|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
přepínač topení
Chapi, není tu nějaký elektrikář /ne autoelektrikář/, který by byl ochotný radou či pomocí s tímto problémem. Dávám do šáde nezávislé topení z trabanta, vše už mám jen mi chybí spínač. Originál už asi neseženu, ale nechá se to nahradit prý nějakým třífázovým spínačem. Kdybych to chtěl popsat tak asi by to byl třípolohový třífázový přepínač. nákres je na obrázku.
http://www.ukazto.com/img/pepnatopen.jpg
|
26.1.07, 19:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Paradio,pokud dáš třífáz.přepínač do auta,počítej s tím,že bude přez celou polubovku .
Né,to byla sranda a teď k dotazu.Možná by se dal použít přepínač menší ,ale záleží na spínacím proudu /pro kontakty-co vydrží/.Napiš co zařízení baští /W neboA/ . čus Pavel
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
26.1.07, 21:18 |
|
|
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
já mám to topení na stole a co vím tak jeden kontakt spíná ventilátor - používám ventilátro topení ze š100, druhý spíná podávací čerpadlo benzínu - ze š1203 a ten třetí jen pár vteřin spíná proud na žhavící svíčku. jak to změři to tedy nevím.
http://www.ukazto.com/img/toptrab.jpg
pro lepší představu sem hodím celé schéma je to ten horní
a obrázek toho topení
http://www.ukazto.com/img/topeniu1.jpg
jen větrák je jiný jak jsem psal
|
26.1.07, 21:35 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Dobrá,to stačí.Mrknu na to a dám během víkendu vědět.čus
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
26.1.07, 21:44 |
|
|
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
prosím tě, když už jsme u toho, mám ventilátor z š100, ten velikej šnek, ale líbil by se mi tam ten originál z trabi, je asi třetinový, ale má chybu, je na 6v / 25W/. šlo by to nějak vyřešit.
|
27.1.07, 10:35 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Tan ventilátor by šel vyřešit, ale musel by si sehnat odpor 1,7ohm 25W. To by chtělo spíš odporový drát co vydrží 4,2A. A šlo by ho dát před ventilátor a bude to taky topit.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
27.1.07, 11:23 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
V tom schématu je to dokonce nakreslený i pro 12V. Je to ten odpor r2 na obrázku 13. Ale pozor! U žhavící svíčky musí být také odpor - na obrázku 11 je označen jako r2 (U je žhavicí svíčka). Ten vypínač označený jako a2 je nejspíš tepelná ochrana. No a ten vypínač a1 mi moc nejde do makovice. Nezdá se mi tam ta propojka co je mezi dvěma kontakty. Snad ti poradí někdo jiný.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
27.1.07, 11:51 |
|
|
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
jj ta propojka je tam proto, aby po úplném vypnuutí ještě do vyhoření benzínu běžel větrák. vypne ho až ten mikrospínač, ten je nějakým záhadným zůsobem ovládaný tím mikrospínačem. Ten vypínač a2 le totalní vypínač, ale ten je jen pro případ potřeby kompletního vypnutí.
|
27.1.07, 12:23 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Aha a ten mikrospínač je ovládaný nejspíš tepelně. V tom případě je úplně zbytečný takhle složitý vypínač. Podle mě by stačilo šikovně zapojit vypínač co je v autě na topení.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
27.1.07, 12:33 |
|
|
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
je to tam trochu zamotaný, na první polohu se zapne ventilátor, na druhou čerpadlo a krátkodobě i žhavka. po dobu žhavení svítí ta kntrolka. po odpojená svíčky zhasne. Potom při vypnutí ještě do vychladnutí běží větrák a svítí kontrolka /u ní to nevím jistě/. vypne větrák, zhasne kontrolka. Už jsem hledal mezi tou hromadou autovypínačů hledal vhodný, ale nic mě nenapadlo. Tak jsem si přečetl tuhle diskuzi
http://www.trabi.me.cz/trabi.php?id=5&aid=6
hlavně mě inspiroval tenhle člověk
hlavně se podívej jestli máš na 12V motorek ventilátoru. Ten odpor je jen pro žhavící svíčku.Odpor jde velice těžko změřit. 00nic ohmů a protéká jím asi 17ampér.Je to pár závitů velice tlustého odporového drátu.Čerpadlo třeba ze Škody 1203. Nejhorší je nahradit ten vypínač.I já jsem sehnal bufíka bez něj. Ale jsem elektrikář,tak jsem si ho poskládal z 3fázového vypínače VS16 (ukecej nějakého elektrikáře ve tvém okolí)(mě ne ).
|
27.1.07, 13:21 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Jo to jsem ze schématu pochopil. Ten odpor pro žhavení bude velmi malý - 0,36ohm. Ten vypínač by podle mě stačil i ten ze škodovky na topení, ale nevím.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
27.1.07, 13:35 |
|
|
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
mám tady krabici od bot plnou spínacích relátek jako jsou na světla, tak to zkusím nějak zmastit z nich.
|
27.1.07, 23:05 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
Martin píše: Jo to jsem ze schématu pochopil. Ten odpor pro žhavení bude velmi malý - 0,36ohm. Ten vypínač by podle mě stačil i ten ze škodovky na topení, ale nevím.
ja osobne by som to zapajal cez relatko a cez pomerne slusne relatko, ak sa dobre pamatam, tak vykon vo wattoch mas (U^2)/R, cize 144/0,36ohm a to ti ten vypinac v ziadnom pripade neznesie. Druha vec je, skade z instalacie to chces napajat ;) Ale do schemy som nepozeral, takze neviem, ake to ma v tom mieste cca napatie, ak je mensie, tak to moze byt OK, ale kazdopadne treba pouzit relatko, na vypinaci sa potom zbytocne opaluju kontakty.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
27.1.07, 23:17 |
|
|
paradio
Příspěvky: 258 Bydliště: Bohdaneč u Zbraslavic
|
myslím, že takový proud to zase nebere, trvale asi 25W a při žhavení - krátkodobě 100W. to by vypínač měl vydržet a o rele od světel nepochybuju, při svícení je spotřeba víc než 100W. a napájet to budu přímo od baterky- resp. starteru - má to svou pojistku a ovládat to bude dálkové ovládání nebo manuálně v autě, prostě si zatopím DO přes okno hodinu před tím než vylezu z bytu. soused to má v pajeru ale ne z trabanta, tak já to chci taky.
|
27.1.07, 23:33 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
paradio píše: prosím tě, když už jsme u toho, mám ventilátor z š100, ten velikej šnek, ale líbil by se mi tam ten originál z trabi, je asi třetinový, ale má chybu, je na 6v / 25W/. šlo by to nějak vyřešit.
Co vyhodit pouze motorek a napasovat ten stovkový,to znamená že obal bude origo.Stovkový má uchycení na dva šrouby a hřídel rotoru cca 6mm.Určitě lepší,než tam dávat odpor.Na ten přepínač jsem se ještě nedostal./před chvílí jsem se vrátil z cest a zítra asi opět/.čus
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
27.1.07, 23:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|