Altik MAGNETON 70A-špatně dobíjí
Autor |
Zpráva |
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
tohle je alternátor na vyhození, svůj je ještě v autě...tenhle sem rozdělal na hliník a rovnou sem se podival, jak to tam vůbec vypadá a co tam je a jak to tam je...diodovej můstek, regulátor a ložiska sou nový, ale prostě ten altik má dávat 14V a dává 13.2V
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
9.8.09, 21:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
můžou některý ty diody odejít?...mám si z tohohle ten diodovej můstek asi nechat co?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
10.8.09, 09:51 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
jj vyhodit ho můžeš vždycky
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
10.8.09, 11:37 |
|
|
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
|
mám taky altík magneton 70A, koupil jsem ho po repasi protože starý už moc nedobíjel... ale světe div se ono je to skoro to samé
Jakmile nastartuju tak mi nabíjí asi nějakých 13,3-13,5V - se světly, puštěným rádiem a větrákem na dvojku
po pár kilometrech se to ale ustálí na 13V a když třebas pustím rychleji větrák nebo zapnu nějaký jiný spotřebič tak klesnu až pod 13V
měřeno je to za jízdy, za provozních otáček, voltmetr připojený na zásuvku zapalovače
co je špatně? víceméně to samé mi dělal starý altík, který jsem proto vyměnil... nemůže to být nějakou špatnou kostrou? nebo regulátorem? jinak altík má podle všeho vyměněna ložiska a pohledem jsou kroužky vyleštené...
tak co by to mohlo ještě dělat??? jsem z toho už zoufalý čas od času se stane že příjdu a nenastartuju...
|
25.8.09, 19:02 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Diody se měří nejlíp na zdroji proudu (nebo stačí i zkratuvzdorný zdroj napěětí ), na jednu stranu bude na diodě velké napětí a na druhou na ní bide asi 0,5V.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
25.8.09, 19:18 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Není kostra.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.8.09, 19:19 |
|
|
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
|
kostra = vymontovat altík a všechny úchyty vzít nějakým jemným šmirglem? nebo někde uzemnění motoru?
|
25.8.09, 19:26 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
meraj napätie priamo na alternároe +/- a budeš prekvapený....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.8.09, 19:47 |
|
|
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
|
jakože na alternátoru naměřím větší napětí na baterce??? takže teoreticky bych mohl naměřit úbytek když píchnu voltmetr na mínus baterie a druhým koncem se dotknu altíku??? teda v případě že můj problém je v ukostření altíku...
|
25.8.09, 19:50 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
big.jedla píše: jakože na alternátoru naměřím větší napětí na baterce??? takže teoreticky bych mohl naměřit úbytek když píchnu voltmetr na mínus baterie a druhým koncem se dotknu altíku??? teda v případě že můj problém je v ukostření altíku...
dá sa aj tak, merať napätie medzi telom altíku a - baterky...
môže to robiť ukostrenie alternátora, ale aj ukostrenie karosérie, nakoľko Felda to má ako nové Favo - "-" s Baterky ide - priamo na motor a je tam medzisvorka na karosérii...
ešte to mlže robiť aj prechodový odpor niekde na "+"
preto ti radím meraj napätie -/+ priamo na alternátore a potom budeš múdrejší...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.8.09, 19:55 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
než se někdo pustíte do M5 tal si změřte napěří baterky za klidu, po startu, s otáčkama 2000 a pak zapínat dvětla a ventilátor tam krásně vyjde najevo jak napětí padá
že chybí kostra to je v M5 tak je altík ukostřen, no a ty diody jí to měřím mustimetrem tak je ikona dioda a naměřím hodnoty 444-555 nebo tak nějak a při tom je dioda OK co vlastně měřím nevím, ale naměřil jsem si hodnotu na dobré diodě a dělám to pořád dokola
jesetli je měření diod správně a co to vlastně dělám mi někdo poradte dík miloš
|
27.8.09, 06:12 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
slovacek.milos píše: že chybí kostra to je v M5 tak je altík ukostřen, no a ty diody jí to měřím mustimetrem tak je ikona dioda a naměřím hodnoty 444-555 nebo tak nějak a při tom je dioda OK co vlastně měřím nevím, ale naměřil jsem si hodnotu na dobré diodě a dělám to pořád dokola
jesetli je měření diod správně a co to vlastně dělám mi někdo poradte dík miloš
matičky M5 na tele altíku tiež pritiahnuť, to je známe, ale ideálne rozobrať a dotiahnuť aj vnútri...
merák na značke diódy meria napätie v mV v priepustnom smere pri 1mA...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
27.8.09, 08:32 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
michalkatka píše: slovacek.milos píše: že chybí kostra to je v M5 tak je altík ukostřen, no a ty diody jí to měřím mustimetrem tak je ikona dioda a naměřím hodnoty 444-555 nebo tak nějak a při tom je dioda OK co vlastně měřím nevím, ale naměřil jsem si hodnotu na dobré diodě a dělám to pořád dokola
jesetli je měření diod správně a co to vlastně dělám mi někdo poradte dík miloš matičky M5 na tele altíku tiež pritiahnuť, to je známe, ale ideálne rozobrať a dotiahnuť aj vnútri... merák na značke diódy meria napätie v mV v priepustnom smere pri 1mA...
přesně bez rozebrání zbytečné, já měl nedávno altík 55.000 km a 13.2V po dotažení přes 14V a ta diagnostika je skoro vždy 12.5 před startem, 13.6 2000 otáček 13.45 světla a s ventilátorem 13.2 je to pořád dokola miloš
|
27.8.09, 10:07 |
|
|
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
|
tak jsem měřil... to jsou teda věci...
nastartovaný studený motor (tedy zhruba 1100ot/min), puštěné světla, nic víc (světla jsou na automat)
napětí na baterce 13,65V
napětí přímo na alternátoru 14,05V
ale teď...
úbytek napětí mezi (-) baterie a altíkem je 0,1V
úbytek napětí mezi (-) baterie a kastlí (šroub tlumiče) 0,4V
takže to, že špatně dobíjí dělá ukostření kastle? přece teoreticky pokud mezi altíkem a baterkou je tak malý úbytek tak by to mělo dobíjet normálně ne?
|
27.8.09, 17:12 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
big.jedla píše: tak jsem měřil... to jsou teda věci... nastartovaný studený motor (tedy zhruba 1100ot/min), puštěné světla, nic víc (světla jsou na automat) napětí na baterce 13,65V napětí přímo na alternátoru 14,05V
ale teď... úbytek napětí mezi (-) baterie a altíkem je 0,1V úbytek napětí mezi (-) baterie a kastlí (šroub tlumiče) 0,4V
takže to, že špatně dobíjí dělá ukostření kastle? přece teoreticky pokud mezi altíkem a baterkou je tak malý úbytek tak by to mělo dobíjet normálně ne?
prečisti ukostrenie na motore, keď pôjdeš po (-) kábli s baterky tak prídeš až na mortor, zo zadu to očko rozober, prečisti a zlož...
myslíž že 0,5V nieje veľa uvedom si že zdroj energie je na motore...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
28.8.09, 18:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|