Autor |
Zpráva |
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Jo, jenže podle mě to má točit nad 2000 při uzavřené přívěře na teplém motoru. Na studeném tak kolem 1500-1700 ot/min. Těch 2400 na studeném motoru hned po nastartování si nedokážu představit. Přijde mi to jako mučení.
Každopádně jestli po prošlápnutí plynu postupně se zahříváním mtorou otáčky padají až na těch 800ot/min, tak bych to neřešil.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.12.09, 00:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
gokralik: OMG že podle tebe... Tak si otevři Andrta a pak něco piš. Vždyť ani pořádně nevíš o čem točíš...
Kdybys na teplém motoru uzavřel přívěru tak se ti udusí takže jen těžko ti vůbec bude něco točit. Prostě je to správně. To že to u tebe tak nefunguje neznamená že to tak není. Jediný co to znamená je že ti to nefakčí jak má... Tobě jak se zdá to vždycky jen skočí na druhej nejvyšší stupínek vačky a nikdy se neaktivuje úplně do plna tzn. šroub ti neskočí až na nejvyšší stupeň nebo se ti povolil šroub zvýšenýho volnoběhu. Nic ve zlým ale seš jako kolovrátek... už to tady napsalo několik lidí že je to správně včetně wertyho který co vím se karbecy zabývá a pořád tomu nejseš schopnej uvěřit. A přitom je tak snadný si to ověřit jen to chce otevřít knížku (Andrta) ale to je asi moc práce, viď.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
20.12.09, 02:36 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Je pravda, že teď vařím z vody, ale prostě mi to přijde hodně.
Teď jsem si našel Andrta a při seřizování vzduchové přívěry má být motor zahřátý na provozní teplotu a má točit 2200 - 2400 ot/min. Takže na studeném budou určitě tyto hodnoty mnohem nižší. A jak už jsem psal, nedokážu si představit, že v -15°C sednu do auta, nastartuju a otáčky vyletí na 2500. To by mi asi upadly uši a motor vyskočil z pod kapoty a nafackoval mi.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.12.09, 10:27 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Já když jsem měl předtím staré fáčko s karbecem, tak jsem taky dával sytič dohromady. Je to ale velmi častá závada. Trvalo mi skoro rok, než jsem přišel nato, jak to vůbec pracuje. Štelování je opravdu hrozná piplačka, pokud to chceš mít OK. V knížce od Andrta je to tak popsané, jak jsem to popsal já a jiní, tak že se nebudeme hádat. Když je maximum sytiče jen těch příklad 1500ot/min. tak po šlápnutí na pedál to spadne na volnoběžné otáčky, možná méně a motor se trápí ještě více. Píšu ze svých zkušeností, když jsem opravoval svůj sytič u starého fáčka.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.12.09, 10:48 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
gokralik píše: Je pravda, že teď vařím z vody, ale prostě mi to přijde hodně.
Teď jsem si našel Andrta a při seřizování vzduchové přívěry má být motor zahřátý na provozní teplotu a má točit 2200 - 2400 ot/min. Takže na studeném budou určitě tyto hodnoty mnohem nižší. A jak už jsem psal, nedokážu si představit, že v -15°C sednu do auta, nastartuju a otáčky vyletí na 2500. To by mi asi upadly uši a motor vyskočil z pod kapoty a nafackoval mi.
1) Ano hodnota zvýšených volnoběžných otáček se seřizuje na teplém motoru a to z toho důvodu aby byla při seřizování zajištěna stabilita a rovnoměrnost chodu motoru. Co jsi ovšem zapomněl zmínit je ona veledůležitá skutečnost že tento postup se tak děje na druhém nejvyšším stupni vačky.
2) Pokud se podíváš do stati kde je práce "sytiče" popsána pak tam najdeš následující znění... "Po uvolnění pedálu akcelerátoru se regulační šroub 52 opře o nejvyšší stupeň stupňovité vačky. Vidíš ten rozdíl...?
Pokud seřídím zvýšený volnoběh na druhém nejvyšším stupni vačky u teplého motoru na 2200-2400 ot./min pak se stane co u studeného motoru a šroubu opřeného o nejvyšší stupeň?
