Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 07:48



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 sytič 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Jo, jenže podle mě to má točit nad 2000 při uzavřené přívěře na teplém motoru. Na studeném tak kolem 1500-1700 ot/min. Těch 2400 na studeném motoru hned po nastartování si nedokážu představit. Přijde mi to jako mučení.

Každopádně jestli po prošlápnutí plynu postupně se zahříváním mtorou otáčky padají až na těch 800ot/min, tak bych to neřešil.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


20.12.09, 00:15
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
gokralik: OMG že podle tebe... :roll: Tak si otevři Andrta a pak něco piš. Vždyť ani pořádně nevíš o čem točíš...

Kdybys na teplém motoru uzavřel přívěru tak se ti udusí takže jen těžko ti vůbec bude něco točit. :D Prostě je to správně. To že to u tebe tak nefunguje neznamená že to tak není. Jediný co to znamená je že ti to nefakčí jak má... :wink: Tobě jak se zdá to vždycky jen skočí na druhej nejvyšší stupínek vačky a nikdy se neaktivuje úplně do plna tzn. šroub ti neskočí až na nejvyšší stupeň nebo se ti povolil šroub zvýšenýho volnoběhu. Nic ve zlým ale seš jako kolovrátek... už to tady napsalo několik lidí že je to správně včetně wertyho který co vím se karbecy zabývá a pořád tomu nejseš schopnej uvěřit. :roll: A přitom je tak snadný si to ověřit jen to chce otevřít knížku (Andrta) ale to je asi moc práce, viď. :wink:

_________________
Favo 135 (G)LX '93


20.12.09, 02:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Je pravda, že teď vařím z vody, ale prostě mi to přijde hodně.

Teď jsem si našel Andrta a při seřizování vzduchové přívěry má být motor zahřátý na provozní teplotu a má točit 2200 - 2400 ot/min. Takže na studeném budou určitě tyto hodnoty mnohem nižší. A jak už jsem psal, nedokážu si představit, že v -15°C sednu do auta, nastartuju a otáčky vyletí na 2500. To by mi asi upadly uši a motor vyskočil z pod kapoty a nafackoval mi.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


20.12.09, 10:27
Profil

Příspěvky: 14799
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Já když jsem měl předtím staré fáčko s karbecem, tak jsem taky dával sytič dohromady. Je to ale velmi častá závada. Trvalo mi skoro rok, než jsem přišel nato, jak to vůbec pracuje. Štelování je opravdu hrozná piplačka, pokud to chceš mít OK. V knížce od Andrta je to tak popsané, jak jsem to popsal já a jiní, tak že se nebudeme hádat. :wink: Když je maximum sytiče jen těch příklad 1500ot/min. tak po šlápnutí na pedál to spadne na volnoběžné otáčky, možná méně a motor se trápí ještě více. Píšu ze svých zkušeností, když jsem opravoval svůj sytič u starého fáčka.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.12.09, 10:48
Profil

Příspěvky: 376
Příspěvek 
gokralik píše:
Je pravda, že teď vařím z vody, ale prostě mi to přijde hodně.

Teď jsem si našel Andrta a při seřizování vzduchové přívěry má být motor zahřátý na provozní teplotu a má točit 2200 - 2400 ot/min. Takže na studeném budou určitě tyto hodnoty mnohem nižší. A jak už jsem psal, nedokážu si představit, že v -15°C sednu do auta, nastartuju a otáčky vyletí na 2500. To by mi asi upadly uši a motor vyskočil z pod kapoty a nafackoval mi.




1) Ano hodnota zvýšených volnoběžných otáček se seřizuje na teplém motoru a to z toho důvodu aby byla při seřizování zajištěna stabilita a rovnoměrnost chodu motoru. Co jsi ovšem zapomněl zmínit je ona veledůležitá skutečnost že tento postup se tak děje na druhém nejvyšším stupni vačky.

2) Pokud se podíváš do stati kde je práce "sytiče" popsána pak tam najdeš následující znění... "Po uvolnění pedálu akcelerátoru se regulační šroub 52 opře o nejvyšší stupeň stupňovité vačky. Vidíš ten rozdíl...?

Pokud seřídím zvýšený volnoběh na druhém nejvyšším stupni vačky u teplého motoru na 2200-2400 ot./min pak se stane co u studeného motoru a šroubu opřeného o nejvyšší stupeň?

Ano, správně vlivem pasivních odporů studeného motoru se otáčky seřízení "přesunou" o stupeň výše. (Rozdíl o kterém jsem psal). A proto je u studeného motoru na nejvyšším stupni vačky 2200-2400 a u teplého cca 3000 otáček. Proto je na druhém nejvyšším stupni u studeného motoru 1400-1600 a u teplého 2200-2400 otáček.

Doufám že už jsi to snad pochopil. Doporučuji si detailně pročíst funkci a práci "sytiče" případně ještě lepé několik karburátorů Pierburg 2E-3, Jikov LEKR 28-30 rozebrat, složit a seřídit pod dohledem bedlivého pracovníka Jikov tak jako jsem to měl kdysi možnost zažít na vlastní kůži sám.

_________________
Favorit 136X


20.12.09, 12:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Dobře, musím uznat, že s tou vačkou jsem to nedomyslel. Ale stejně pochybuju, že to někomu zastudena točí tak moc otáček. Mě točí max. 1800ot/min. Když nesahám na plyn, tak otáčky rostou postupně se zahříváním motoru. Když plyn prošlápnu, spadnou někam k 1000ot/min. Že by se motor dusil nebo měl snahu zdechnout jsem nikdy nezpozoroval. Ani při letošních -15°C.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


20.12.09, 12:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
gokralik: Ty jsi hold nevěřící Tomáš :D Mňo jo tak si věř že tobě to chodí správně a my všichni ostatní to máme posraté (ikdyž jak se zdá je to přesně naopak). :D :wink:

_________________
Favo 135 (G)LX '93


20.12.09, 12:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Vzdáváš mi hold? :)

Nevěřím tomu, že bych to měl posrané já, když nemám se studenými starty žádný problém. Neříkám, že to máte posrané vy, jen jsem ještě neviděl Fáčko, které by točilo 2500 ot/min na sytič. Přijde mi to totiž moc. Ale to je jedno.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


20.12.09, 13:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
gokralik: Ach jo... :roll: Znáš to přísloví... "Chytrému napověz a hloupého kopni." ? Viď že jo... Řeknu ti na to jediné... mě dneska vážně bolí noha. :lol:

_________________
Favo 135 (G)LX '93


20.12.09, 13:52
Profil

Příspěvky: 278
Příspěvek 
Já se v tom nevyznám, ale chodí mi to jak je to tu psáno... Po startu asi 2300 otáček a když prošlápnu plyn tak to spadne na 1500 a jak se motor zahřívá tak to postupně sleze až na volnoběh tj. 800 otáček. I bratránkovi co vím to chodí stejně...

_________________
Favorit GLXi


20.12.09, 13:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Dobře, už vás tady nebudu dráždit svým názorem. :wink:

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


20.12.09, 14:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
gokralik: Ne vážně nic ve zlém... neber to předchozí jako urážku nebo tak... bylo to více méně ze srandy. Ale věř tomu že tak je to opravdu správně.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


20.12.09, 14:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Dobrá, věřím tomu. Já se tak rychle neurazím. :wink:

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


20.12.09, 14:08
Profil

Příspěvky: 14799
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Gokralík: Tady se zase zamotalo, co je správné nastavení sytiče a jak to jiným funguje. Nikdo neříká, vlastně nepíše, že to musí někomu řvát na 2500ot/min. Já jen napsal, že je to tak správně. Dal jsem sytič u starého fáčka dohromady, aby motor nefungoval jako u starých škodovek, to znamená dvakrát chytnul motor, ale hned zdechnul. Až na potřetí chytnul, byl ale rád že se držel na volnoběh. Dal jsem si sytič dohromady, aby po sešlápnutí plyn. pedálu chytnul motor ihned na vyšší otáčky a po šlápnutí na pedál spadly na nižší. I tak to moc řve, tak jsem ubral šroubkem na asi 1200ot./min. V podstatě máš pravdu, protože mě ve výsledku taky motor nejel na těch 2500, ale okolo 1800-2000. Po tom šlápnutí na plyn. pedál spadly otáčky na asi těch 1200 a motor byl spokojený. Ale jel mi dost dlouho na sytič. Asi špatný bimetal, to už jsem ale neřešil. Myslím si ale že plno lidí by bylo spokojených, kdyby jim v tomhle počasí jel sytič spolehlivě a né řešit otáčky.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.12.09, 14:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
varok píše:
Myslím si ale že plno lidí by bylo spokojených, kdyby jim v tomhle počasí jel sytič spolehlivě a né řešit otáčky.


Ámen...

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


20.12.09, 14:23
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz