Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
Autor |
Zpráva |
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
Dobrý den,
do Š130L jsem namontoval předělané bedničky z PC (na 12V). Nechtělo se mi investovat moc peněz repro, když jsem je měl doma k bez užitku.
Zapojeno přes samostatný vypínač na 2 pojistku (to abych si nevybil baterku když je zapomenu vypnout).
Vše jsem motnoval při vypnutém motroru a byl jsem spokojen. Ovšem jen do jeho spuštění. Při nastartování a volnověžných otáčkách je slyšitelné bručení. S přidáním plynu a při jízdě se bzukot mění podle otáček.
Prosím, jak tento zvuk eliminovat? Pomohl by odpor na kablík k bedničkám? Pak jaký a kde zapojit.
Děkuji Martin
|
13.2.07, 12:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
euromen
Příspěvky: 471 Bydliště: Děčín
|
Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
MK_vs píše: Dobrý den,
do Š130L jsem namontoval předělané bedničky z PC (na 12V). Nechtělo se mi investovat moc peněz repro, když jsem je měl doma k bez užitku.
Zapojeno přes samostatný vypínač na 2 pojistku (to abych si nevybil baterku když je zapomenu vypnout).
Vše jsem motnoval při vypnutém motroru a byl jsem spokojen. Ovšem jen do jeho spuštění. Při nastartování a volnověžných otáčkách je slyšitelné bručení. S přidáním plynu a při jízdě se bzukot mění podle otáček.
Prosím, jak tento zvuk eliminovat? Pomohl by odpor na kablík k bedničkám? Pak jaký a kde zapojit.
Děkuji Martin
dej na signálovej kablik feritový jádro.. bere to ruch odněkaď a nebo dej velkej kondík na napájecí vstup zesilovače
_________________ život je boj, bohudík
Naposledy upravil euromen dne 13.2.07, 13:28, celkově upraveno 1
|
13.2.07, 12:59 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
a z radia ved signal k tem bedynkam ve stinenym kabliku
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
13.2.07, 13:09 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
MK_vs píše: Dobrý den,
do Š130L jsem namontoval předělané bedničky z PC (na 12V). Nechtělo se mi investovat moc peněz repro, když jsem je měl doma k bez užitku.
Zapojeno přes samostatný vypínač na 2 pojistku (to abych si nevybil baterku když je zapomenu vypnout).
Vše jsem motnoval při vypnutém motroru a byl jsem spokojen. Ovšem jen do jeho spuštění. Při nastartování a volnověžných otáčkách je slyšitelné bručení. S přidáním plynu a při jízdě se bzukot mění podle otáček.
Prosím, jak tento zvuk eliminovat? Pomohl by odpor na kablík k bedničkám? Pak jaký a kde zapojit.
Děkuji Martin
Jj... odstínit kabely (koax třeba), a kondík na vstup, případně i výstup. Nejlepší by bylo zjistit, na jaký frekvenci dochází k rušení. Pochybuju, že máš u sebe osciloskop. Bude to teda zvolit kondíky podle metody pokus-omyl. Jde hlavně o to, že ti kondík ořízne dolní mezní frekvenci (do určité frekvence se podle kapacity kondíku chová vstupní obvod jako rozpojený). Špatné bude, pokud to ořízneš moc, tak příjdeš třeba o basy... Kdyžtak ti to spočtu, nebo pošlu vzorec
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
13.2.07, 15:10 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
kachnis píše: a z radia ved signal k tem bedynkam ve stinenym kabliku
Panove, rad bych upozhornil, ze podobny zapojeni je v aute naprosta pi*ovina (damy prominou).
Proudy, ktery cestujou po aute jsou tak velky, ze odrusit nejakej zesilovac kterej je mimo plechovou krabici radia je takrka nemozny.
Misto blbin s odruzenim bys mel ty bedynky vykuchat a pripojit je primo bez zesiku. Vlastne.... k cemu jsou ty bedynky pripojeny? K radiu, k CD-ROM?
Zesilovac v aute musi bejt stinenej a pripojenej co nejbliz ke zdroji signalu. Vyjimka jsou subwoofery, ktery mivaji diferencialni vstupy, takze proudy zemni smycky dokazou eliminovat.
Zesik z bedynek k PC nejenze neumi eliminovat zemni smycku, ale ani nema dost dobry filtry na napajecim vstupu aby tohle ustal.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
14.2.07, 09:25 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
to neni uplne pravda, zesik buze bejt i dal, ale musi bejt stinenej, jak pise viky, mozna by ti jeste pomohlo kdyby si vnitrek bedynek vylepil alobalem a prikostril...jinak ja mam zesik za sedackama a radio vpredu( jako vetsina ) a jeho krabicka je prikostrena a nic mi tam nebruci...a kdyz neco brucet zacne, je to vzdycky kostra....
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
14.2.07, 09:41 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
Viky píše: kachnis píše: a z radia ved signal k tem bedynkam ve stinenym kabliku Panove, rad bych upozhornil, ze podobny zapojeni je v aute naprosta pi*ovina (damy prominou). Proudy, ktery cestujou po aute jsou tak velky, ze odrusit nejakej zesilovac kterej je mimo plechovou krabici radia je takrka nemozny. Misto blbin s odruzenim bys mel ty bedynky vykuchat a pripojit je primo bez zesiku. Vlastne.... k cemu jsou ty bedynky pripojeny? K radiu, k CD-ROM? Zesilovac v aute musi bejt stinenej a pripojenej co nejbliz ke zdroji signalu. Vyjimka jsou subwoofery, ktery mivaji diferencialni vstupy, takze proudy zemni smycky dokazou eliminovat. Zesik z bedynek k PC nejenze neumi eliminovat zemni smycku, ale ani nema dost dobry filtry na napajecim vstupu aby tohle ustal.
To by taky pomohlo Ale já chci svůj kondík
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
15.2.07, 00:47 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
Dobrý den,
mám je připjeny k MP3 přehrávači. Tedy kablík volně vyvedený v předu a pak si na 3 1/2 jack připjím, co je třeba. Rádio máme tak staré, že snad v něm budou ještě lampy. Je mono a hraje jen na SV a DV. FM ani náhodou. A do 130 se mi nic kupovat nechce. Takto si nahraji co chci poslouchat a je to. Ukrást také není co.
Včera jsem tam zkoušel dát na kablík mezi baterku a bedničky odrušovací filtr. Mě nic neříkající značky DALCO model: 89-1970. Výsledek nulový jako by tam nic nebylo. Kolik to dokáže odfiltorav sem se nedočetl. Jediný údaj je tam 10 Amprér zatížení.
Martin
|
15.2.07, 07:12 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
MK_vs píše: Dobrý den,
mám je připjeny k MP3 přehrávači. Tedy kablík volně vyvedený v předu a pak si na 3 1/2 jack připjím, co je třeba. Rádio máme tak staré, že snad v něm budou ještě lampy. Je mono a hraje jen na SV a DV. FM ani náhodou. A do 130 se mi nic kupovat nechce. Takto si nahraji co chci poslouchat a je to. Ukrást také není co.
Včera jsem tam zkoušel dát na kablík mezi baterku a bedničky odrušovací filtr. Mě nic neříkající značky DALCO model: 89-1970. Výsledek nulový jako by tam nic nebylo. Kolik to dokáže odfiltorav sem se nedočetl. Jediný údaj je tam 10 Amprér zatížení.
Martin
Pouzivam MP3 prehravac takhle pripojenej do radia a zadnej problem neni. Odhaduju to nevhodny zesilovac. Jinak bys mohl to ruseni omezit jeste odporovym delicem na vstupu zesiku. Ale stineni a odruseni napajeni bych povazoval za klicovy. Jestli se ale v elektronice moc neorientujes, tak bude hodne tezky tohle zmaknout.
Na tom tvym problemu je nejhorsi, ze pricin muze bejt hned nekolik, to se blbje hleda.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
15.2.07, 09:28 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Z čeho napájíš ten mp3 palyer, je na baterky, nebo ho napájíš z palubního napětí? Jakým kabelem vedeš signál z mp3 k zesilovači? Bručí to i když na zesilovači zkratuješ jeho vstupy?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
15.2.07, 12:27 |
|
|
Serifus
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Příspěvky: 2633 Bydliště: Praha
|
Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
Viky píše: MK_vs píše: Dobrý den,
mám je připjeny k MP3 přehrávači. Tedy kablík volně vyvedený v předu a pak si na 3 1/2 jack připjím, co je třeba. Rádio máme tak staré, že snad v něm budou ještě lampy. Je mono a hraje jen na SV a DV. FM ani náhodou. A do 130 se mi nic kupovat nechce. Takto si nahraji co chci poslouchat a je to. Ukrást také není co.
Včera jsem tam zkoušel dát na kablík mezi baterku a bedničky odrušovací filtr. Mě nic neříkající značky DALCO model: 89-1970. Výsledek nulový jako by tam nic nebylo. Kolik to dokáže odfiltorav sem se nedočetl. Jediný údaj je tam 10 Amprér zatížení.
Martin Pouzivam MP3 prehravac takhle pripojenej do radia a zadnej problem neni. Odhaduju to nevhodny zesilovac. Jinak bys mohl to ruseni omezit jeste odporovym delicem na vstupu zesiku. Ale stineni a odruseni napajeni bych povazoval za klicovy. Jestli se ale v elektronice moc neorientujes, tak bude hodne tezky tohle zmaknout. Na tom tvym problemu je nejhorsi, ze pricin muze bejt hned nekolik, to se blbje hleda.
Tvrdým děličem Jinak jak říkáš. Teď jsem si vzpomněl, že jsem měl podobnej problém u compu. Bedny hučely a chrčely podle toho, jak jsem jezdil myší... marně jsem si snažil toho nevšímat. Až to jednoho dne prostě přestalo
_________________ ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
|
15.2.07, 15:00 |
|
|
Vašek Tábor
Příspěvky: 203 Bydliště: Horní Pěna
|
Serifus: a nepřestalo to tím, že jsi ty repra přestěhoval do auta? :lol: :lol:
_________________ Mazda 323, červená
|
15.2.07, 15:16 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Pokud ti vrčely reproduktory při pohybu myší, tak je to rušení v signálu - někdy stačí ztlumit vstup, mikrofon, nebo hlasitost CD.
V tom autě bych spíš viděl problém v napájení. Zkus ty bedýnky pustit přes síťový zdroj (jako dřív u PC) a potom spustit motor a zkusit jestli něco uslyšíš. Potom dej vědět jak si dopadl a budeme řešit dál.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
15.2.07, 16:57 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Jednodušší by bylo zkratovat ty vstupy, tím se vyloučí/potvrdí rušení ze vedení signálu...
Použitím jiného zdroje (další aku) se zase vyloučí/potvrdí rušení z napájení.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
15.2.07, 17:39 |
|
|
MK_vs
Příspěvky: 139 Bydliště: severní Morava
|
Martin píše: Pokud ti vrčely reproduktory při pohybu myší, tak je to rušení v signálu - někdy stačí ztlumit vstup, mikrofon, nebo hlasitost CD.
V tom autě bych spíš viděl problém v napájení. Zkus ty bedýnky pustit přes síťový zdroj (jako dřív u PC) a potom spustit motor a zkusit jestli něco uslyšíš. Potom dej vědět jak si dopadl a budeme řešit dál.
V tomto případě je již na 220 zapojit nepůjde, protože jsou bez měniče 220/12 přímo na 12V. Zbývala by jedině jiná baterka. Ovšem bez zapnutého motoru fungují v pořádku. Z toho jsem měl taky radost, když jsem je zapojoval. No ale jen do té doby, než se nastartovalo. M
|
15.2.07, 20:35 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|