Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 00:58



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
 Altik MAGNETON 70A-špatně dobíjí 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
tohle je alternátor na vyhození, svůj je ještě v autě...tenhle sem rozdělal na hliník a rovnou sem se podival, jak to tam vůbec vypadá a co tam je a jak to tam je...diodovej můstek, regulátor a ložiska sou nový, ale prostě ten altik má dávat 14V a dává 13.2V :roll: :roll:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


9.8.09, 21:09
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
můžou některý ty diody odejít?...mám si z tohohle ten diodovej můstek asi nechat co?

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


10.8.09, 09:51
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
jj vyhodit ho můžeš vždycky :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


10.8.09, 11:37
Profil ICQ

Příspěvky: 445
Bydliště: Rychvald
Příspěvek 
mám taky altík magneton 70A, koupil jsem ho po repasi protože starý už moc nedobíjel... ale světe div se ono je to skoro to samé :-(

Jakmile nastartuju tak mi nabíjí asi nějakých 13,3-13,5V - se světly, puštěným rádiem a větrákem na dvojku
po pár kilometrech se to ale ustálí na 13V a když třebas pustím rychleji větrák nebo zapnu nějaký jiný spotřebič tak klesnu až pod 13V

měřeno je to za jízdy, za provozních otáček, voltmetr připojený na zásuvku zapalovače

co je špatně? víceméně to samé mi dělal starý altík, který jsem proto vyměnil... nemůže to být nějakou špatnou kostrou? nebo regulátorem? jinak altík má podle všeho vyměněna ložiska a pohledem jsou kroužky vyleštené...

tak co by to mohlo ještě dělat??? jsem z toho už zoufalý :-( čas od času se stane že příjdu a nenastartuju...


25.8.09, 19:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Diody se měří nejlíp na zdroji proudu (nebo stačí i zkratuvzdorný zdroj napěětí :) ), na jednu stranu bude na diodě velké napětí a na druhou na ní bide asi 0,5V.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


25.8.09, 19:18
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Není kostra.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


25.8.09, 19:19
Profil

Příspěvky: 445
Bydliště: Rychvald
Příspěvek 
kostra = vymontovat altík a všechny úchyty vzít nějakým jemným šmirglem? nebo někde uzemnění motoru?


25.8.09, 19:26
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
meraj napätie priamo na alternároe +/- a budeš prekvapený....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


25.8.09, 19:47
Profil

Příspěvky: 445
Bydliště: Rychvald
Příspěvek 
jakože na alternátoru naměřím větší napětí na baterce??? takže teoreticky bych mohl naměřit úbytek když píchnu voltmetr na mínus baterie a druhým koncem se dotknu altíku??? teda v případě že můj problém je v ukostření altíku...


25.8.09, 19:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
big.jedla píše:
jakože na alternátoru naměřím větší napětí na baterce??? takže teoreticky bych mohl naměřit úbytek když píchnu voltmetr na mínus baterie a druhým koncem se dotknu altíku??? teda v případě že můj problém je v ukostření altíku...


dá sa aj tak, merať napätie medzi telom altíku a - baterky...

môže to robiť ukostrenie alternátora, ale aj ukostrenie karosérie, nakoľko Felda to má ako nové Favo - "-" s Baterky ide - priamo na motor a je tam medzisvorka na karosérii...

ešte to mlže robiť aj prechodový odpor niekde na "+"

preto ti radím meraj napätie -/+ priamo na alternátore a potom budeš múdrejší...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


25.8.09, 19:55
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
než se někdo pustíte do M5 tal si změřte napěří baterky za klidu, po startu, s otáčkama 2000 a pak zapínat dvětla a ventilátor tam krásně vyjde najevo jak napětí padá

že chybí kostra to je v M5 tak je altík ukostřen, no a ty diody jí to měřím mustimetrem tak je ikona dioda a naměřím hodnoty 444-555 nebo tak nějak a při tom je dioda OK co vlastně měřím nevím, ale naměřil jsem si hodnotu na dobré diodě a dělám to pořád dokola

jesetli je měření diod správně a co to vlastně dělám mi někdo poradte dík miloš


27.8.09, 06:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
že chybí kostra to je v M5 tak je altík ukostřen, no a ty diody jí to měřím mustimetrem tak je ikona dioda a naměřím hodnoty 444-555 nebo tak nějak a při tom je dioda OK co vlastně měřím nevím, ale naměřil jsem si hodnotu na dobré diodě a dělám to pořád dokola

jesetli je měření diod správně a co to vlastně dělám mi někdo poradte dík miloš


matičky M5 na tele altíku tiež pritiahnuť, to je známe, ale ideálne rozobrať a dotiahnuť aj vnútri...

merák na značke diódy meria napätie v mV v priepustnom smere pri 1mA...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


27.8.09, 08:32
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
michalkatka píše:
slovacek.milos píše:
že chybí kostra to je v M5 tak je altík ukostřen, no a ty diody jí to měřím mustimetrem tak je ikona dioda a naměřím hodnoty 444-555 nebo tak nějak a při tom je dioda OK co vlastně měřím nevím, ale naměřil jsem si hodnotu na dobré diodě a dělám to pořád dokola

jesetli je měření diod správně a co to vlastně dělám mi někdo poradte dík miloš


matičky M5 na tele altíku tiež pritiahnuť, to je známe, ale ideálne rozobrať a dotiahnuť aj vnútri...

merák na značke diódy meria napätie v mV v priepustnom smere pri 1mA...


přesně bez rozebrání zbytečné, já měl nedávno altík 55.000 km a 13.2V po dotažení přes 14V a ta diagnostika je skoro vždy 12.5 před startem, 13.6 2000 otáček 13.45 světla a s ventilátorem 13.2 je to pořád dokola miloš


27.8.09, 10:07
Profil

Příspěvky: 445
Bydliště: Rychvald
Příspěvek 
tak jsem měřil... to jsou teda věci...
nastartovaný studený motor (tedy zhruba 1100ot/min), puštěné světla, nic víc (světla jsou na automat)
napětí na baterce 13,65V
napětí přímo na alternátoru 14,05V

ale teď...
úbytek napětí mezi (-) baterie a altíkem je 0,1V
úbytek napětí mezi (-) baterie a kastlí (šroub tlumiče) 0,4V

takže to, že špatně dobíjí dělá ukostření kastle? přece teoreticky pokud mezi altíkem a baterkou je tak malý úbytek tak by to mělo dobíjet normálně ne?


27.8.09, 17:12
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
big.jedla píše:
tak jsem měřil... to jsou teda věci...
nastartovaný studený motor (tedy zhruba 1100ot/min), puštěné světla, nic víc (světla jsou na automat)
napětí na baterce 13,65V
napětí přímo na alternátoru 14,05V

ale teď...
úbytek napětí mezi (-) baterie a altíkem je 0,1V
úbytek napětí mezi (-) baterie a kastlí (šroub tlumiče) 0,4V

takže to, že špatně dobíjí dělá ukostření kastle? přece teoreticky pokud mezi altíkem a baterkou je tak malý úbytek tak by to mělo dobíjet normálně ne?


prečisti ukostrenie na motore, keď pôjdeš po (-) kábli s baterky tak prídeš až na mortor, zo zadu to očko rozober, prečisti a zlož...

myslíž že 0,5V nieje veľa :?: uvedom si že zdroj energie je na motore...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


28.8.09, 18:26
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 113 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz