Autor |
Zpráva |
alda
Příspěvky: 299 Bydliště: BRNO
|
Nízká teplota motoru
Kvůli opravě ventilu topení jsem upustil asi 5l chladící kapaliny. po opravě ventilu jsem chladící směs dolil zpět a provedl odvzdušnění. Teď mi ale teploměr i po delší jízdě ukazuje asi tak 75stupňů.
Před tím to ukazovalo 85. Co jsem udělal špatně? Jediné co mě napadá je ucpaný odvzdušňovací nýtek v termostatu a tím zavzdušňěná hlava.
|
19.2.07, 10:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
To je divný. Kdyby ale byla zavzdušněná hlava, tak by ti to vařilo. Nejspíš budeš muset vyměnit termostat, protože tenhle nedovírá.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
19.2.07, 10:36 |
|
|
alda
Příspěvky: 299 Bydliště: BRNO
|
Martin píše: To je divný. Kdyby ale byla zavzdušněná hlava, tak by ti to vařilo. Nejspíš budeš muset vyměnit termostat, protože tenhle nedovírá.
Kdyby ale jenom nedovíral, tak to bude akorát dýl trvat než se motor zahřeje. ale ujedu 50km a teploměr se ani nehne.
|
19.2.07, 11:20 |
|
|
Vašek Tábor
Příspěvky: 203 Bydliště: Horní Pěna
|
Nepíšeš u jakého auta, ale podle těch 5 l usuzuju, že jde o škodovku. Tam ale ta odchylka není zas tak velká (myslím jako na ručičce) a už se mi stalo, že to bylo i špatnou kostrou a teploměr ukazoval trochu míň.
Pokud nevaří nebo z topení nejde zima (podchlazený motor), tak bych to neřešil. 10 stupňů není tak moc a kdoví jestli to měří správně.
_________________ Mazda 323, červená
|
19.2.07, 12:11 |
|
|
Vašek Tábor
Příspěvky: 203 Bydliště: Horní Pěna
|
A k tomu nedovírání, podle mě by se to stejně zahřálo, protože jsem jezdil i bez termostatu a teplota byla OK.
_________________ Mazda 323, červená
|
19.2.07, 12:12 |
|
|
alda
Příspěvky: 299 Bydliště: BRNO
|
Vašek Tábor píše: A k tomu nedovírání, podle mě by se to stejně zahřálo, protože jsem jezdil i bez termostatu a teplota byla OK.
Po výměně termostatu je vše OK. Když jsem zkoušel starý a nový termostat v horké vodě, tak ten starý otvíral o poznání dřív.
_________________ Škoda 120L, vrbová zelená, r.v. 12/87
centrál+alarm na dálk. ovládání
|
2.5.07, 12:49 |
|
|
Keldon
Příspěvky: 12
|
Zajímalo by mně, jaká je normální provozní teplota motoru. Většina mi odpoví + - 90 C. Mám felicii 1.6 a ručička teploměru mi od nova po zahřátí při jízdě ukazuje asi 2 mm pod prostřední silnou ryskou (90 C), což je kolem 85 C. Stojím -li v koloně, tak sahara (ventilátor chladiče) sepne těsně nad prostřední ryskou, čili těsně nad 90 C dle teploměru. Hodnoty 110 C a červeného pole jsem ještě nikdy nedosáhl. Přitom v Návodu k obsluze pro felicie 1.3 i 1.6 se na str. 40 píše: (cituji) "Při normálním provozu musí být ručička v rozmezí hodnot 70 C až 110 C". Tedy teplota 70 C i 110 C jsou stále ještě normální provozní teploty motoru. Nebo to snad někdo chápe jinak?
|
3.5.07, 21:27 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
No normální - to už pro prostě krajní meze přes které se neleze
85 - 90 stupnu je proste klasika a optimál - pod 80 je málo a nad 100 to také není zdrávo ohřívati...
Asi tak no...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
3.5.07, 21:31 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
alda píše: Martin píše: To je divný. Kdyby ale byla zavzdušněná hlava, tak by ti to vařilo. Nejspíš budeš muset vyměnit termostat, protože tenhle nedovírá. Kdyby ale jenom nedovíral, tak to bude akorát dýl trvat než se motor zahřeje. ale ujedu 50km a teploměr se ani nehne.
Keď mne nedovieral termostat, tak po 50 km mal stále 60 stupňou.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
3.5.07, 22:46 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
aj mne sa starý termostat správal čudne, teplota po 30km bola nízka a stále na sytič??? (zvýšené otáčky) po výmene termostatu ok, a dokonca mi to začalo poriadne kúriť...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.5.07, 07:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|