Ako a kde začať:
Mám na záhrade 4 výfuky zo škodoviek... no presnejšie tri výfuky a jeden na voze
...
...a - Jeden 120-kový (origoš škoda, starý a zhnitý), ktorý som vykuchal, mal v sebe niekoľko komôr, jeho diely som použil na výrobu nového, z hasičáku, ktorý mám montnutý a šlape ako oči. Výroba bola jednoduchá, Diera do hasičáku zboku na "vstup" na originálne rúry som navaril kusy lešenárskej trubky, ktorú som perforoval a na koncoch zaslepil, celé zavarené do nádoby a ako "výstupnú" rúru som použil zas kus lešenárky, taktiež jeden koniec zavarený, perforovaná do polovice dĺžky, perforovanou polovicou do nádoby a zavariť.
Prečo perforovať a nenechať holé rúry vo vnútri? sám neviem, ale viem, že to ide lepšie a menej škube s motorom. Plocha navŕtaných dier do rúry má odpovedať ploche prierezu rúry. Ako na vstupných, tak i na výstupných rúrach. Výfuk má krásny bublavý zvuk, spotreba nenarástla, motor je živší.
Potom mám jeden origoš 120, klasika škodovácky, s komorami, príruba má menšie diery výfuk je ťažší od 130-kového typu a prečo?
130-kový výfuk, ktorý mi leží na záhrade (originál škoda) nemá vo vnútri systém komôr, má rovnako ako môj vyrobený iba dvoje rúr ako vstup (vovnútri zahnuté rúry, za kolenom perforované, na konci zaslepené) a výstup rúra dlhá asi 80 čísel, polka in a polka out, taktiež perforovaná a zaslepená na jednom konci. Podľa tohoto výfuku som si vyrobil ten z hasiaceho prístroja. Tento výfuk som mal namontovaný pôvodne na svojom voze
Potom sa mi váľa na záhradke jeden podomácky "robenský" výfuk, zvody dvoje, dole kolená smerom za auto, za kolenami sa zbieha do centrálnej rúry a "tlmič" je pod nárazníkom, výfuk robený po vzore AMK, krásny zvuk, spotreba o trošíčku vyššia (treba naladiť naň motor) ale výkon trocha vyšší a motor o mnoho živší. Upozorňujem ale, zvuk je silnejší, ale znesiteľný susedmi aj cez víkend ráno
(apropo mám škodu Rapla 136)