Ano, správně vlivem pasivních odporů studeného motoru se otáčky seřízení "přesunou" o stupeň výše. (Rozdíl o kterém jsem psal). A proto je u studeného motoru na nejvyšším stupni vačky 2200-2400 a u teplého cca 3000 otáček. Proto je na druhém nejvyšším stupni u studeného motoru 1400-1600 a u teplého 2200-2400 otáček.
Doufám že už jsi to snad pochopil. Doporučuji si detailně pročíst funkci a práci "sytiče" případně ještě lepé několik karburátorů Pierburg 2E-3, Jikov LEKR 28-30 rozebrat, složit a seřídit pod dohledem bedlivého pracovníka Jikov tak jako jsem to měl kdysi možnost zažít na vlastní kůži sám.
_________________ Favorit 136X
|
20.12.09, 12:23 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Dobře, musím uznat, že s tou vačkou jsem to nedomyslel. Ale stejně pochybuju, že to někomu zastudena točí tak moc otáček. Mě točí max. 1800ot/min. Když nesahám na plyn, tak otáčky rostou postupně se zahříváním motoru. Když plyn prošlápnu, spadnou někam k 1000ot/min. Že by se motor dusil nebo měl snahu zdechnout jsem nikdy nezpozoroval. Ani při letošních -15°C.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.12.09, 12:47 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
gokralik: Ty jsi hold nevěřící Tomáš Mňo jo tak si věř že tobě to chodí správně a my všichni ostatní to máme posraté (ikdyž jak se zdá je to přesně naopak).
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
20.12.09, 12:58 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Vzdáváš mi hold?
Nevěřím tomu, že bych to měl posrané já, když nemám se studenými starty žádný problém. Neříkám, že to máte posrané vy, jen jsem ještě neviděl Fáčko, které by točilo 2500 ot/min na sytič. Přijde mi to totiž moc. Ale to je jedno.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.12.09, 13:46 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
gokralik: Ach jo... Znáš to přísloví... "Chytrému napověz a hloupého kopni." ? Viď že jo... Řeknu ti na to jediné... mě dneska vážně bolí noha.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
20.12.09, 13:52 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Já se v tom nevyznám, ale chodí mi to jak je to tu psáno... Po startu asi 2300 otáček a když prošlápnu plyn tak to spadne na 1500 a jak se motor zahřívá tak to postupně sleze až na volnoběh tj. 800 otáček. I bratránkovi co vím to chodí stejně...
_________________ Favorit GLXi
|
20.12.09, 13:58 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Dobře, už vás tady nebudu dráždit svým názorem.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.12.09, 14:04 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
gokralik: Ne vážně nic ve zlém... neber to předchozí jako urážku nebo tak... bylo to více méně ze srandy. Ale věř tomu že tak je to opravdu správně.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
20.12.09, 14:05 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Dobrá, věřím tomu. Já se tak rychle neurazím.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.12.09, 14:08 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Gokralík: Tady se zase zamotalo, co je správné nastavení sytiče a jak to jiným funguje. Nikdo neříká, vlastně nepíše, že to musí někomu řvát na 2500ot/min. Já jen napsal, že je to tak správně. Dal jsem sytič u starého fáčka dohromady, aby motor nefungoval jako u starých škodovek, to znamená dvakrát chytnul motor, ale hned zdechnul. Až na potřetí chytnul, byl ale rád že se držel na volnoběh. Dal jsem si sytič dohromady, aby po sešlápnutí plyn. pedálu chytnul motor ihned na vyšší otáčky a po šlápnutí na pedál spadly na nižší. I tak to moc řve, tak jsem ubral šroubkem na asi 1200ot./min. V podstatě máš pravdu, protože mě ve výsledku taky motor nejel na těch 2500, ale okolo 1800-2000. Po tom šlápnutí na plyn. pedál spadly otáčky na asi těch 1200 a motor byl spokojený. Ale jel mi dost dlouho na sytič. Asi špatný bimetal, to už jsem ale neřešil. Myslím si ale že plno lidí by bylo spokojených, kdyby jim v tomhle počasí jel sytič spolehlivě a né řešit otáčky.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.12.09, 14:20 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
varok píše: Myslím si ale že plno lidí by bylo spokojených, kdyby jim v tomhle počasí jel sytič spolehlivě a né řešit otáčky.
Ámen...
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.12.09, 14:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|