Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
21lucas píše: michalkatka & fatal
nepiste zlutou ono to neni videt !!!
keď to vysvietiš tak je písmo modré....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
23.10.09, 21:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
21lucas píše: nepiste zlutou ono to neni videt !!! To byl účel. Ale jak je libo. michalkatka píše: aj to tvoje elektronické je vlastne kontaktné... Ano, však netvrdím, že je bezkontaktní, pouze elektronické. Ten rezonanční obvod tam je. Vím, že jsi tvrdohlavý, takže se s tebou o funkci zapalování hádat nebudu, uvedu jen citáty a zdroj citátu, přeber si to sám: Citace: ...obvodem indukční cívky teď protéká střídavý proud neharmonického průběhu, který v sekundárním vinutí indukuje napětí, potřebné pro výboj na svíčce... Citace: ...je-li kondensátor přerušený - např. utržený přívodní kablík, nedochází, jak jsme si již řekli, k oscilacím proudu ve vinutích indukční cívky /IC/ a na sekundární straně indukční cívky se proto indukuje mnohem menší napětí, které nestačí k průrazu na svíčce...
http://lazo.czechian.net/elektrika/zapalovani.htm
Tímto z mé strany naši minidiskusi na téma polarita VN uzavírám.
|
23.10.09, 22:21 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
fatal píše: Tímto z mé strany naši minidiskusi na téma polarita VN uzavírám.
a ja som myslel že sa pohádame , ja neviem či mám pravdu, ale to nevadí... aj tak mi tam elektricky žiadny oscilačný obvod nevychádza či už na kontaktnom aj bezkontaktnom...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.10.09, 00:09 |
|
|
Billy Bob Bean
Příspěvky: 233 Bydliště: Olomouc - Brno
|
Kdekoli kde máš kapacitu a indukčnost se ti vyvvoří rezonanční obvod, reriový paralelní, je to jedno záleží jak jsou ty prvky zapojený.
Ty do indukční cívky hodíš impulz a na VN straně se to něco objeví - nějaká VN "jehla", protože indukční cívka má nějakou indukčnost tak se ti na vstupu, kam jsi předtím pustil jen 12V objeví napětí cca 3x vyšší něž kolik jsi tam pustil. Na to napětí se nabije ten kondenzátor a protože to zvýšené napětí nemůže jít jiinam než zase do indukční cívky. Na VN straně se ti cívka udělá mnohem větší vysoký napětí než při prvním impulzu. Tímto způsobem ti vznikne ještě několik jehel, které jsou už menší, jsou to vlastně "tlumené kmity". Samosebou, že toto nemůže fungovat do nekonečna.
Tlumené kmity ruší, protože se ti obvod kondenzátor - cívka rozkmitá na vysoké frekvenci, řádově několik kHz až MHz.
_________________ Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95
Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR
|
24.10.09, 05:57 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
To je marné, michala nepřesvědčíš ani kdybys mu mával před nosem záznamem z paměťového osciloskopu.
|
24.10.09, 08:38 |
|
|
Billy Bob Bean
Příspěvky: 233 Bydliště: Olomouc - Brno
|
No jo no... Paměťáky v práci mám, ale na felicii to asi neodměřím, zas tak hluboko do elektriky auta nevidím. Já spíš spínaný nabíječky na olověný akumulátory v autech, to mám jako denní chleba.
_________________ Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95
Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR
|
24.10.09, 11:50 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
fatal píše: To je marné, michala nepřesvědčíš ani kdybys mu mával před nosem záznamem z paměťového osciloskopu.
to by som rád videl, nehádam sa iba mám teóriu ktorú neviem bez techniky overiť.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
24.10.09, 18:35 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
Pokud máš problém najít v bateriovém kontaktním zapalování LC obvod, tak je jasné, že máš špatnou teorii...
Takže úkol speciálně pro tebe, najdi v obvodu LC článek:
Průběhy jsou načrtnuty zde:
A tady si to všechno můžeš přečíst:
http://lazo.czechian.net/elektrika/zapalovani.htm
A abych se vrátil zpět k původnímu mému dotazu, nápad s přepínačem jsem zavrhnul, když jsem viděl vyděšený výraz prodavačky po mém dotazu zda mají přepínače na VN 50kV.
|
25.10.09, 09:24 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
fatal píše: Pokud máš problém najít v bateriovém kontaktním zapalování LC obvod, tak je jasné, že máš špatnou teorii... Takže úkol speciálně pro tebe, najdi v obvodu LC článek: Průběhy jsou načrtnuty zde: A tady si to všechno můžeš přečíst: http://lazo.czechian.net/elektrika/zapalovani.htmA abych se vrátil zpět k původnímu mému dotazu, nápad s přepínačem jsem zavrhnul, když jsem viděl vyděšený výraz prodavačky po mém dotazu zda mají přepínače na VN 50kV.
krásny elaborát, ale s grafu mi je jasné že VN sekundárne napätie, teda ten hlavný výboj kedy preskočí iskra je v momente prerušenia kontaktu napätie navyžšie a pre funkciu iskrenia je to "dokmitáni" napäťovo pre VN časť (z hľadiska preskoku iskry) zanedbateľný... takže aj nadaľej mi s toho vychádza že zaradiť tam VN diódu by úplne postačilo...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.10.09, 10:44 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Teorii uz zname, takze na spoustu rozpornych otazek v tomto vlakne budou spravne odpovedi, kdyz spravne odpovime alespon na 3 otazky:
1. V okamziku, kdy na svicce hori oblouk, je proud v horicim oblouku stejnosmerny nebo stridavy
2. Kdyz svicku nezapojime, bude na sekundaru VN civky stridave nebo stejnosmerne napeti
3. Kde se vzala konstanta 70 ve vzorci v kapitole Bateriove zapalovani v tomto odkaze
http://lazo.czechian.net/elektrika/zapalovani.htm
|
25.10.09, 10:51 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
vidíš ale v tej schéme je chyba
však jeden pól sekundárneho vinutia je ukostrený, takže priamo na mínus pól, prečo v schéme je ešte cez kondík
LC člen môže byť jedine na primárnom vinutí.... tá prepojka medzi pimárom a sekundárom tam nemá byť a kondík má byť paralelne s kontaktom...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.10.09, 10:57 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
breta1 píše: Teorii uz zname... 1. ~ 2. ~ 3. ÖL1/c michalkatka píše: vidíš ale v tej schéme je chyba...
Není! http://web.skodateam.cz/php_inc/inc_getfile.php?file=799&name=UdrzbaOpravySkoda_Andrt.pdf - strana 239.
|
25.10.09, 11:28 |
|
|
Billy Bob Bean
Příspěvky: 233 Bydliště: Olomouc - Brno
|
Diodu tam nedávat, kravina. Kup si přepínač na 250V tak 8A 2x přepínací kontakt a přehazij mezi primárníma stranama cívek. S tím, že ty cívky nepřipojuj ke kostře přes obal ale nejdřív obal k přepínači a pak ukostřit. Tak bych to viděl já.
_________________ Felicia 1.3 LXi, 50kW, rv. 95
Výroba hlikových celosvařených motokufrů BEGR
|
25.10.09, 13:05 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
vidíš, obyčajná vec, jednoduché zapojenie ktoré ovládam naspamäť, ale nikdy som sa nad takými detailami nezamýšlal.... ale zasa som o niečo múdrejší
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.10.09, 22:39 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
Billy Bob Bean píše: ...cívky nepřipojuj ke kostře přes obal ale nejdřív obal k přepínači a pak ukostřit...
Jenže to bych tam pak měl VN na kostře cívky, jestli tě správně chápu, všechno bych musel izolovat, a i ten přepínač by jiskřil.
Kašlu na to, nápad s přepínačem už jsem zavrhnul. Každopádně díky všem za návrhy.
|
26.10.09, 08:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 32 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|