Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 19:09



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 předehřev vody na 230v 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 478
Bydliště: hodonínsko,zarazice
Příspěvek předehřev vody na 230v
Zdarec pánové, nemá někdo skušenosti s předehříváním vody na 230v (topná tyč ,spirála) pro lepší starty 125ky při mínusových teplotách :?: :!:

_________________
ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450


26.1.07, 21:10
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 819
Bydliště: jih vysočiny
Příspěvek 
Jindro,zkušenost ano,ale u avie,zetoru,liazky a pod.Dobré v tom,že tyto auta parkovány venku a ohřev,byl na startu znát.Ovšem,pokud to máš do škody a parkuješ v garáži,řešil bych to jinak.
Jedna perla-prodávala se ponorná cestovní spirála na ohřev vody,tuto věcičku dával soused do š-100 do chladiče a chrochtal blahem,jak dobře startuje.Vůbec si nedal vysvětlit,že voda v motoru je ale studená.
Takže nevím zda je to dobrá volba.Ale nedej na mě a počkej si na názory kolegů. čus

_________________
A máš kostru? - ,,asi jo"


26.1.07, 21:33
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
teď bych spíš předehřejval olej :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


26.1.07, 21:40
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Ja bych se taky priklanej spis k oilu. Pac vodu spiralou ohrejes vicemene v jednom miste - ohreju hlavu ale blok bude studenej :shock: to je blby :(
Napoj si chladici okruh na topeni z baraku a mas to :) Musis totiz zajistit cirkulaci vody v okruhu, jinak to vazne nema cenu :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


26.1.07, 21:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
Matthes píše:
Ja bych se taky priklanej spis k oilu. Pac vodu spiralou ohrejes vicemene v jednom miste - ohreju hlavu ale blok bude studenej :shock: to je blby :(
Napoj si chladici okruh na topeni z baraku a mas to :) Musis totiz zajistit cirkulaci vody v okruhu, jinak to vazne nema cenu :)


ted si tak vzpomínám na pokus eště ze základky jak učitel dole držel sumavku a nahoře jíohřejval až se voda začala vařit a v pohodě si jí držel :lol: :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


26.1.07, 21:55
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 478
Bydliště: hodonínsko,zarazice
Příspěvek 
Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval.
já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) .
A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej :!: blok motoru :!: hlavu :!: i vnitřek auta :P co myslíte pánové šlo by to :?:

_________________
ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450


28.1.07, 15:05
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
jindra píše:
Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval.
já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) .
A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej :!: blok motoru :!: hlavu :!: i vnitřek auta :P co myslíte pánové šlo by to :?:


musíš mít CO2 nebo acetylen, spirálu třeba z avie naper ji do trubky a udělej dva vývody, abys to mohl napojit na hadici před čerpadlo, ono to pojede, ta teplá voda si tam místo najde, i na oleji se ti zvedne teplota, já jsem to do škodárny nedával ale nedávno jsem to takto dal na 1.6 D kadet a minulou zimu si to pochvaloval, jinak by nenatočil ani omylem, já teda používám horkovzdušnou pistoli že vytáhnu měrku na olej a valím horký vzduch do hlavy jak naléváš olej nemožné se po chvíli stane skutečnosti, motor nastartuje a jede miloš


28.1.07, 15:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
to jsou triky :shock:

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


28.1.07, 16:15
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
No kdyz deda jezdil este za komunismu s Avii, tak nemel rano vubec problemy se startovanim. Prijel vecer domu, postavil Avii pred barak a nechal ji behat na volnobeh celou noc :D Takze rano ani nemusel startovat :lol:

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


28.1.07, 16:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 709
Bydliště: Milovice
Příspěvek 
Matthes píše:
No kdyz deda jezdil este za komunismu s Avii, tak nemel rano vubec problemy se startovanim. Prijel vecer domu, postavil Avii pred barak a nechal ji behat na volnobeh celou noc :D Takze rano ani nemusel startovat :lol:



Táta když jezdil s nakladačem tak rábo vyndal vzduchovou vložku a hodil tam zapálený noviny a nakladač chytil,... :shock:


28.1.07, 17:07
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
roman heller píše:
Matthes píše:
No kdyz deda jezdil este za komunismu s Avii, tak nemel rano vubec problemy se startovanim. Prijel vecer domu, postavil Avii pred barak a nechal ji behat na volnobeh celou noc :D Takze rano ani nemusel startovat :lol:



Táta když jezdil s nakladačem tak rábo vyndal vzduchovou vložku a hodil tam zapálený noviny a nakladač chytil,... :shock:



:D

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


28.1.07, 17:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6589
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
jindra píše:
Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval.
já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) .
A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej :!: blok motoru :!: hlavu :!: i vnitřek auta :P co myslíte pánové šlo by to :?:


no... v chladiacom systeme je ~ 12l vody, jeden liter vody, ak opomenieme, ze by mohla byt zamrznuta, ohriat o 1 st. C nas stoji 44 kJ. Dalej (pri zanedbani vnutorneho odporu zdroja a chemickych reakcii v baterke) mozme tvrdit, ze 44Ah oloveny akumulator doda 44*12*3600 = 1900800 J ~= 2MJ energie, ale potom je mrtvy. Ak zanedbame straty vedenim tepla do kovovych trubiek chladiaceho systemu, prechod cez teleso chladica a tepelne vedenie do hlavy valcov a bloku motora, na ohriatie 12l vody o 1 stupen treba okolo pol MJ energie. (44*12 = 528). Z toho vyplyva, ze baterka (za predpokladu, ze by dokazala patricne ohriat topne teleso), by pri zanedbani strat dokazala ohriat 12l nezmrznutej (to je dost dolezite) vody o 4 stupne.

Potom s tou baterkou treba este zivit zapalovanie a nastartovat ;)

Dalej to nema zmysel rozpisovat, je to blbost ;) U oleja je to nieco podobne, dokonca mam pocit, ze este horsie (fabricky sa kali v oleji, nie vode). Takze ja len preto, aby si niekto nerobil plane nadeje.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


28.1.07, 18:43
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek Re: předehřev vody na 230v
jindra píše:
předehřev vody na 230v


Však to nikdo nechce živit z baterky.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


28.1.07, 18:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6589
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
slepy som :oops:

tam je zas prakticky problem :))) mne napriklad stoji auto vonku pred barakom asi 50 metrov prec... a dotycny vravel, ze garaz nema. Inac sa mi zda, ze to bude vcelku zbytocne nakladne... iba vodu ohriat o 8 stupnov znamena minut nieco okolo 1 kWh, nehladiac na to, ze ta voda bude dalej ohrievat cely blok motora, hlavu valcov, potrubia atd. atd.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


28.1.07, 18:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
No jo to už si musí spočítat sám, jestli se mu to vyplatí. Mě to přijde taky jako zbytečnost, ale pokud to chce, tak proč ne?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


28.1.07, 19:01
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz