Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 23:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Zapalovací VN kabely 
Autor Zpráva
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
Našel jsem obchod, kde mají Cu kabel na metráž i koncovky (část musí objednat). Takže budou nové káble na míru s odrušením u svíček. :)

Dodatek: Koupenou sadu jsem šel reklamovat. Budou to posílat výrobci s poznámkou: "Kable mají špatný odpor - zákazník si provedl měření sám. Trvá na vrácení peněz." Jsem zvědav na odpověď. :roll:

Dodatek 2: Reklamace uznána, dostal jsem novou sadu. Navíc jsem koupil kábl, ale chybí mi dvě koncovky do rozdělovače... :roll:


14.10.09, 12:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
Tak jsem proměřil nové káble po reklamaci a nějak mi to zase nesedí...
Kabel k cívce: 9,5k (asi OK)
K 1. válci: 40k
K 2. válci: 46k
K 3. válci: 32k (?)
K 4. válci: 17k (?!)
A jako bonus mají usměrňovací funkci, stačí přehodit polaritu ohmmetru a 1-3 kábl mají o cca 5k jiný odpor. :)
Je to normální?


22.10.09, 21:57
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9440
Bydliště: Kolín
Příspěvek 
fatal píše:
Tak jsem proměřil nové káble po reklamaci a nějak mi to zase nesedí...
Kabel k cívce: 9,5k (asi OK)
K 1. válci: 40k
K 2. válci: 46k
K 3. válci: 32k (?)
K 4. válci: 17k (?!)
A jako bonus mají usměrňovací funkci, stačí přehodit polaritu ohmmetru a 1-3 kábl mají o cca 5k jiný odpor. :)
Je to normální?


neni
meli by mit odpor v zavislosti na delce

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


22.10.09, 22:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
fatal píše:
Tak jsem proměřil nové káble po reklamaci a nějak mi to zase nesedí...
Kabel k cívce: 9,5k (asi OK)
K 1. válci: 40k
K 2. válci: 46k
K 3. válci: 32k (?)
K 4. válci: 17k (?!)
A jako bonus mají usměrňovací funkci, stačí přehodit polaritu ohmmetru a 1-3 kábl mají o cca 5k jiný odpor. :)
Je to normální?


neviem, ale toto sa mi zdá nejako veľa :shock:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.10.09, 18:39
Profil
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
Zkusím výrobci poslat majla, třeba mi doporučí jinou metodu měření. :roll:

Každopádně jsem sehnal koncovky, takže custom káble budou... :)

Nyní řeším možnost přepínat VN z dvou cívek bez nutnosti přehazovat kabel, dá se sehnat páčkový přepínač na 50kV? Ty obyčejné jsou jen do 500V...


23.10.09, 19:13
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
fatal píše:
Zkusím výrobci poslat majla, třeba mi doporučí jinou metodu měření. :roll:

Každopádně jsem sehnal koncovky, takže custom káble budou... :)

Nyní řeším možnost přepínat VN z dvou cívek bez nutnosti přehazovat kabel, dá se sehnat páčkový přepínač na 50kV? Ty obyčejné jsou jen do 500V...


ja by som sa na to vykašlal, ale ak, tak by som to riešil oddelovacou VN diódou... (v mikrovlnkách aj v televízoroch sú také čo by to mohli zniesť)

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.10.09, 19:34
Profil
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
To už mi kámoš radil, ale diodou bych rozdrbal rezonanci cívky s kondíkem a navíc by se mi asi mizerně opalovaly kontakty a svíčky...


23.10.09, 19:59
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
fatal píše:
To už mi kámoš radil, ale diodou bych rozdrbal rezonanci cívky s kondíkem a navíc by se mi asi mizerně opalovaly kontakty a svíčky...


načo vymýšľaš hovadiny :?:
zapoj to paralelne... buď bude dostávať napätie s jedného zdroja, alebo s druhého, spätné napätie by vadiť nemuselo...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.10.09, 20:02
Profil
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
Pro mě to není hovadina, ale pohodlí při přepínání zapalování... Když to nepude tak to nepude, neumřu z toho...
Jenže to by mohlo naindukovat nechtěné napětí na výstupu elektronického zapalování, což by třeba něco mohlo odpálit. Navíc potřebuju veškereou energii a napětí mít na svíčce.


23.10.09, 20:07
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
radšej mať jedno dobre funkčké ako 2 pochybné, zbytočne to komplikuješ...

indukcia je sviňa, ale nemyslím že spätné naindukovanie na 12V strane by malo robiť nejaký závažný problém, prípadne by sa to dalo oodeliť diódou na NN strane... ale lepšie by bolo oddeliť VN diódou - buď pôjde výboj s jednej indučky, alebo s druhej, spätne sa cez diódu do indučky nedostane, toto by možno za pokus stálo...

iba neviem aký má priebeh VN výboj, kladný, záporný, alebo striedavý - potom by sa dióda použiť nedala...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.10.09, 20:16
Profil
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
Mám dvě funkční. Ale holt na start je lepší kontaktní a na jízdu pak elektronické.
Právě že VN je střídavé kmitání, nejde jen o jeden impuls...


23.10.09, 20:19
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
tak tu sa naše názory budú rozchádzať, ja myslím že bezkontakt je lepší aj na štart aj jazdu, nemusím snáď popisovať výhody :?: :oops:

to nieje striedavé iskrište, myslím že sa jedná o jeden výboj, podľa toho ako sú cievky v indučke navinuté, ale predpokladám že telo indučky je mínus a na iskrište sviečky ide plusový výboj... rozpojíš napájanie - kontakt (kladívkom, alebo elektronicky) a magnetická energia vytvorí jeden výboj podobne ako keď vedľa nejakej cievky prebehneš jedným smerom s magnetom (samozrejme v menšom laboratórnom meritku), na NN strane to pohltí kondenzátor krorý je jednosmerný elektrolyt, na VN strane ide na sviečku...

kôli tejto energii sa na cievky relátka dávajú v opačnom smere diódy ktoré pohltia nechcený výboj do elektroinštalácie, zasa je to jednosmerný polovodičový prvok.

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.10.09, 20:30
Profil
Ignorant pravidel

Příspěvky: 9440
Bydliště: Kolín
Příspěvek 
michalkatka & fatal

nepiste zlutou ono to neni videt !!!

_________________
otec: Fobia Sedan HTP :P
m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže


23.10.09, 20:37
Profil
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
michalkatka píše:
tak tu sa naše názory budú rozchádzať...

Nebudou, nejspíše máš na mysli bezkontakt z fáva, ale já tam mám elektronické tranzistorové zapalování řízené kontaktem. Lépe to startuje na kontaktní, lépe jede na elektronické.
Právě že tam není jen jeden výboj, ale kmitá to v rezonanci kondík - cívka. Alespoň jsem to tak pochopil z literatury.


23.10.09, 20:41
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
fatal píše:
Nebudou, nejspíše máš na mysli bezkontakt z fáva, ale já tam mám elektronické tranzistorové zapalování řízené kontaktem. Lépe to startuje na kontaktní, lépe jede na elektronické.


aj to tvoje elektronické je vlastne kontaktné s polovodičovým výkonovým stupňom, je to taký medzimodel, kde je vstupná časť riadená kontaktom a nie indukciou ako u Fava, zavádzali to kôli problémom s kontaktami ktoré vlastne odľahčili od pohlcovaniu výboja ktorý som spomínal už vyžšie...

to by tam musel byť nejaký rezonančný obvod ktorý by generoval frekfenciu, alebo nejaký frekvenčný zákmit, tým by to mohlo fungovať ako trafo, ale pri zapaľovaní sa jedná o jednosmerný výboj, samotná indučka je vlastne trafo NN-VN, ale aby to na VN strane rezonovalo musel by tam byť aj VN kondík, NN kondík chráni iba kontakty pred opaľovaním...
za pokus by to stálo - VN diódu s nejakej starej telky, alebo mikrovlnky

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


23.10.09, 21:02
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz