Felícia 1.3 Mpi, 50kW – vyřadit, nebo ponechat katalyzátor?
Autor |
Zpráva |
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Felícia 1.3 Mpi, 50kW – vyřadit, nebo ponechat katalyzátor?
Jaký je váš názor? U felície 1.3 Mpi – 50kW r.99, potřebuji vyměnit propálený střední díl výfuku, je tam ten typ, který už nemá přírubu na straně katalyzátoru. Auto mám druhý den a celkem mě překvapilo, že původní majitel svařil střední díl s katalyzátorem, trochu problém. No snad to půjde odbrousit bez poškození katalyzátoru a pak tam nasadit a dotěsnit ten nový. Jako varianta mě napadá, místo katalyzátoru dát jen trubku a nový střední díl. Nebo nechá se někde koupit atrapa katalyzátoru (prázdný), aby nebyl problém na STK? Bude to přínos, bude to nějak znát na výkonu, nebo jinak? Co emise projdu bez problémů? Auto se chystám předělat na LPG. Nebo tam mám ponechat původní katalyzátor s novým výfukem? Díky moc za vaše názory a zkušenosti. Petr
|
24.11.09, 14:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Felícia 1.3 Mpi, 50kW – vyřadit, nebo ponechat katalyzát
bosator píše: Jaký je váš názor? U felície 1.3 Mpi – 50kW r.99, potřebuji vyměnit propálený střední díl výfuku, je tam ten typ, který už nemá přírubu na straně katalyzátoru. Auto mám druhý den a celkem mě překvapilo, že původní majitel svařil střední díl s katalyzátorem, trochu problém. No snad to půjde odbrousit bez poškození katalyzátoru a pak tam nasadit a dotěsnit ten nový. Jako varianta mě napadá, místo katalyzátoru dát jen trubku a nový střední díl. Nebo nechá se někde koupit atrapa katalyzátoru (prázdný), aby nebyl problém na STK? Bude to přínos, bude to nějak znát na výkonu, nebo jinak? Co emise projdu bez problémů? Auto se chystám předělat na LPG. Nebo tam mám ponechat původní katalyzátor s novým výfukem? Díky moc za vaše názory a zkušenosti. Petr
emise ti projdou asi takto přijedeš a vyletíš, na STK pokud trefíš slepce tak třeba projdeš, pokud je kat OK přínos to bude jen na problémy miloš
|
24.11.09, 18:27 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Re: Felícia 1.3 Mpi, 50kW – vyřadit, nebo ponechat katalyzát
Už je to sice dlouho, ale kdysi tu někdo na fóru psal, že mpi 50kW projde emisema při horní hranici i s vykuchaným katalyzátorem. S tímhle zkušenosti nemám, tak se ptám. A co ten přínos výkonu?
|
24.11.09, 19:11 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
emisema s MPI bez katu sem prošel...sice na LPG držkoval, že to je na volnoběh nějaký bohatý, ale dělal sem blbce, že si to teda nechám seřidit...přínos to moc není, s katem to de líp od spoda...voni ty nový feldy měli vejfuk už za katem trubka do trubky, takže kup střední díl na feldu s přírubou, na katalyzátor navař přírubu a jeto
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
24.11.09, 21:05 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Felícia 1.3 Mpi, 50kW – vyřadit, nebo ponechat katalyzát
bosator píše: Už je to sice dlouho, ale kdysi tu někdo na fóru psal, že mpi 50kW projde emisema při horní hranici i s vykuchaným katalyzátorem. S tímhle zkušenosti nemám, tak se ptám. A co ten přínos výkonu?
to jsem psal asi já dvakrát jsem tak prošel nyní asi před půl rokem mi řekl na emisích že mám kat KO je šest let vykochaný odvařila ho zapalovací lišta
takže asi závisí jak se to měří a co chce ten měřič vidět, kat už mám nachystaný druhý miloš
|
24.11.09, 21:46 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Re: Felícia 1.3 Mpi, 50kW – vyřadit, nebo ponechat katalyzát
Tak katalyzátor tam radši nechám, jak říkáte, asi by to bez něj přínos nebyl. To s tím navařením příruby mě taky napadlo, asi to tak bude větší jistota těsnosti v tomhle spoji, ještě teda tu přírubu někde sehnat. Ještě se chci zeptat, když pustím ve volnoběhu plyn, otáčky spadnou celkem normálně na 800, ale hned na to volnoběh trochu houpne mezi 500-1000ot, může to být tím děravým středovým tlumičem? A ještě jaký budou nejlepší svíčky do tohohle motoru, zvažuji Brisk. Asi by stačili klasický DR15YC, ale bude nějak znát, když dám DR15TC se třemi elektrodami? Doporučujou je v dílenské příručce a chci v blízké době předělat auto na LPG.
|
25.11.09, 08:56 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
dej tam ty, co tam maj bejt, žádný pokusy s jinejma...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
25.11.09, 09:27 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
tak doporučené jsou oboje. Šlo mi jen o to, jestli mám koupit obyčený, nebo jestli má smysl si připlatit cca. 2,5 násobek za dvou, nebo tříelektrodové - Brisk DR15TC?? jestli se to nějak pozitivně projeví?
|
26.11.09, 18:30 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
bosator píše: tak doporučené jsou oboje. Šlo mi jen o to, jestli mám koupit obyčený, nebo jestli má smysl si připlatit cca. 2,5 násobek za dvou, nebo tříelektrodové - Brisk DR15TC?? jestli se to nějak pozitivně projeví?
se mi ty tvoje svíčky moc nelíbí jednokotaktní a platinum YC, prostřední elektroda špičatá aby se neulila ty tam patří miloš
|
26.11.09, 19:12 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Včera jsem koukal na ten svár mezi katalyzátorem a 1. tlumičem. Není to náhodou u původního tlumiče bez příruby takhle svařený z fabriky?? Na stránkách tyllu totiž nabízej k tomuhle tlumiči sadu obsahující trubku, která se přivaří ke katalyzátoru a sponu.
|
27.11.09, 08:20 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Ano, MPI maju katalizator zvareny s 2. dielom... Nic nove podslnkom
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
27.11.09, 21:51 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
bosator píše: Včera jsem koukal na ten svár mezi katalyzátorem a 1. tlumičem. Není to náhodou u původního tlumiče bez příruby takhle svařený z fabriky?? Na stránkách tyllu totiž nabízej k tomuhle tlumiči sadu obsahující trubku, která se přivaří ke katalyzátoru a sponu.
jj, takhle to je originál, originál byl svařenej (u novějších felicií) komplet vejfuk až dozadu, jako to je u fábii)...na tohle se prodává střední díl, kterej je uplně stejnej s feldou s přírubou, ale tenhle má místo příruby rozšíření, kde to spojíš trubka do trubky (jako zadní a střední díl) a stáhneš tou samou sponou ...jenže když pak uhnije ta trubka u katu, tak se s tim nic moc dělat nedá, proto se to řezalo, mechanici si vyšetřovaly ty příruby ze starejch vejfuků no a vařilo se to na kat a používal se střed s přírubou
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
27.11.09, 21:57 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Díky, výfuk mám koupený nakonec bez příruby, trubka do trubky + tmel a sponu. Doufám, že to v tom spoji bude těsnit, váhal jsem, ale bude to pro moje podmínky snazší řešení. Navíc chtěl jsem Karsit, ale zjistil že vyrábí jen s přírubou, bez příruby nejlepší, co bylo k mání, mám Tyll. Tak snad něco vydrží. V pátek to namontuju, uvidíme.
|
2.12.09, 14:33 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
tyll je dobrej, ale nevydrží 6 let....jestli jezdíš jako prase, tak jo, jestli jezdíš jako děda, tak shnije zevnitř
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
2.12.09, 19:33 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
No ten karsit by byla nejpíš větší jistota, ale bohužel ho pro tuhle variantu nedělaj. Ale furt si nejsem jistej, jestli ho nemám ještě včas vyměnit za karsit a dát si s tím víc práce a navařit tu přírubu. Vydrží karsit opravdu víc? jako děda nejezdím nejezdil jsem ani se š130 jako děda a výfuk mi shnil vždy tak 1 do roka
|
2.12.09, 21:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 75 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|