Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 02:04



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 předehřev vody na 230v 
Autor Zpráva

Příspěvky: 819
Bydliště: jih vysočiny
Příspěvek 
A ještě jedna věc,220V přímo do auta-nikdy.Podle mého to není zrovna nejlepší řešení.To už raději možnost jak píše Miloš./táta měl na š-1000,100, tak i 120 kliku :shock: :oops: :shock: -moc dobrá věc/. čus

_________________
A máš kostru? - ,,asi jo"


28.1.07, 19:55
Profil
Pspvek Reklama

   
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
jako reseni zajimavy, ale neni lepsi si drzet zapalovani v cajku a podobny pytloviny resit az prijde zima?? loni semnemel problem nastartovat do -25 st.. jedina nevyhoda je ze se to dyl ohriva, ale nic vic...

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


28.1.07, 20:33
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 709
Bydliště: Milovice
Příspěvek 
Něco podobnýho na aukru....


http://www.aukro.cz/item161148752_novin ... salni.html


28.1.07, 20:44
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
ventYl píše:
jindra píše:
Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval.
já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) .
A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej :!: blok motoru :!: hlavu :!: i vnitřek auta :P co myslíte pánové šlo by to :?:


no... v chladiacom systeme je ~ 12l vody, jeden liter vody, ak opomenieme, ze by mohla byt zamrznuta, ohriat o 1 st. C nas stoji 44 kJ. Dalej (pri zanedbani vnutorneho odporu zdroja a chemickych reakcii v baterke) mozme tvrdit, ze 44Ah oloveny akumulator doda 44*12*3600 = 1900800 J ~= 2MJ energie, ale potom je mrtvy. Ak zanedbame straty vedenim tepla do kovovych trubiek chladiaceho systemu, prechod cez teleso chladica a tepelne vedenie do hlavy valcov a bloku motora, na ohriatie 12l vody o 1 stupen treba okolo pol MJ energie. (44*12 = 528). Z toho vyplyva, ze baterka (za predpokladu, ze by dokazala patricne ohriat topne teleso), by pri zanedbani strat dokazala ohriat 12l nezmrznutej (to je dost dolezite) vody o 4 stupne.

Potom s tou baterkou treba este zivit zapalovanie a nastartovat ;)

Dalej to nema zmysel rozpisovat, je to blbost ;) U oleja je to nieco podobne, dokonca mam pocit, ze este horsie (fabricky sa kali v oleji, nie vode). Takze ja len preto, aby si niekto nerobil plane nadeje.


počítat umíš teda skvěle kde jsi přičel na těch 12 litrů, a on chce ohřívat motor ne 12 litrů vody, teplo stoupá kam asi nahoru do hlavy ne ? nebo počítáš že auto stojí na gerlachu v úhlu 80 stupnů to by šlo a ohřívaš ještě nějaký záložní kanystr to by ti asi vyšlo miloš


28.1.07, 20:57
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
roman heller píše:

MONTAŻ
DO DOLNIHO PRIVODU CHLADIĆE :lol: :lol: takže výsledek nulovej :lol:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


28.1.07, 20:58
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
ventYl píše:
jindra píše:
Zdarec pánové díky za připomínky byly uitečné(hlavně ten olej sadro a cirkulaci matthesi) garáž nemám jinak bych se s tím nezabýval.
já si myslím že by to šlo takhle: topení + čerpadlo na vratném potrubí z chladiče (gumová hadice před čerpadlem) .
A dal by se ohřívat i olej: hliníková olejová vana je žebrovaná ,mezi ty žebra dát topidlo+termostat a to všechno řídit spínacíma hodinama.Tatže bych ohříval olej :!: blok motoru :!: hlavu :!: i vnitřek auta :P co myslíte pánové šlo by to :?:


no... v chladiacom systeme je ~ 12l vody, jeden liter vody, ak opomenieme, ze by mohla byt zamrznuta, ohriat o 1 st. C nas stoji 44 kJ. Dalej (pri zanedbani vnutorneho odporu zdroja a chemickych reakcii v baterke) mozme tvrdit, ze 44Ah oloveny akumulator doda 44*12*3600 = 1900800 J ~= 2MJ energie, ale potom je mrtvy. Ak zanedbame straty vedenim tepla do kovovych trubiek chladiaceho systemu, prechod cez teleso chladica a tepelne vedenie do hlavy valcov a bloku motora, na ohriatie 12l vody o 1 stupen treba okolo pol MJ energie. (44*12 = 528). Z toho vyplyva, ze baterka (za predpokladu, ze by dokazala patricne ohriat topne teleso), by pri zanedbani strat dokazala ohriat 12l nezmrznutej (to je dost dolezite) vody o 4 stupne.

Potom s tou baterkou treba este zivit zapalovanie a nastartovat ;)

Dalej to nema zmysel rozpisovat, je to blbost ;) U oleja je to nieco podobne, dokonca mam pocit, ze este horsie (fabricky sa kali v oleji, nie vode). Takze ja len preto, aby si niekto nerobil plane nadeje.


počítat umíš teda skvěle kde jsi přičel na těch 12 litrů, a on chce ohřívat motor ne 12 litrů vody, teplo stoupá kam asi nahoru do hlavy ne ? nebo počítáš že auto stojí na gerlachu v úhlu 80 stupnů to by šlo a ohřívaš ještě nějaký záložní kanystr to by ti asi vyšlo miloš


12 litrov som nabral odtial, ze cca 12 litrov je uhrnny objem chladiacej kvapaliny v motore ;) a kedze voda je celkom slusny tepelny vodic, tak ked budes ohrievat jedno miesto (predpokladam pouzitie malovykonoveho prietokoveho ohrievaca v potrubi), tak sa ti od toho miesta postupne ohreje vsetka kvapalina. Zanedbat tepelnu vymenu vedenim vo vode by bolo uz prilisne zjednodusenie, kedze som zanedbal tepelne straty v trubkach, hadiciach a odvadzanie tepla do masy motora a chladica.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


28.1.07, 21:11
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 819
Bydliště: jih vysočiny
Příspěvek 
kachnis píše:
jako reseni zajimavy, ale neni lepsi si drzet zapalovani v cajku a podobny pytloviny resit az prijde zima?? loni semnemel problem nastartovat do -25 st.. jedina nevyhoda je ze se to dyl ohriva, ale nic vic...


Přesně tak.
čus

_________________
A máš kostru? - ,,asi jo"


28.1.07, 21:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 478
Bydliště: hodonínsko,zarazice
Příspěvek 
roman heller píše:

něco podobného bych tam chtěl udělat, ovšem ne k chladiči ale na přívod k čerpadlu, takže u motoru vkaždém případě s čerpadlem napojeným na okruh topení

_________________
ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450


28.1.07, 21:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek latentny zasobnik tepla
ked uz laborovat s teplom, tak existuje taka srandicka, montuje sa to do vozov mercedes, vola sa to latentny zasobnik tepla... je to pripojene na odbocku chladiaceho okruhu... je to z nejakeho martosa, co sa tavi (tuhy -> tekuty) niekde okolo 80 stupnov a potrebuje na to vela tepla... pocas behu auta sa to z chlaciacej kvapaliny postupne ohrieva a jadro toho zasobnika sa tavi a tym uklada teplo... of course je to od okolneho sveta slusne odizolovane... ked sa potom motor ide startovat, tak pred tym cerpadlo zacne cez dovtedy uzavrety zasobnik tepla hnat vodu, cim ju vcelku rychle (posobi to ako prietokovy ohrievac) ohreje, ohreje blok motora a rovno tym moze zacat aj kurit. Tym padom sa nastartuje motor uz skoro uplne vyhriaty.

akurat neviem, co je to za matros a zrejme nebude prave najlacnejsi ;))))

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


28.1.07, 22:12
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
To bude zase nějaký odpad z NASA :)

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


28.1.07, 22:21
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Nepér píše:
To bude zase nějaký odpad z NASA :)


asi preto to ma tak malo aut :D

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


28.1.07, 22:23
Profil Zobrazit autorovy stránky
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
jeste by to slo osefovat tak, ze by se an vejfuk prvarilo neco, co by udelalo okolo toho vejfuku takovej nejakej obal...jakoby krbovou vlozku a vejfuk j ohratej hned, takze byse voda ohrejvala od vejfuku..akorat potom by bylo blby ze by vejfuk tu vodu ohrival uplne porad...takze aby se neuvarilo, ale asi ne..maximalne by byl castejs otevrenej termostat...

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


29.1.07, 16:08
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
kachnis píše:
jeste by to slo osefovat tak, ze by se an vejfuk prvarilo neco, co by udelalo okolo toho vejfuku takovej nejakej obal...jakoby krbovou vlozku a vejfuk j ohratej hned, takze byse voda ohrejvala od vejfuku..akorat potom by bylo blby ze by vejfuk tu vodu ohrival uplne porad...takze aby se neuvarilo, ale asi ne..maximalne by byl castejs otevrenej termostat...


to sa moze a dokonca som tusim niekde na internete videl zmienku o tom, ze clovek nieco take na nejakom motore (asi maluch) mal na vyfuku navareny este jeden valec, ktory mal ako vrchny obal, tak dvojity vnutorny obal (stena vyfuku + pridavna stena)... a hnal cez to vzduch, alebo vodu (skor vodu, potom to nebola malucha) a tym vykuroval kabinu...

ak to ma byt voda, tak je to dobre, ak to ma byt vzduch, tak podla technickych noriem musi byt do vymennika vhanany pod vyssim tlakom, ako maju vyfukove plyny, aby pri pripadnej poruche neprenikali spaliny do kabiny, ale ohriaty vzduch do vyfukovych plynov. z pochopitelnych dovodov sa odporuca toto technicke opatrenie neignorovat ;)

akurat je problem v tom, ze sa na toto nesmie pouzit termostat, ak sa bude ohrievat priamo voda, lebo by sa voda lokalne prehrievala a chladiaci system by sa zavzdusnil, takze by som pouzil sekundarne vodne cerpadlo, aby cez ten okruh hnalo vodu rychlejsie a este jedno cidlo teploty vody.

samozrejme steny vymennika z kvalitneho nerezplechu

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


29.1.07, 16:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
roman heller píše:
Matthes píše:
No kdyz deda jezdil este za komunismu s Avii, tak nemel rano vubec problemy se startovanim. Prijel vecer domu, postavil Avii pred barak a nechal ji behat na volnobeh celou noc :D Takze rano ani nemusel startovat :lol:



Táta když jezdil s nakladačem tak rábo vyndal vzduchovou vložku a hodil tam zapálený noviny a nakladač chytil,... :shock:


tohle dělá kámoš s traktorem :lol: a docela často

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


29.1.07, 20:54
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 478
Bydliště: hodonínsko,zarazice
Příspěvek Re: latentny zasobnik tepla
ventYl píše:
ked uz laborovat s teplom, tak existuje taka srandicka, montuje sa to do vozov mercedes, vola sa to latentny zasobnik tepla... je to pripojene na odbocku chladiaceho okruhu... je to z nejakeho martosa, co sa tavi (tuhy -> tekuty) niekde okolo 80 stupnov a potrebuje na to vela tepla... pocas behu auta sa to z chlaciacej kvapaliny postupne ohrieva a jadro toho zasobnika sa tavi a tym uklada teplo... of course je to od okolneho sveta slusne odizolovane... ked sa potom motor ide startovat, tak pred tym cerpadlo zacne cez dovtedy uzavrety zasobnik tepla hnat vodu, cim ju vcelku rychle (posobi to ako prietokovy ohrievac) ohreje, ohreje blok motora a rovno tym moze zacat aj kurit. Tym padom sa nastartuje motor uz skoro uplne vyhriaty.

akurat neviem, co je to za matros a zrejme nebude prave najlacnejsi ;))))

Zdarec nevíš náhodou do kterého typu se to montuje?

Jo a ohřívač mam hotový, zítra ho namontuju a časem připíšu zkušenosti s ním , případně foto.

_________________
ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450


2.2.07, 22:22
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz