Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 18.12.24, 03:00



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 82 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 Spořič benzínu 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
cau kdyz to tu ctu umel by jsi postavit tohle ja si na to netroufam... http://www.skoda.panda.cz/clanek.php3?id=135


28.1.07, 23:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
To ti udělá každý šikovnější zájemce o elektroniku. Jenom si myslím, že v dnešní době je to zapojení už příliš složité a já bych to řešil nějakým mikroprocesorem (odhaduji tak kolem 20ti součástek). Stejně by se musely nahradit Teslácké tranzistory nějakými sehnatelnými.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


29.1.07, 07:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Otázkou je, jestli to má vůbec cenu...
Jinak postavit by to problém nebyl, nějaký jiný tranzistory by se našly...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


29.1.07, 10:57
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Rozdělil jsem to, protože jste mi nasadili brouka do hlavy...
Takže Martine myslíš si, že je zbytečný to řešit takhle analogově?
Četl jsem, jak to funguje a je to celkem vychytaný, třeba rychlejší zaputí při náhlém poklesu otáček a tak...
Jinak si klidně dám práci s nalezením ekvivalentů k těm starým tranzistorům, možná i k tomu IC a překreslením a výrobou DPS...
ale až po zkouškách :)
Co sy myslíte o namáhání toho elmag. spínače častým spínáním?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


31.1.07, 09:11
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
ja myslim ze to namahani nebude moc velky asi jediny co se muze stat je ze se vymacka trosku to sedlo ktery tesni ale myslim ze to zase tak extremni nebude a ze je to zanedbatelnyopotrebeni.a ten ventyl je porad pod napetim kdyz ma bejt trvale otevrenej takze kdyz je zavrenej tak mu to nevadi ja bych se toho nebyl


31.1.07, 09:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Já spíš myslel, jestli mu nebude vadit častější zavírání/otvírání. Přeci jenom normálně se jednou otevře a jednou zavře, takhle by se zavíral před každou křižovatkou...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


31.1.07, 09:54
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
ja myslim ze mu to vadit nebude a kdyz se vybeha tak se da novej ale myslim ze kdyz je neco podobneho u zigula tak to u fava vadit nebude


31.1.07, 10:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Tak jsem si to taky přečetl.
V době, kdy například 89C2051 stojí 27Kč bych to opravdu řešil raději mikroprocesorem, kde se dá navíc lehce upravit hranice otáček a dřívější sepnutí při rychlém poklesu otáček by také nebyl problém. To zapojení z analogových součástek taky není ještě zase tolik složité. Takže to řeknu takhle: Já bych to dnes řešil mikroprocesorem, ale jestli je to zapojení z analogových součástek už odzkoušené a funkční, tak je to ještě snesitelná obtížnost.

KC507 -> BC546B
KS500 -> BC337
a na výstup nějaký darlington
ZPY20 -> BZX85V020

Není tam popsána dioda D8, ale bude asi tak 8-9V.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


31.1.07, 10:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
tak jestli to umis postavit stejne chytry s mikroprocesorem za cca tu samou cenu tak proc ne.


31.1.07, 10:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Teď koukám, že už jsou ty náhrady psané v tom článku. :D

Z toho el.mag. ventilu bych strach neměl, podle mě to musí vydržet.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


31.1.07, 10:35
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
ja bych ten el mag ventil taky neresil
a co kdyz zdechne tak se da novej


31.1.07, 10:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
na kolik by to asi tak vyslo udelat?


31.1.07, 11:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Můj velmi hrubý odhad je asi 300Kč, ale počkej jak se vyjádří Nepér.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


31.1.07, 11:13
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 544
Bydliště: Praha
Příspěvek 
jo jasne na to si pockam na nazor jeste nekoho dalsiho


31.1.07, 11:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Já to nepočítal :)

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


Naposledy upravil Nepér dne 31.1.07, 11:33, celkově upraveno 2



31.1.07, 11:30
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 82 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz