Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 03:11



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 124 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další
 NEJ ložiska a vazelína pro vlečku 
Autor Zpráva
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Sam jsi OT tyyyyyyyy... ty, mas sledovat cvrkot.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


8.1.10, 00:16
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 37
Příspěvek 
Jednou za měsíc se probudíte tak jaký cvrkot?


8.1.10, 10:03
Profil
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Ted nejak nechapu, co myslis... A jinak tech 300Nm je utahovaci moment ty matice?

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


8.1.10, 10:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2753
Bydliště: Rokycansko
Příspěvek 
Majlanky píše:
Ted nejak nechapu, co myslis... A jinak tech 300Nm je utahovaci moment ty matice?
Ano a jinak musíš sledovat cvrkot i na virtu, tak jsme se o tom bavili a fotka OT fakt není.

_________________
https://www.facebook.com/Tuner2carphotos
https://www.instagram.com/tuner2carphotos/


8.1.10, 10:16
Profil Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tak jsem si prosel to tema na virtu. Dobre tak fotka je k veci, neni OT, omlouvam se(ale pokud byla matice pretazena tak mi to prijde, ze to nemuzeme brat v uvahu). Kazdopadne mi tato myslenka proste nesedi... Napr. si myslim, ze pokud utahnu matici utahovacim momentem 300Nm, tak na to lozisko ale nepusobi sila stejne velikosti ale mensi dle me... Navic pak musime vzit i uvahu, treci silu kterou lozisko drzi na hrideli a tudiz zabranuje deformaci. Jinak nevim co pan myslel tim, ze je na vnejsi strane lozisko spatne podlozeno, pac tam sice drazkovani uz je ale prumer hridele je stejnej jako pod vnitrni stranou(aspon moje hridel to tak ma). Pak mam otazku, jak je to s tou kleci v ktery sou zasazeny kulicky. Ta je napevno pridelana uprostred(mezi jednotlivyma radama) k tomu vnitrnimu krouzku?

Jinak SE OMLOUVAM vsem, co me nazory tak moc poburuni ale me prijde, ze se udelal nejaky zaver a vsichni ho akorat odkejvou. Takhle snad dodneska vysi neopravenej navod na repasy poloos, ktera obsahuje kardinalni pitomost, pac se nikdo nezabyval tim, zda to nahodou neni jinak...

Edit: opraveno aby to neznelo jak od hotentota :lol: (a jeste se to bude muset opravit vicekrat)

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


Naposledy upravil Majlanky dne 8.1.10, 13:19, celkově upraveno 1



8.1.10, 10:42
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
No na lozisko nepusobi 300Nm pac to neni sila ale utahovaci moment. Sila vyvozena timto momentem bude dle me vetsi nez 300N...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


8.1.10, 11:55
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Tak ne kecam, nebo blbj pocitam pac ta sila vychazi do 200N :shock: Nemate nekdo tabulky kde jsou ty treci uhly? Uhel stoupani mam...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


8.1.10, 12:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
nemam cas sa ti na tym zamyslat... ale ked na matku posobis momentovou silou 300Nm, zavit ti ju (podla stupania rozklada na Fx a Fy... potom je velmi dolzite vediet presnu stycnu ploch matice - trecia sila a straty v samotnom zavite. (tie budu niekde v tabulkach pre konstukterov NASA) potom samozrejme prichadza na radu plocha strany loziska a jej deformacia, posunutie a to uz je celkom slusne ratanie na cely vikend :sick:

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


8.1.10, 12:24
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Sem něco málo připsal na virt. Sem zvědaf kdo mě zase seřve že sem upe blbej. :roll:

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


8.1.10, 14:41
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
No takhle, dyt mi to nepotrebuje vedet presne. Staci kdyz nekdo koukne ta ty vztahy a rekne odhadem v jakym pomeru bude ta sila vuci tomu momentu... (ja se priznam, ze netusim, ktery vztahy mam hledat)Ale zajimavy je, jak pise Martin. Najezdil na tech loziskach vic jak 25000km a porad je mu nehucej. Ja jsem vytahnul z vlecky loziska asi pred rokem, dneska sem je vytahnul abych se podival a zadny rejhy tam nemam a kulicky jsou taky vsechy v celku...

Dalsi vec ktera mi vrta hlavou. Pokud by se zdeformoval to vnitrni teleso toho loziska, pak by se tedy vytratila vule ale myslim si, ze spis, nez zeby se zacali nicit kulicky a telesa, by se podle me spis zdeformovala klec kde jsou kulicky ulozeny... Co vy na to?

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


8.1.10, 18:27
Profil
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Takze jsme to spocitali a dopracovali jsme se k vysledku, ze na to vnitrni teleso toho loziska pusobi tlak o velikosti 200N/mm^2 pri utahovacim momentu 300Nm. Kdyz pak kouknu do tabulek zjistim, ze teleso bude z oceli tridy 17 pro ktere plati:

1. pokud je ocel chromova, pak nejnizi mez plasticity je 460N/mm^2
2. pokud je ocel chromniklova, pak nejnizsi mez plasticity je 210N/mm^2

Takze mi z toho pak vychazi, ze tlak vyvolany matici neni dostatecne velky na to aby mohl vnitrni teleso deformovat.

PS: Hodnoty pouzite k vypoctu byly zaokrouhlovany na cela cisla a nektere(plocha na kterou pusobi sila) byly delany odhaden pac jsem byl linej zjistovat presne rozmery... Ale myslim si, ze presnost mame dostatecnou... Chtelo by to ale zjistit z jakeho materialu presne, se vyrabi loziska v ZKL jak rika Matthes...

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


8.1.10, 23:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
Majlanky: myslis ze zistis z coho robi ZKL loziska? mozes sa do NASA opytat z coho robia raketoplany a ci nemaju nejake schemy, ze si chces postavit sam :) sry za OT, ale myslim ze toto bude dobre strazene tajomstvo. Kazdopadne pokial je jedna mez niekde u 210N/mm^2 tak po pripocitani tlakov ktore sposobuju gulicky a ostatne vplyvy uz to bude podla mna "za hranicou"

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


9.1.10, 00:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1728
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Nevim proc byto melo byt tajemstvi, obecne se telesa lozisek delaji ze 17 oceli a ta muze byt chromova ci chromniklova... Kazdopadne mi neslo o to aby mi dali recept na vyrobu loziska ale o to, aby rekli jakou mez plasticity ma ten material ze kteryho to maj a tam neni duvod mi to nerict. No a co se tyce tlaku kulicek? To placas kozy a vozy dohromady... Tady se resi, zda tlak ktery se vyvine matice, nedeformuje vnitrni teleso loziska. Kulicky pusobjej kolmo na tyto sily, to je uplne o necem jinem. A ostatni vlivy? Ty by pouze mohli vyslednou silu/tlak zmensit pac jsem zanedbal napriklad treci sily mezi unasecem a matici...

PS: Ten vysmevavy ton je fuj

_________________
Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136


9.1.10, 02:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
sry, nemyslel som to nijak zle. ide len o to ze tieto deformacne charakteristiky najdes v katalogoch od vyrobcu, ale o aku ocel ide ti podla mna nepovedia. A ak sa nemylim tak na zratanie medze deformacie potrebujes mat vsetky tlaky (zo vsetkych smerov) tj nielej axialne ale aj radialne.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


9.1.10, 02:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
To písnu i sem:

Jezdím ZKL od Února 2008 tj. skoro 30 000km s tukem LA 2–3. Asi rok byla vlečka originál po GO tj. vysoká koza. Pak přišly Sakyho 380ky jeté další rok a nyní asi půl roku jezdím kyvkové pružiny. Takže postupně zvětšuji áčka a namáhání nápravy.

Komu nevychází výpočty roků a km tak doplňuji že GO vlečky proběhla v Červnu-Červenci 2007.

Moment nevím jestli jestli je dodržen, ale matice sem natočil zpět jak byly. Vím že se mají dávat nové ale hov.. se stane.

Nic nehučí. Což je pěkné na to, že ty nová ložiska byla plná prachu z řezání flexou a musel sem je hodinu máchat v benzínu.

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


9.1.10, 14:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 124 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz