to zbytecne oleje jsou vetsinou lepsi nez potrebujeme. Hlavni je dodrzovat specifikaci API a SAE.
Obecne - u aut s LPG se doporucuje snizit interval vymeny na 8-10 tis km v dusledku rychlejsi degradace (i kdyz na pohled je cistejsi nez pri provozu na benzin).
Doporuciji si o tom neco malo precist, napr. pekny clanek na ladaforu: http://forum.ladaklub.com/download.php?id=14496
Tak at ti to jezdi :D


10.8.09, 03:24
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1841
Bydliště: KOPŘIVNICE
Příspěvek 
NARAK: Přesně tak..:-)
VAROK: Vím,že máš své fávo rád,ale opravdu postačí 15w-40..třebas MOGUL EXTREME nebo 'Milošovo' SUPERTURBO..

_________________
"AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..


10.8.09, 08:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 269
Bydliště: Lomnice, okr. Brno-venkov
Příspěvek 
Ja kupuju do favorita M7ADSIII rozlivanej za 50kc/l, facko ma najetejch 123 tis, motor je OK, olej nezere. Myslim, ze davat nejakej super hyper kvalitni olej za 300kc/l do techhle stroju jsou zbytecne vyhozeny prachy. Jak psali kluci - radsi dobrej mineral s castejsima vymenama (8-10tis), nez polosyntetiku po 15tis.

_________________
Škoda 125L, r.v. 89 na LPG
Škoda Favorit 136L, r.v. 90 na LPG
Jawa 350/640, r.v. 1992
Jawa 250/559, r.v. 1966
Aprilia Pegaso 650, r.v. 1998


10.8.09, 09:48
Profil

Příspěvky: 2
Příspěvek 
Citace:
kluci mam dotaz, do auta (facko 1994 BMM 135 40kW + LPG najeto cca 160tis km) davam tenhle olej http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=554 valvoline max life 10w 40 a zajima me, jak casto menit olej? co 10tis nebo co 15tis km? olej auto nezere, nebo zere ale minimalne - po 10tis km ubytek oleje mozna 4deci nebo tak nejak...


Viz predchozi prispevky.... Idealne v rozmezi 8-10 tis km nebo 1 rok, podle toho co prijde drive. LPG je chemicky agresivnejsi nez benzin a vzlast pri startech se tesnicimi krouzky spousta castecne spaleneho plynu (a to az do provozni teploty motoru, muzete to citit z vyfuku po nastartovani) dostava primo do oleje ktery tak meni sve chemicke a tudiz i mazaci vlastnosti. Opticky to videt neni, je pomerne cisty, ale jeho mazaci schoponosti jsou brzy daleko za "spinavymi" oleji pri provozu na benzin. Proto ta drivejsi vymena. 8)


10.8.09, 13:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1841
Bydliště: KOPŘIVNICE
Příspěvek 
Už to tu bylo zodpovězeno,ale budiž..Jezdíš na lpg,tak že vyměňuj olej max po 8-10 tis.km nebo každý rok..Já to takhle dělám u všech aut a motor se krásně vyčistí..Klidně používej MAX LIFE 15W-40,motor to nepozná a je levnější..

_________________
"AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..


10.8.09, 13:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Ja by som tu ešte podotkol, ze 10W-4O lepsie maze pri studenych startoch, takže ak niekto jeazdi prevazne kratke trasy /co ale pri lPG zasa nepredpokladam/, tak je lepsie 10W-4O...ale zasa ho motor viac za studena spapa...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


12.8.09, 06:25
Profil

Příspěvky: 14799
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Jak jste mi tady radili, tak jsem sundal vanu a vše vyčistil. Pak jsem sundal víko ventilů a taky vyčistil. Vyměnil jsem filtr a nalil olej nějaký český Cinol 10W40. Prý je to stejné jako Trysk paramo. Když jsem sundal vanu, tak jsem se nestačil divit :shock: Na dně bylo tak 1/4 vany zasraná nějakou sraškou. Něco jako řidší asfalt. Tak jsem to vyčistil technickým benzínem. Je to vůbec možné? Tu vanu od výroby asi nikdo ještě nesundával. Potřeboval jsem ji stejně přetěsnit, takže bych ji sundával i tak. Nebo ten olej vážně dostává tak zabrat, protože mám upravovaný motor? Volal jsem panu Čepkovi z fy Excel, ale nebere mi telefon a na maily neodpovídá, smůla. :cry:

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


15.8.09, 10:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5224
Bydliště: Veselí nad Lužnicí
Příspěvek 
Já vanu sundával před týdnem a přesně vím o čem mluvíš :wink: Čučel jsem jak puk, co je to za bahno... Taky mi od té doby přestaly problémy s mazáním, bílý bordel z víčka oleje zmizel a olej se taky určitě lépe chladí :wink: Nemyslím ale, že by úprava motoru dávala víc zabrat oleji... Každopádně bych ale preventivně zvolil nějaký kvalitní minerál, po tom, co to vyčistíš :wink:

_________________
Škoda 105L, r.v.1983
Peugeot 306 HDi Break


15.8.09, 10:18
Profil

Příspěvky: 14799
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Já to hlavně rozebíral kvůli tomu špinavému oleji už po pár dnech po výměně. Když jsem vyměnil vždycky olej, tak už po asi 14 dnech byl černý jak buty. Navíc už mi trošku prosakovalo těsnění vany, tak jsem to přetěsnil. Vyčistil jsem vanu, sundal jsem sací trubku čerpadla se sítkem a pořádně propral technickým benzínem. Co šlo tak i trošku spodek bloku. Potom vše poskládat a trošku vyčistit i pod víkem ventilů. Už je pozdě, dal jsem polosyntetiku. Já mám motor na fáčku dost razantně překopaný, tak jsem myslel, jestli olej netrpí, jak pořád tvrdí můj tatík. Už jsem to tak koupil: Motor převrtán na obsah 1340, upravená a snížená hlava, přitvrzené ventily, ostřejší vačka a chip v jednotce. Podrobnosti nevím, neboť mi pan Čepek neodpovídá na maily ani nezvedá telefon. Na jediný mail mi odpověděl, jestli byl motor u nich vůbec předěláván a to co jsem popsal. Budu zkoušet dál. Motor ale letí jak čert, tak asi něco na tom bude.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


15.8.09, 15:28
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 39 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 43 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz