Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 04:04



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru 
Autor Zpráva

Příspěvky: 139
Bydliště: severní Morava
Příspěvek Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
Dobrý den,

do Š130L jsem namontoval předělané bedničky z PC (na 12V). Nechtělo se mi investovat moc peněz repro, když jsem je měl doma k bez užitku.

Zapojeno přes samostatný vypínač na 2 pojistku (to abych si nevybil baterku když je zapomenu vypnout).

Vše jsem motnoval při vypnutém motroru a byl jsem spokojen. Ovšem jen do jeho spuštění. Při nastartování a volnověžných otáčkách je slyšitelné bručení. S přidáním plynu a při jízdě se bzukot mění podle otáček.

Prosím, jak tento zvuk eliminovat? Pomohl by odpor na kablík k bedničkám? Pak jaký a kde zapojit.

Děkuji Martin


13.2.07, 12:38
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 471
Bydliště: Děčín
Příspěvek Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
MK_vs píše:
Dobrý den,

do Š130L jsem namontoval předělané bedničky z PC (na 12V). Nechtělo se mi investovat moc peněz repro, když jsem je měl doma k bez užitku.

Zapojeno přes samostatný vypínač na 2 pojistku (to abych si nevybil baterku když je zapomenu vypnout).

Vše jsem motnoval při vypnutém motroru a byl jsem spokojen. Ovšem jen do jeho spuštění. Při nastartování a volnověžných otáčkách je slyšitelné bručení. S přidáním plynu a při jízdě se bzukot mění podle otáček.

Prosím, jak tento zvuk eliminovat? Pomohl by odpor na kablík k bedničkám? Pak jaký a kde zapojit.

Děkuji Martin

dej na signálovej kablik feritový jádro.. bere to ruch odněkaď a nebo dej velkej kondík na napájecí vstup zesilovače

_________________
život je boj, bohudík


Naposledy upravil euromen dne 13.2.07, 13:28, celkově upraveno 1



13.2.07, 12:59
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
a z radia ved signal k tem bedynkam ve stinenym kabliku

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


13.2.07, 13:09
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
MK_vs píše:
Dobrý den,

do Š130L jsem namontoval předělané bedničky z PC (na 12V). Nechtělo se mi investovat moc peněz repro, když jsem je měl doma k bez užitku.

Zapojeno přes samostatný vypínač na 2 pojistku (to abych si nevybil baterku když je zapomenu vypnout).

Vše jsem motnoval při vypnutém motroru a byl jsem spokojen. Ovšem jen do jeho spuštění. Při nastartování a volnověžných otáčkách je slyšitelné bručení. S přidáním plynu a při jízdě se bzukot mění podle otáček.

Prosím, jak tento zvuk eliminovat? Pomohl by odpor na kablík k bedničkám? Pak jaký a kde zapojit.

Děkuji Martin



Jj... odstínit kabely (koax třeba), a kondík na vstup, případně i výstup. Nejlepší by bylo zjistit, na jaký frekvenci dochází k rušení. Pochybuju, že máš u sebe osciloskop. Bude to teda zvolit kondíky podle metody pokus-omyl. Jde hlavně o to, že ti kondík ořízne dolní mezní frekvenci (do určité frekvence se podle kapacity kondíku chová vstupní obvod jako rozpojený). Špatné bude, pokud to ořízneš moc, tak příjdeš třeba o basy... :cry: Kdyžtak ti to spočtu, nebo pošlu vzorec :wink:

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


13.2.07, 15:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
kachnis píše:
a z radia ved signal k tem bedynkam ve stinenym kabliku


Panove, rad bych upozhornil, ze podobny zapojeni je v aute naprosta pi*ovina (damy prominou).

Proudy, ktery cestujou po aute jsou tak velky, ze odrusit nejakej zesilovac kterej je mimo plechovou krabici radia je takrka nemozny.

Misto blbin s odruzenim bys mel ty bedynky vykuchat a pripojit je primo bez zesiku. Vlastne.... k cemu jsou ty bedynky pripojeny? K radiu, k CD-ROM?

Zesilovac v aute musi bejt stinenej a pripojenej co nejbliz ke zdroji signalu. Vyjimka jsou subwoofery, ktery mivaji diferencialni vstupy, takze proudy zemni smycky dokazou eliminovat.

Zesik z bedynek k PC nejenze neumi eliminovat zemni smycku, ale ani nema dost dobry filtry na napajecim vstupu aby tohle ustal.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


14.2.07, 09:25
Profil ICQ YIM
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
to neni uplne pravda, zesik buze bejt i dal, ale musi bejt stinenej, jak pise viky, mozna by ti jeste pomohlo kdyby si vnitrek bedynek vylepil alobalem a prikostril...jinak ja mam zesik za sedackama a radio vpredu( jako vetsina :-) ) a jeho krabicka je prikostrena a nic mi tam nebruci...a kdyz neco brucet zacne, je to vzdycky kostra....

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


14.2.07, 09:41
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
Viky píše:
kachnis píše:
a z radia ved signal k tem bedynkam ve stinenym kabliku


Panove, rad bych upozhornil, ze podobny zapojeni je v aute naprosta pi*ovina (damy prominou).

Proudy, ktery cestujou po aute jsou tak velky, ze odrusit nejakej zesilovac kterej je mimo plechovou krabici radia je takrka nemozny.

Misto blbin s odruzenim bys mel ty bedynky vykuchat a pripojit je primo bez zesiku. Vlastne.... k cemu jsou ty bedynky pripojeny? K radiu, k CD-ROM?

Zesilovac v aute musi bejt stinenej a pripojenej co nejbliz ke zdroji signalu. Vyjimka jsou subwoofery, ktery mivaji diferencialni vstupy, takze proudy zemni smycky dokazou eliminovat.

Zesik z bedynek k PC nejenze neumi eliminovat zemni smycku, ale ani nema dost dobry filtry na napajecim vstupu aby tohle ustal.


To by taky pomohlo :) Ale já chci svůj kondík :lol:

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


15.2.07, 00:47
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 139
Bydliště: severní Morava
Příspěvek Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
Dobrý den,

mám je připjeny k MP3 přehrávači. Tedy kablík volně vyvedený v předu a pak si na 3 1/2 jack připjím, co je třeba. Rádio máme tak staré, že snad v něm budou ještě lampy. Je mono a hraje jen na SV a DV. FM ani náhodou. A do 130 se mi nic kupovat nechce. Takto si nahraji co chci poslouchat a je to. Ukrást také není co.

Včera jsem tam zkoušel dát na kablík mezi baterku a bedničky odrušovací filtr. Mě nic neříkající značky DALCO model: 89-1970. Výsledek nulový jako by tam nic nebylo. Kolik to dokáže odfiltorav sem se nedočetl. Jediný údaj je tam 10 Amprér zatížení.

Martin


15.2.07, 07:12
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12131
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
MK_vs píše:
Dobrý den,

mám je připjeny k MP3 přehrávači. Tedy kablík volně vyvedený v předu a pak si na 3 1/2 jack připjím, co je třeba. Rádio máme tak staré, že snad v něm budou ještě lampy. Je mono a hraje jen na SV a DV. FM ani náhodou. A do 130 se mi nic kupovat nechce. Takto si nahraji co chci poslouchat a je to. Ukrást také není co.

Včera jsem tam zkoušel dát na kablík mezi baterku a bedničky odrušovací filtr. Mě nic neříkající značky DALCO model: 89-1970. Výsledek nulový jako by tam nic nebylo. Kolik to dokáže odfiltorav sem se nedočetl. Jediný údaj je tam 10 Amprér zatížení.

Martin


Pouzivam MP3 prehravac takhle pripojenej do radia a zadnej problem neni. Odhaduju to nevhodny zesilovac. Jinak bys mohl to ruseni omezit jeste odporovym delicem na vstupu zesiku. Ale stineni a odruseni napajeni bych povazoval za klicovy. Jestli se ale v elektronice moc neorientujes, tak bude hodne tezky tohle zmaknout.

Na tom tvym problemu je nejhorsi, ze pricin muze bejt hned nekolik, to se blbje hleda.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


15.2.07, 09:28
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Z čeho napájíš ten mp3 palyer, je na baterky, nebo ho napájíš z palubního napětí? Jakým kabelem vedeš signál z mp3 k zesilovači? Bručí to i když na zesilovači zkratuješ jeho vstupy?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


15.2.07, 12:27
Profil ICQ
>>Ing. Ředitel Zeměkoule<<
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2633
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Zvuk motoru v bedničkách v závislosti na otáčkách motoru
Viky píše:
MK_vs píše:
Dobrý den,

mám je připjeny k MP3 přehrávači. Tedy kablík volně vyvedený v předu a pak si na 3 1/2 jack připjím, co je třeba. Rádio máme tak staré, že snad v něm budou ještě lampy. Je mono a hraje jen na SV a DV. FM ani náhodou. A do 130 se mi nic kupovat nechce. Takto si nahraji co chci poslouchat a je to. Ukrást také není co.

Včera jsem tam zkoušel dát na kablík mezi baterku a bedničky odrušovací filtr. Mě nic neříkající značky DALCO model: 89-1970. Výsledek nulový jako by tam nic nebylo. Kolik to dokáže odfiltorav sem se nedočetl. Jediný údaj je tam 10 Amprér zatížení.

Martin


Pouzivam MP3 prehravac takhle pripojenej do radia a zadnej problem neni. Odhaduju to nevhodny zesilovac. Jinak bys mohl to ruseni omezit jeste odporovym delicem na vstupu zesiku. Ale stineni a odruseni napajeni bych povazoval za klicovy. Jestli se ale v elektronice moc neorientujes, tak bude hodne tezky tohle zmaknout.

Na tom tvym problemu je nejhorsi, ze pricin muze bejt hned nekolik, to se blbje hleda.


Tvrdým děličem :twisted: Jinak jak říkáš. Teď jsem si vzpomněl, že jsem měl podobnej problém u compu. Bedny hučely a chrčely podle toho, jak jsem jezdil myší... marně jsem si snažil toho nevšímat. Až to jednoho dne prostě přestalo :lol:

_________________
ŠKODA 105L, r.v.1984 - NEJLEPŠÍ KÁRA :wink:
EX ŠKODA FAVORIT 136L, r.v.1991Obrázek
BMW E34 525i, r.v.1994 Plná Palba 11,6l/100km
Obrázek


15.2.07, 15:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 203
Bydliště: Horní Pěna
Příspěvek 
Serifus: a nepřestalo to tím, že jsi ty repra přestěhoval do auta? :lol: :lol:

_________________
Mazda 323, červená


15.2.07, 15:16
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Pokud ti vrčely reproduktory při pohybu myší, tak je to rušení v signálu - někdy stačí ztlumit vstup, mikrofon, nebo hlasitost CD.

V tom autě bych spíš viděl problém v napájení. Zkus ty bedýnky pustit přes síťový zdroj (jako dřív u PC) a potom spustit motor a zkusit jestli něco uslyšíš. Potom dej vědět jak si dopadl a budeme řešit dál.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


15.2.07, 16:57
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Jednodušší by bylo zkratovat ty vstupy, tím se vyloučí/potvrdí rušení ze vedení signálu...
Použitím jiného zdroje (další aku) se zase vyloučí/potvrdí rušení z napájení.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


15.2.07, 17:39
Profil ICQ

Příspěvky: 139
Bydliště: severní Morava
Příspěvek 
Martin píše:
Pokud ti vrčely reproduktory při pohybu myší, tak je to rušení v signálu - někdy stačí ztlumit vstup, mikrofon, nebo hlasitost CD.

V tom autě bych spíš viděl problém v napájení. Zkus ty bedýnky pustit přes síťový zdroj (jako dřív u PC) a potom spustit motor a zkusit jestli něco uslyšíš. Potom dej vědět jak si dopadl a budeme řešit dál.


V tomto případě je již na 220 zapojit nepůjde, protože jsou bez měniče 220/12 přímo na 12V. Zbývala by jedině jiná baterka. Ovšem bez zapnutého motoru fungují v pořádku. Z toho jsem měl taky radost, když jsem je zapojoval. No ale jen do té doby, než se nastartovalo. M


15.2.07, 20:35
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz