Autor |
Zpráva |
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
tak problem startovani za studena vyresen. byl to ten OBJEMOVY OVLADAČ jak jste mi radili, ale jeste to má jeden NEDOSTATEK a sice to že v době kdy už objemovy ovladač neovlada priveru ale jeste jeste neni motor uplne zahřátý motor nedrží skoro volnoběh. dojíždím na křižovatku a otačky padnou na 500 a jde to do chcípnutí, musim tomu pomoct aby to nechciplo. az se motor zahreje(neni aktivni sytič) tak to drží krásně 750-800 otáček zítra pošteluju na zahřátém motoru zvýšené otáčky, alenevim jestli to bude dím, takže PROSÍM poraďte čím to může ještě být. díky moc
_________________ ŠKODA 120GL, r.v.: 1987, (aktualni konfigurace 136GL)
|
26.10.09, 18:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
okrem iného treba nastaviť pootočením toho bloku na čom sú hadice tak aby pri zohriatí motora na cca 60° (keď už nepotrebuje zvýšený voľnobeh) aby ten šroub kde sa nastavuje zvýšený voľnobeh bol tesne za prvou polohou stupňovitej vačky, čiže vlastne teplotu kedy sa "sytič" deaktivuje... ono ten bimetal za 15rokov trocha zmenil svoju charakteristiku...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.10.09, 21:11 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
michalkatka píše: okrem iného treba nastaviť pootočením toho bloku na čom sú hadice tak aby pri zohriatí motora na cca 60° (keď už nepotrebuje zvýšený voľnobeh) aby ten šroub kde sa nastavuje zvýšený voľnobeh bol tesne za prvou polohou stupňovitej vačky, čiže vlastne teplotu kedy sa "sytič" deaktivuje... ono ten bimetal za 15rokov trocha zmenil svoju charakteristiku...
ok, dík za tip, to taky prověřím, zatim to mam na rysce ale jak rikas uz je to stary no...
_________________ ŠKODA 120GL, r.v.: 1987, (aktualni konfigurace 136GL)
|
27.10.09, 06:54 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
zdravím pánové, piče už mě ten lekr zase ve 105 sere,
problém, studenej odmítá držet volnoběh, natož aby fungoval sytič a zvýšené otáčky, po ohřátí drží volnoběh +-,
zkoušeno na lpg, na benzín není
měnil jsem tam těsnění, podložka je nová, el.mag.ventil je novej, měnily se tam 2 membránky, jedna taková čtyhraná, druhá byl komplet ovál, jěště takovej pičus na vstřikování benzínu se sejtkem.
nevím kde je chyba
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
29.10.09, 22:03 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
spartra píše: zdravím pánové, piče už mě ten lekr zase ve 105 sere, problém, studenej odmítá držet volnoběh, natož aby fungoval sytič a zvýšené otáčky, po ohřátí drží volnoběh +-, zkoušeno na lpg, na benzín není měnil jsem tam těsnění, podložka je nová, el.mag.ventil je novej, měnily se tam 2 membránky, jedna taková čtyhraná, druhá byl komplet ovál, jěště takovej pičus na vstřikování benzínu se sejtkem. nevím kde je chyba
lekr je pomerne citlivý, ale prvoradý je predpoklad 100% stavu a nastavenia na benzín, potom to funguje aj na LPG....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
30.10.09, 07:15 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
to potvrzuji...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
30.10.09, 21:35 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
tak chlapi seridil jsem zvyseny volnobeh. na zahřátém motoru (20km jízdy) jsempostavil sroub na druhy nejvyssi stupen a nastavil otacky na 2200. ale stale mam problem s tim ze v dobe kdy uz neni aktivni objemovy ovladac a neni to zahrate tak mi padne volnobeh na slabých 500 a padá dolů až do chípnutí. jakmile se zahreje tak drří 750-800. nevíte co s tím? uz me nic nenapada, podle knihy taky nevim cim to muze byt.
_________________ ŠKODA 120GL, r.v.: 1987, (aktualni konfigurace 136GL)
|
30.10.09, 22:01 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
LUCAS píše: tak chlapi seridil jsem zvyseny volnobeh. na zahřátém motoru (20km jízdy) jsempostavil sroub na druhy nejvyssi stupen a nastavil otacky na 2200. ale stale mam problem s tim ze v dobe kdy uz neni aktivni objemovy ovladac a neni to zahrate tak mi padne volnobeh na slabých 500 a padá dolů až do chípnutí. jakmile se zahreje tak drří 750-800. nevíte co s tím? uz me nic nenapada, podle knihy taky nevim cim to muze byt.
Je to nejspíš tim že si nepochopil stále princip tohoto karburátoru hlavně v oblasti sytiče... což nejsi sám,ale je vás kopa a kdo s tim začínal každej si lámal šišku,než na to přišel... Ty objemovej ovladači.... Ale jinak .....dokud se ti neohřeje běží okolo 500?.Je tedy jasný že dokud se ti neohřeje motor a okolí karburátoru,tak asi nebude správně fungovat jako ohřátý to zní tedy logicky,né? ...je to tedy asi stále na moc otevřený a brzo to vypíná...Prostě to těleso bimetalu máš stále špatně...Pokud máš nebo nemáš ohřívaný sání,budeš to muset posunout ještě více na uzavření přívěry,prodloužit prostě dobu otevírání přívěry,než se ti ohřeje celej bazmek na provozní teplotu. Je to ještě tak složitý k pochopení?pokud si nevíš rady,dej to do dílny kde ti to nastaví někdo kdo tomu rozumí...a má s tím hlavně zkušennosti...pokud na to chceš přijít sám tak laboruj,ale snaž se na to přijít sám....tady dostaneš jen teo. základy...
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...
|
30.10.09, 23:29 |
|
|
LUCAS
Příspěvky: 522 Bydliště: Šanov (Znojmo)
|
patrik-hp:
díky za odpoved, myslim ze to docela chapu, ale zkusenosti s tim opravdu moc nemam a proto se tady ptám abych zbytecne neztrácel čas nejakym laborováním když test muzu provest jen jednou denne kdyz je motor studeny a pres tyden nemam na to cas tak to chci nejprve vyresit v teoreticke rovine zkusím tedy hodne pootocit tim bimetalem protoze mensi poootoceni se neprojevily a proto jsem z toho trochu jelen a kdyz ani to nepomuze tak tam dám jiný a uvidím
_________________ ŠKODA 120GL, r.v.: 1987, (aktualni konfigurace 136GL)
Naposledy upravil LUCAS dne 31.10.09, 00:04, celkově upraveno 1
|
30.10.09, 23:45 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
To je opravdu potreba se takhle citovat neustale
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.10.09, 23:57 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
bíden, tak jsem tu zas, se sytičem je problém jak na BA tak LPG, mrzák odmíta robiť, i když ho dám ručně tak nepřeleze 1100ot/min, má tendence chcípat
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
7.11.09, 21:14 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Zdarec mám taky podobný problém s Lekrem automatickej sytič nefunguje můžu s tím točit jak hňup a stejně nic....a druhej problém je ten že mi na teplém motoře kolísají otačky a to 900ot. padnou na 700ot. a tak to pořád skáče už si s tím nevím rady .... karbec jsem celej přetěsnil... předstih nastavil ale pořád to dělá... díky za rady...
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
16.11.09, 23:10 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Martin91 píše: Zdarec mám taky podobný problém s Lekrem automatickej sytič nefunguje můžu s tím točit jak hňup a stejně nic....a druhej problém je ten že mi na teplém motoře kolísají otačky a to 900ot. padnou na 700ot. a tak to pořád skáče už si s tím nevím rady .... karbec jsem celej přetěsnil... předstih nastavil ale pořád to dělá... díky za rady...
kolísanie musí robiť nejaká netesnosť, alebo rozladený karb.
sytič skontroluj s pomocníkom zavretá-pootvorená, ešte viac pootvorená, ak to nerobí je to ten objemový ovladač, ale v prvom rade skús ten motor nastaviť za tepla nech ide rovnomerne a voľnobeh nekolíše...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.11.09, 23:17 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Jsem asi úplně blbej jak mám nastvit karbec? Bylo to tu několikrát psaný ale nějak jsem to nepobral...a jestli můžu poprosit kde je ten objemový ovladač?
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
16.11.09, 23:52 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
michalkatka píše: sytič skontroluj s pomocníkom zavretá-pootvorená, ešte viac pootvorená, ak to nerobí je to ten objemový ovladač, ale v prvom rade skús ten motor nastaviť za tepla nech ide rovnomerne a voľnobeh nekolíše...
Tato "kontrola" předpokládá plnou a bezchybnou funkčnost soustavy sytiče. Tudíž při nemožnosti studený motor vůbec nastartovat a udržet v chodu pozbývá smyslu a účinnosti. Nehledě na skutečnost že po sepnutí zapalování je zapnut ohřev bimetalu a termoventilu tudíž přechod přívěry zavřená-malá mezera-velká mezera je možno zkontrolovat jen jednou.
_________________ Favorit 136X
Naposledy upravil werty dne 4.12.09, 20:46, celkově upraveno 1
|
17.11.09, 09:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 70 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|