Autor |
Zpráva |
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
jakou diodu mám chtít po prodavači v krámě?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
27.10.09, 11:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Např. v
www.gme.cz
kup BY500-200 (4.50.-Kč) nebo pro menší zvýšení napětí SB5100 (9.-Kč).
|
27.10.09, 12:33 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Já mám SB560 nebo SB540, to je Shottky, 0.3V.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
27.10.09, 12:39 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Ondras83 píše: jakou diodu mám chtít po prodavači v krámě?
dyžtak mysli i na mě dík
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
27.10.09, 16:01 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Já jsem se chtěl jen zeptat. Ta dioda by stačila obyčejná na malý proud, ne? Vždyť to snižuje napětí které jde přes žárovku do regulátoru. Tam jde jen malý proud, ne hlavní pracovní, který dobíjí akumulátor.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
Naposledy upravil varok dne 28.10.09, 12:04, celkově upraveno 2
|
27.10.09, 16:42 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Neni to tak. Pres tu diodu tece proud z pomocnych diod alternatoru do budiciho vinuti alternatoru [pres sepnuty spinac v regulatoru]. Protoze se uvadi, ze odpor budiciho vinuti je asi 4 Ohm, muze pres diodu protekat proud az 12/4=3A. Proto musi byt diody dimenzovany na 3A, lepe na 5A.
|
27.10.09, 17:28 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
breta1 píše: Neni to tak. Pres tu diodu tece proud z pomocnych diod alternatoru do budiciho vinuti alternatoru [pres sepnuty spinac v regulatoru]. Protoze se uvadi, ze odpor budiciho vinuti je asi 4 Ohm, muze pres diodu protekat proud az 12/4=3A. Proto musi byt diody dimenzovany na 3A, lepe na 5A.
Raději alespoň 10A diodu, ta kvalita věcí je dnes pochybná..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
27.10.09, 18:15 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
S tim nemohu souhlasit. Kvalita leccehos dnes stoji za houby, ale diodam ze zkusenosti verim. Spis se poskodi velkym zavernym napetim nez jmenovitym proudem. Navic neni vhodne pouzivat predimenzovanou rozmernou a tezkou diodu, protoze se "utrepe" [nebo bychom ji museli nejak uchytit].
|
27.10.09, 18:26 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Aha, tak já to nějak špatně pochopil. Myslím, že dnes jsou elektronické součástky dost spolehlivé, jak psal breta 1. Ta dioda na 5A by tedy měla stačit. 10A diodu bych už nedával, rezerva už je zbytečně velká, rozměry taky a zbytečné penízky navíc. Lépe by bylo asi tu diodu připájet na kousek plošného spoje, rozděleného jen na dvě políčka. Na každé políčko se připájí jeden vývod diody a jeden drátek s fastonem. Pak bude mít podle mě větší pevnost.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
27.10.09, 19:21 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Navíc si myslím, že takové blbinky moc nepomůžou. Raději bych si dal dokupy altík, nové uhlíky popř. i nový regulátor. Obrousit nebo stočit kroužky na soustruhu. Pak bude dávat altík dostatek napětí i bez nějaké diody
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
27.10.09, 19:25 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
varok píše: Navíc si myslím, že takové blbinky moc nepomůžou. Raději bych si dal dokupy altík, nové uhlíky popř. i nový regulátor. Obrousit nebo stočit kroužky na soustruhu. Pak bude dávat altík dostatek napětí i bez nějaké diody
742 origo systém nebude tak jako tak dávat 14V, nebyl na to prostě postaven
V Rapidu jsem měl právě tu 10A diodku, na její vývody jsem připájel kousek 1mmq lanka a teprve na něj jsem napájel fastony, neuklepalo se to. Je ale fakt, že tu diodku jsem měl zabalenou ve svazku vodičů jdoucích k alternátoru
U sedanu jsem taky používal 10A diodku, stejným způsobem připojenou, ale ne přichycenou ke svazku a taky se to neuklepalo, ale tam to nebylo takovou dobu.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
27.10.09, 19:29 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Měl jsem tam True RMS ampérmetr, maximální proud diodou byl okolo 3A.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
27.10.09, 21:05 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
poznám podle toho čísla nějak, kolika A to je dioda?...mám starej zdroj a ještě sem něco našel v dílně, ale nevim coto je:(
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
28.10.09, 10:33 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
varok píše: Navíc si myslím, že takové blbinky moc nepomůžou. Raději bych si dal dokupy altík, nové uhlíky popř. i nový regulátor. Obrousit nebo stočit kroužky na soustruhu. Pak bude dávat altík dostatek napětí i bez nějaké diody
já mám altik po GO a na volnoběh s zaplim větrákem na 1čku to dobíjí 13,6 ..měřeno vagem na srazu, takže dioda pomůže
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
28.10.09, 10:35 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
ty vole, průser ....byl sem měřit dobíjení a na volnoběh 15,57V ...to je asi špatný co
no, ikdyž zase ten můj multimetr ...achjo
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
28.10.09, 10:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|