Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 22:27



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Nevim si rady ale myslim ze je to altik 
Autor Zpráva

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
dotaz je špatně zádán protože myslet znamená ho**o vědět


vemeš šroubováček křížáček, na altíku vymontuješ relátko dva šroubečky M5, přeletuješ dva ulíky za dvacet korun a je po problému :sick:


mám to potvrzeno http://www.google.cz/url?sa=t&source=we ... eQTqWuD9tA



pokud tomu nevěříte vsázím se o plný septik http://www.google.cz/url?sa=t&source=we ... p7Rru7WDyg :D miloš




Jasně že to můžou být i uhlíky , ale vyměnit uhly bez toho abych se podíval jak to vypadá ve vnitř toho altíku je celkem oprava na pytel.


30.12.09, 15:32
Profil
Pspvek Reklama

   
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
breta1 píše:
Předpokládejme, že pomocné diody mají špatný spoj (v červeně označených místech)nebo některá/některé je přerušená (třeba jen částečně nebo občas).
Zpočátku celý proud do rotoru je dán proudem kontrolky a je I1=I a napětí Ur je velmi malé. Zvyšováním otáček roste napětí B+ a regulátor čeká, až bude Ur 14,1V, protože žádné jiné napětí než toto porovnávat a následně regulovat neumí. Proud I1 na to zvýšení na 14,1V nestačí a I2 nepomáhá, protože tam není nebo je malý. No a pokud ty červené spoje jsou tak "napůl", jakýsi I2 poteče a pak I1+I2 může už stačit na slušné buzení, ale Ur bude pořád nízké, takže B+ si to pošupajdí nahoru, bude se přebíjet nad 14,1V a kontrolka bude svítit (protože Ur bude nízké).

http://sklad.obrazku.cz/obr269879_alternator.PNG


Krásná teorie, ač praxe říká něco zcela jiného. Na to, aby došlo k tomu, co říkáš, by alternátor nesměl mít velkou zátěž. Jenže všichni jezdíme se světly, tedy nějakých 10 a více A tam pořád cucáme. Na to, aby se přes žárovičku a "zblblé" diody dokázal altík nabudit tak, aby tento proud dal a ještě hromadu navíc, nutných k nárůstu napětí, je zapotřebí jakýsi nemalý proud buzení, což žárovka, jejíž odpor vlákna s napětím roste, jen těžko zabezpečí. Já nevím, sice už dlouho auta nedělám, ale když to přebíjelo, tak byl v háji regulátor, měl proražený regulační tranzistor nebo slepené kontakty, podle typu. Když se pokakaly diody přídavného regulátoru, tak to nedobíjelo nebo odprásklo střídavým napětím regler, podle to, jak se diody "vyspaly"... :wink:

_________________
J.


30.12.09, 16:54
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Jasně že to můžou být i uhlíky , ale vyměnit uhly bez toho abych se podíval jak to vypadá ve vnitř toho altíku je celkem oprava na pytel.[/quote]


záleží taky co chceš dělat jestli repasovat altík nebo jen obnovt dobíjení a taky co si představuješ pod pojmem podívat elektrika a komponenty jsou hlavně o měření

o měření zde zatím nepadlo ani slovo není zde jediný údaj o napětí třeba na altíku, co z něj leze před startem a po s tartu,
zda je nějaké napětí na relátku, prostě nic jen slohovky do septiku :sick: miloš


30.12.09, 17:33
Profil

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
Jasně že to můžou být i uhlíky , ale vyměnit uhly bez toho abych se podíval jak to vypadá ve vnitř toho altíku je celkem oprava na pytel.



záleží taky co chceš dělat jestli repasovat altík nebo jen obnovt dobíjení a taky co si představuješ pod pojmem podívat elektrika a komponenty jsou hlavně o měření

o měření zde zatím nepadlo ani slovo není zde jediný údaj o napětí třeba na altíku, co z něj leze před startem a po s tartu,
zda je nějaké napětí na relátku, prostě nic jen slohovky do septiku :sick: miloš[/quote]

Zbytečně mě chytáš za slovo "podíval" zasvěcený určitě ví jak jsem to myslel a ty se zeptej křišťálové koule.

Pokud se ozve ten který tohle téma založil mile rád mu odpovím a budu se snažit vysvětlit co a jak.
Ale tyhle tvé standartní rady typu vyměň uhly, nebo dotáhni 3x m5 to neřekne nikomu skoro nic o tom jak to tam funguje.
Nehledě že k těm radám ohledně těch šroubků pokud k tomu nedodáš že je třeba ten altik rozebrat, odpájet vinutí to jistě víš proč, proměřit diody a podotahovat hlavně uvnitř, tak ta tvá rada nikomu nepomůže protože to každý bude rvát zvenčí.

A pokud už jsou krátké uhlíky , tak to nejspíš svědčí o tom že má alternátor slušně naběháno a chtělo by to vyměnit i ložiska. Ale už se mi tady nechce zbytečně všechno psát protože ohledně renovace alternátorů je tady toho dost a název tohoto vlákna zní jasně!


30.12.09, 18:18
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
žij v klidu :D mioš


30.12.09, 20:29
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz