Autor |
Zpráva |
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Každá nová baterka by se měla alespoň nabít konstantním proudem na napětí 16,5V. Víc se dočteš v článku pana Čecha.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
4.2.07, 09:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
16,5V No uz je pozde, uz je baterka v aute Sem nevedel ze starter umi tocit tak rychle
No ale radsi v nem co nejdriv vymenim uhli pac tam bude asi este puvodni
Na volnobeh mi problikava kontrolka dobijeni, ale to asi nevadi, ve vetsich otackach je na baterce 13,8V, neni to malo?
Šemik: husty 1800Kc to je dosti, no tak aspon at ti dobre slouzi Bannerka stala 1290Kc 44Ah a 360A (to je startovaci proud?)
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
4.2.07, 11:32 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
13,8V stačí. Ale tu baterku by to chtělo stejně nabít proudem 0,06C (pro 44Ah 2,5A) na 16,5V. Je vhodné akumulátor takto dobít několikrát do roka. Já jse, tímto nabíjením zachránil jednu bannerku, kterou jsme koupili v létě novou, přes zimu nejezdila a nebyla schopná udržet napětí. Tak jsem ji pořádně nabil mimo auto a zdá se v pohodě.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
4.2.07, 13:44 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Martin píše: 13,8V stačí. Ale tu baterku by to chtělo stejně nabít proudem 0,06C (pro 44Ah 2,5A) na 16,5V. Je vhodné akumulátor takto dobít několikrát do roka. Já jse, tímto nabíjením zachránil jednu bannerku, kterou jsme koupili v létě novou, přes zimu nejezdila a nebyla schopná udržet napětí. Tak jsem ji pořádně nabil mimo auto a zdá se v pohodě.
Na to asi nemam vybaveni, mam nakou nemeckou nabijecku, neregulovatelna asi naprazdno 14,5V
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
4.2.07, 13:56 |
|
|
pro-race
Příspěvky: 88 Bydliště: Hradec Králové
|
Dobrá rada
Když máte baterku a přestává vám držet kapacitu, dá se většinou ještě zachránit.usí se dolej destilka, husťákem přeměřit a popř. dolejt i trochu kyseliny a nechat nabíjet malým proudem.Nechte ji pomalinku bublat klidně 48 hodin.Pak jí napojte na nějaký světlo a nechte ji zase úplně vybít.Pak znova zkontrolovat husťákem a popř. dolejt destilkou a zase nabít.Pak zas vbít do nuly,....Tohle atk 3x za sebou a je hotovo.Kámoš mi takhle dal baterku do kupy.Už VŮBEC NEDRŽELA KAPACITU, tak si jí vzal do parády.Pracuje u dopravního značení, jako mechanik, takže pokaždý, když jí dolil a nabil, tak jí nechal celou nocživit takový ty různý blikátka, co potkáváte u silnice.Ráno byla vždycky "kaput".Takhle to zoopakoval 3x.Po tejdnu, když mi tu batérečku vrátil, byla jak nová.Vydržela další rok.No a když vezmu v úvahu, že startovala 2,5TDi se kterým se jezdilo zásobování po městě (nastartovat, popojet, chcípnout, nastartovat, popojet,......), tak je to celkem dobrý ne???Netvrdím, že to jde po každý, ale podle toho, co mi říkal ten kámoš, tak to z 75% pomáhá.Jo a abych nezapoměl, klasická autobaterie má životnost 1,5-2 roky.
Co mám vyzkoušený baterie, tak pro mě je jednoznačným výtězem Varta Silver.Je to gelová baterka-bezúdržbová.Vydržela při plný zátěži3 roky.A to byla zrovna ta krutá zima, když bylo ráno -20°C!!!!
Ale je to těžká alchymie a každýmu vyhovuje něco jinýho.
Kámoš má třeba ve WV Golf baterku z americkýho armádního tanku!!!Nepředstavujte si žádnýho obra.Má velikost, jako běžná 44Ah baterie.Jenom má 248Ah a startovací proudy jsou naprosto šílený.Stála ho 8,500-Kč i s poštovným a záruka je 6let.Na našem trhu, je nejvýkonější baterie od firmy Caterpillard.Vyrábějí si baterie do těch svejch buldozerů a mají neuvěřitelnou výdrž, ale na úkor ceny...............67.360,-Kč bez DPH
_________________ "Fanánek"
BMW 750il r.v.97, plná nálož
Ford Mondeo 2.2TDci DURAtorq r.v.04
|
4.2.07, 14:06 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Matthes píše: Tak sem nakonec koupil novou baterku v Globusu Ale nebojte, je to Banner, meli ji za dobrou cenu Ale otazkou je jesi ji mam tedy nabit? Je udrzbova nalita a ma napeti 12,59V. Ma se dotlouct este nebo dat rovnou do auta?
Ono je otázne, ako dlho tam ležala na regale atď. lepšie je aj keď je nová nabiť ju.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
4.2.07, 14:36 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Cože? Životnost baterie 1,5 - 2 roky??? Tak to ta v máminé škodovce už pátým rokem přesluhuje
Běžná životnost aku (udávaná výrobcem auta v 80tých letech) byla (a dodnes cca je) 4 roky.
Mě zatím vydržely aku min. 5 let.
Ty čtyři roky by měla být jistota, když se majitel věnuje baterce alespoň jednou do roka (předpokladem je plně fční dobíjecí soustava auta).
Já se většinou zabývám baterií tak dvakrát ročně (a to výrobce uváděl min. 4x ročně) - doliji destilku a dobiji.
Dokonce jsem jednou v zimě našel na ulici u kontejnerů baterii Banner Power Bull 65Ah a vzal jsem ji domů, protože vypadala jako nová. Doma jsem zjistil, že je úplně mrtvá, tak jsem vyšrouboval zátky a zjistil jsem, že jako nová vypadá i zevnitř - články nerozpadlé, kyselina čistá, nezakalená.
Tak jsem ji hodil na nabíječku a po asi 16 hodinách jsem nabíjení ukončil, neboť hustoměr ukazoval 100% nabití.
Jenže v tu chvíli jsem pro ni neměl využití, tak jsem ji odvezl na chatu a šoupnul do kůlny - aspoň se ukáže, jestli udrží kapacitu...
Našel jsem ji v kůlně až v létě a řekl jsem si, že ji vyzkouším - dělali jsme u kamarádova auta motor a nechtěl chytit, tak jsme jeho aku vybili "do dna". Dali jsme tam tedy tuto baterii a navzdory její historii a tomu, že skoro půl roku ležela v kůlně vydržela točit motorem (s přestávkami) asi 10 minut (čistého času točení). Po této době motor chytil...
... tedy jsem ji neházel do žita a znovu dobil a poté jsem ji jinému kamarádovi šoupnul do Malucha, kde jezdí bez problému už od konce léta - většinou krátké vzdálenosti
Je možné, že tu baterku někdo vyhodil proto, že byla jen vybitá, nebo byla fungl nová a ještě nenabitá, nevím, ale každopádně slouží...
Také asi dost záleží, čím se dobíjí - nedávno jsem Óňovi dělal něco na škodovce a vyndali jsme baterku, že je potřeba dobít. Přinesl nějakou dobíječku a asi po deseti vteřinách začala baterka plynovat
...a já se divil, proč mu pořád odcházejí baterky...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
4.2.07, 14:50 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Ozaj, v otcovej Fiatke Scudo je osemročná (tento rok jej tiahne na 9 ) batéria a ešte furt ide ako má. Teraz ale neviem, akú tam má.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
4.2.07, 15:05 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
já měl akumu 8 let bohužel letos jí nahradila perionka
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
4.2.07, 15:12 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Sadra17 píše: já měl akumu 8 let bohužel letos jí nahradila perionka
To nebyl dobrej kauf
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
4.2.07, 15:15 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Matthes píše: Sadra17 píše: já měl akumu 8 let bohužel letos jí nahradila perionka To nebyl dobrej kauf
to už teď vim taky ale třeba se mohla povect
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
4.2.07, 15:29 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
jinal já nabíjim timhle
je to focený mobilem tak omluvte kvalitu
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
4.2.07, 15:48 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Dobrá mašina...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
4.2.07, 16:30 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Nepér píše: Dobrá mašina...
myslíš mobil bo tu nabíječku ?
to jo komunistická výroba no ono ty starý věci v pohodě přežijou ty novější
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
4.2.07, 16:43 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Martin píše: Každá nová baterka by se měla alespoň nabít konstantním proudem na napětí 16,5V. Víc se dočteš v článku pana Čecha.
16,5???? ja som ju nechal nabijat cely den a poslednych 6 hodin sa drzalo 12,6, viac nie. a este k tomu 16,5?...
inac je to EXIDE.
Varta bola 3 krat horsia. a suhlasim s tou Akumou asi najlepsia baterka
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
Naposledy upravil deekay dne 4.2.07, 18:17, celkově upraveno 1
|
4.2.07, 16:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|