Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 08:04



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Ladime rozdelovac 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Ladime rozdelovac
Tak sa zajtra zrejme dostanem konecne k tomu aby som sa pozrel na rozdelovac. Motor je seriovka 742.13, zapalovanie mam z favorita (tj rozdelovac 860, cievka, ETZ). Problem spociva v tom ze pri konstantnej jazde s minimom plynu to obcas cuka, nejde naladit predstih tak aby to tahalo a zaroven neklepalo pri plnom plyne/vyssich otackach. ked je predstih tak aby neklepalo tak sa zase divne sprava pri plnom pridani plynu (tj 2200ot, zadupnem podlahu, motor zacne brblat ako keby sa dusil a potom az po cca sekunde vystreli za plynom). moje podozrenie pada v prvom rade na podtlakovu regulaciu predstihu, ktora je na 781 znacne ina oproti seriovemu rozdelovacu na 742. V druhom rade chcem vyskusat prehodit pruzinky na odstredivu regulaciu.
Otazka 1: zmenu rozsahu podtlakovej regulacie docielim vymenou "ufa" alebo bude este treba upravit aj zakladnu dosku rozdelovaca?
Otazka 2: pre seriovy motor 742.13 je lepsie odstrediva regulacia 742(rozdelovac 540) alebo 781(rozdelovac 860)
(nastavenie karburatora predpokladame ze je spravne, tj otryskovanie je seriove, bohatost nastavena spravne)

Pre ilustraciu:
http://rapidka.blackh0le.eu.org/ekatalo ... =tech_rozd
- odstrediva regulacia serioveho rozdelovaca 742 (540):
Obrázek
- odstrediva regulacia rozdelovaca favorit (860):
Obrázek
- odstrediva regulacia rozdelovaca favorit (880):
Obrázek
- podtlakova regulacia 742 (520,540)
Obrázek
- podtlakova regulacia 781 (860,880)
Obrázek

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


Naposledy upravil darklord dne 4.3.10, 21:27, celkově upraveno 1



28.10.09, 22:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
zkus si vzít rozdělovač do ruky, točíš do prava až ti motor začne chcípat a pak toč doleva až motor mírně přidá a to je ono miloš


28.10.09, 22:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
milos: normalny seriovy kontakt naladim v pohode, s tym nieje problem. pruser je to ze tento rozdelovac proste naladit nejde. mali sme to aj na stroboskope a furt to je spatne (pritom na strobaci som pocul hlasku ze taky motor este nevidel typek v skodovke ze sa ryska ani nepohla pri merani, ze vecsinou lieta hore-dole)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.10.09, 22:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
darklord: tohle sme vcera ladili se Semikem na jeho 1,4. Taky bud dole cukalo nebo nahore detonovalo. Musel se omezit rozsah odstredive regulace. Podotykam ze oba jezdime s odpojenym podtlakem :idea:

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


28.10.09, 22:55
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
O té přestavbě je článek na "starém TW". Každopádně pružinky jsou od 120 po 136 stejné, jen pro 105 jsou jiné, někdo tvrdí že 105 jsou lepší, tak nevim. No a podtlak, ten se pokud vim nechává z favorita a omezuje se mu pohyb, tím že se nějak naohýbá ta pacička, nebo to je přesně opačně. :D

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


28.10.09, 22:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
darklord píše:
milos: normalny seriovy kontakt naladim v pohode, s tym nieje problem. pruser je to ze tento rozdelovac proste naladit nejde. mali sme to aj na stroboskope a furt to je spatne (pritom na strobaci som pocul hlasku ze taky motor este nevidel typek v skodovke ze sa ryska ani nepohla pri merani, ze vecsinou lieta hore-dole)


tak ten tvůj výklad nějak necháou tak ryska lítá hore fole to je čep na hřádeli dole KO no jsetli ti to chodí stoboskop a rydky přesně tak nevím miloš


28.10.09, 22:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
matthes: obmedzit odstredivku? to sa mi nezda, pac aj 742 aj 781(860) maju ~15° odstredivu regulaciu. podtlak radsej necham zapojeny, predsalen jazdim vecsinou na spotrebu. ide len o to ze ci mi pomoze ak dam podtlak zo 120coveho rozdelovaca ktory ma mat podtlakovu regulaciu 5° alebo este treba daco do toho kuchat

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.10.09, 23:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
milos: proste motor a rozdelovac su v stave "ako novy". problem je v tom ze favo ma inu regulaciu predstihu, tak sa snazim urobit bezkontaktny rozdelovac ktory by sa choval rovnako ako kontaktny (tj rovnako daval predstih)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.10.09, 23:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
darklord píše:
matthes: obmedzit odstredivku? to sa mi nezda, pac aj 742 aj 781(860) maju ~15° odstredivu regulaciu. podtlak radsej necham zapojeny, predsalen jazdim vecsinou na spotrebu. ide len o to ze ci mi pomoze ak dam podtlak zo 120coveho rozdelovaca ktory ma mat podtlakovu regulaciu 5° alebo este treba daco do toho kuchat


To jsem zvedav jak to chces vyresit bez zasahu do rozdelovace kdyz mas proste moc velkej rozsah regulace :-)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


28.10.09, 23:03
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
no ide o to ze ufo ma predsa zarazku na tej packe, a predpokladam ze ked dam ufo z rozdelovaca ktory ma 5° podtlakovu regulaciu tak to bude OK.

fotka zarazky na podtlakovej regulacii:
Obrázek

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.10.09, 23:08
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 376
Příspěvek 
Vždyť je to jednoduché jako facka... Máš SEDR a ten má v oblasti částečné zátěže o něco bohatější směs než LEKR proto taky nepotřebuje tak velký rozsah podtlakové regulace. Nezapomeň že regulace předstihu musí jít ruku v ruce s karburátorem. To znamená např.. máš na 742 SEDR musíš pro bezkontakt použít regulaci (odstředivá+podtlaková) pro SEDR... Máš na 742 LEKR pak necháš regulaci původní pro 781. Nezapomeň na to že jak 742 tak i 781 mají sice rozsah odstředivé regulace 15° (30° na klice) ale křivku průběhu mají rozdílnou.

_________________
Favorit 136X


28.10.09, 23:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
werty: jop too som zhruba predpokladal, lekr ma este podla mna inaksie vyustenie podtlaku v karburatore. ale otazka stale zostava rovnaka, staci prehodit ufo a bude podtlakovka 5°?

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


28.10.09, 23:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
tak a mam uspesne poskladane a naladene. trochu ma zaskocilo ze favo ma o hodne kratsie pruzinky ako skodovka. ale nakoniec sa mi to podarilo upravit tak aby boli pruzinky rovnako napnute ako v povodnom rozdelovaci. podtlakovka takisto upravena aby pasovala. oducha naladene, jazdou doladene a je to SUPER! zajtra skocim na paltest a skusim sa s tym este pohrat. ale je to nebe a dudy oproti predoslemu stavu

diky moc za rady

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


29.10.09, 21:13
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 376
Příspěvek 
darklord: No vidíš to... jsem to říkal... jasný jako facka :) Šikovnej kluk :wink:

_________________
Favorit 136X


30.10.09, 03:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 217
Bydliště: Partizánske, Slovensko
Příspěvek 
darklord píše:
milos: normalny seriovy kontakt naladim v pohode, s tym nieje problem. pruser je to ze tento rozdelovac proste naladit nejde. mali sme to aj na stroboskope a furt to je spatne (pritom na strobaci som pocul hlasku ze taky motor este nevidel typek v skodovke ze sa ryska ani nepohla pri merani, ze vecsinou lieta hore-dole)


to je tym, ze je to ETZ - na klasickom rozdelovaci by ti ta ryska lietala ako blazniva... a este nieco, treba vymenit aj vacku, ktora patri k tomu rozdelovacu a bude to ok....


30.10.09, 06:49
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 43 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz