Optimální otáčky motoru š120
Autor |
Zpráva |
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Běžně do cca 2000 - 3000, výše jen při občasném vyhánění pavouků z výfuku.
Ale k tématu. Optimální otáčky závisí na konkrétním motoru, jeho stavu a nastavení, na převodovce, na zatížení auta, na silnici a tak dále... Obecně platí, že čím menší zatížení, tím je nižší otáčky jsou optimální.
|
10.8.09, 21:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Matthes do 6200 jo ? Kde s to nabral ty woe ?
Já mám motor upravenej v tomto smyslu dost a tahá všechny kvalty do 5000 jedničku a dvojku do 5500 pak už jenom točí.
Seriová 136 mě táhla do 4500 a pak řvala.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
10.8.09, 21:30 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Tak to se me stalo jednou, jinak max 6000. Moc uprav tam neni no, ale ten motor je zajetej od Semika tak co bys chtel
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
10.8.09, 21:35 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Mne za jiste konstalace minimalnich ventilovych vuli chodila 105POWER do 6000 taky.... a to by clovek do nadctverce nerek ze jo...
Jinak normalni skodovackej motor ma maximalni vykon pri 5000-5500 podle typu, tak se toho drzme. Vejs to stejne nema cenu honit, pokud je to normalni motor. Zlepseni se da cekat az po slusne udelane uprave.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
10.8.09, 23:16 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
No já mám při 5000 pocit že motor už dostává solidně zabrat... zbytečně. Mluvim o tom sériovym.
|
11.8.09, 00:01 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Vytočte ho vejš, ať si bouchne, vytočte ho vejš, ať má dost. Vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrm křup.
|
11.8.09, 07:27 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
6000 neni zas tak moc ne? To se motor otoci 100x za dobu nez reknes 21
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
11.8.09, 07:53 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
no ale staveny to na to neni
|
11.8.09, 08:26 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
na 6000 jsem snad v životě nejel
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
11.8.09, 08:35 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Smarja vy ste jak stary dedkove. Dyk cerveny pasmo zacina nejak v tech 6000. Tak o co jde
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
11.8.09, 09:43 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Jde jen o motor kterej se zbytečným točením do velkých otáček ničí ... já točím motor do max 4000 je to 136...
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
11.8.09, 09:55 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
a proč to točit do 6000? Zbytečnost, když max. krouťáku je dávno pryč a max. výkonu taky.
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
11.8.09, 10:12 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
MATTESS píše: a proč to točit do 6000? Zbytečnost, když max. krouťáku je dávno pryč a max. výkonu taky. Prečo? Pretože keď preradíš, tak sa dostaneš do oblasti vyššieho výkonu, ako keby si preradil trebárs pri 5000 ot...a niektoré škodule citeľne ťahajú do 6000 ot...aj ke%d pri sériovom stave je to tak motor Š110LS (R)...
Ja bežne jazdím okolo 3000 ot (pretože to tak proste pri 100 km/h cca je), nebránim sa ale ani loudaniu po meste pri 1700 ot na 4ku, ale ani 6500 ot na 2ku pri predbiehaní...4ka už asik do 6500 nepôjde, mal som max. 140 km/h, ale to už v takých situáciách, že som nemal čas mrknúť na otáčkomer...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
11.8.09, 10:25 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
ferrari píše: Pretože keď preradíš, tak sa dostaneš do oblasti vyššieho výkonu, ako keby si preradil trebárs pri 5000 ot...
Jenže než se k těm 6000 dostaneš, tak ostatní mají 2x přeřazeno z 3000... Navíc při řazení nejde o výkon, ale o krouťák, tj. abys po přeřazení neměl potřebu většího krouťáku než jaký motor dá. No a pokud se nemýlím, převody jsou odstupňované cca 1.5x, motor 742 má obvykle krouťák použitelný už při 2000, takže mi vychází že se dá v pohodě řadit už při 3000 a točit to nad 4500 je úplně zbytečné.
|
11.8.09, 10:57 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5638 Bydliště: Plzeň
|
fatal: asi tak
Max výkon v 5000, max. krouťák cca 3000 (dle motoru). Když přeřadim v 3500, tak jsem pořád blízko max. krouťáku
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
11.8.09, 11:02 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|