Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 26.11.24, 10:49



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
 Závada na převodovce u Rapida 
Autor Zpráva

Příspěvky: 42
Příspěvek Závada na převodovce u Rapida
Mám takovej problém. Dneska jsem jel, zařadím tam pětku a když zpomaluji a chci přeřadit na čtyřku nejde to. Řadící páka se pohybuje volně na všechny strany a ta pětka je tam furt. Nevíte co by to mohlo být?


26.1.07, 11:05
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
jako vubec zadny kvalt tam nejde, nebo jen ta 4-ka? a ta 5-ka tam je napevno a nejde vyradit jo?
jestli je to tak, tak se mrkni, jestli ti nevypadlo tahlo razeni. V tunelu je to spojene s kulisou sroubem s matkou - uz se mi to taky stalo a nebo vzadu u prevodovky to taky mohlo vypadnout

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


26.1.07, 11:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
V lepším případě je to vypadlé táhlo (jak píše Lukáš), v tom horším táhlo ruplo (mě se stala ta horší varianta při předjíždění - taky jsem přeřazoval z 5ky na 4ku a zůstal mi tam neutrál...) :lol:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


26.1.07, 12:25
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
Bukaj píše:
V lepším případě je to vypadlé táhlo (jak píše Lukáš), v tom horším táhlo ruplo (mě se stala ta horší varianta při předjíždění - taky jsem přeřazoval z 5ky na 4ku a zůstal mi tam neutrál...) :lol:

jak se ti to povedlo? kde to prasklo?

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


26.1.07, 13:09
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Téměř přímo pod řadící pákou, na naší bývalé ( :cry: ) Š130L se stalo to samé....

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


26.1.07, 13:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Jo, jo, tam, jak se to napojuje na táhlo páky na ten nabodovanej šroub a drží to samojistící matka, tam to táhlo upadlo (jak je kulatá trubka táhla zmáčklá - zploštělá, tak je tam slabé místečko... ) :roll:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


26.1.07, 15:54
Profil ICQ

Příspěvky: 42
Příspěvek 
Tak víte co to bylo? Jak je ta kulatá koncovka řadící páky, tak ta se utrhla, to vysvětluje proč tam zůstal kvalt. Tak jsem koupil řadicí páku novou...
Tohle se mi teda v životě nestalo!!!


26.1.07, 18:08
Profil

Příspěvky: 42
Příspěvek Montáž nové páky
Ale vyvstal přede mnou problém při montáži páky. Když utáhnu všechny tři šrouby co tam jsou pořádně, tak skoro nejde řadit. Když jsou povolený tak mi tam všechny ty rychlosti jdou v pohodě.
A taky nemůžu najít tu pružinu, který zajišťuje, že se páka vrací na neutrál.
Poraďte, prosím...


26.1.07, 19:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: Montáž nové páky
Simon píše:
Ale vyvstal přede mnou problém při montáži páky. Když utáhnu všechny tři šrouby co tam jsou pořádně, tak skoro nejde řadit. Když jsou povolený tak mi tam všechny ty rychlosti jdou v pohodě.
A taky nemůžu najít tu pružinu, který zajišťuje, že se páka vrací na neutrál.
Poraďte, prosím...


navrat paky do neutralnej polohy by mala zarucovat pruzina s oboma koncami objimajucimi tycku radiacej paky a mala by byt namontovana priamo na konstrukcii, co drzi tiahlo radenia na mieste pod radiacou pakou.

som to napisal jak hotentot... ale snad sa z toho vyznas


26.1.07, 21:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: Montáž nové páky
Simon píše:
Ale vyvstal přede mnou problém při montáži páky. Když utáhnu všechny tři šrouby co tam jsou pořádně, tak skoro nejde řadit. Když jsou povolený tak mi tam všechny ty rychlosti jdou v pohodě.
A taky nemůžu najít tu pružinu, který zajišťuje, že se páka vrací na neutrál.
Poraďte, prosím...

To já mám opačný problém - že v tom kulovém kloubu mám vůli :lol:
Ale když dáš mezi ten horní hliníkovej klobouček a tu konzolu, kam se šroubuje, podložky, tak by to mělo Tvůj problém vyřešit, ale ať tam nemáš moc vůli...
to to raději pořádně napatlej vazelínou a dotáhni, časem se tam ta vůle udělá sama...
A s tou pružinou, jak píše VentYl :wink:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


27.1.07, 09:59
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Montáž nové páky
Simon píše:
Ale vyvstal přede mnou problém při montáži páky. Když utáhnu všechny tři šrouby co tam jsou pořádně, tak skoro nejde řadit. Když jsou povolený tak mi tam všechny ty rychlosti jdou v pohodě.
A taky nemůžu najít tu pružinu, který zajišťuje, že se páka vrací na neutrál.
Poraďte, prosím...


a co dát pod to podložky :idea:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


27.1.07, 10:34
Profil ICQ

Příspěvky: 42
Příspěvek 
Jde o to, že když to uplně utáhnu tak tam jde jenom 3 a 4, do stran se to vůbec nehýbe, připadá mi, že ta páka je nějaká větší, nebo co. No nic zkusím to vypodložit, namazat,a doufám, že se mi podaří natáhnout tu pružinu.


27.1.07, 15:11
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
a jde ti vůbec neutrál? nemáš zasukované kvalty?


27.1.07, 18:34
Profil

Příspěvky: 42
Příspěvek 
Tak už se povedlo. Vůle se zmenšila, páka řadí. jenom mě trochu zaráží neobvyklá poloha páky při neutrálu (nějak na stranu). Ale to asi není nikterak závažné.


28.1.07, 17:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Simon píše:
Tak už se povedlo. Vůle se zmenšila, páka řadí. jenom mě trochu zaráží neobvyklá poloha páky při neutrálu (nějak na stranu). Ale to asi není nikterak závažné.


Páka je u škodovek s pětikvaltem vychýlená z osy tak, aby se člověk nemusel natahovat při řazení 5ky...
Je "ohnutá" směrem k řidičovu sedadlu (doleva dozadu) :wink:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


28.1.07, 20:20
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 15 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz