Autor |
Zpráva |
salomen
Příspěvky: 253
|
Nabíjanie bezudržbovej batérie
Cafte.Podarilo sa mi úplne vybiť akumulátor http://www.battery.cz/autobate.....-748-v2838
Je to bezudržbová bateria.Otázka znie ako sa tam nalieva destilka a je tam nejaké odvetrávanie plynov keď to nemá tie štuple na dolievanie?Proste ako to nabiť.Dikes.
|
7.1.10, 15:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Nedolejvá se proto se jmenuje bezúdržbová, nabíjí se stejně jako obyč baterka a odvětrání má.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
7.1.10, 15:29 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
odvětrání má ale je dobré hlídat napětí - to odvětrávání není nic moc a pokud to přeženeš tak se nafoukne a když nenafoukne a necháš ji tam dlouho tak hrozí odpařování vody kterou nedoplníš (ale při jednom nabíjení to nehrozí, to bys tam musel nechat snad několik dní)
|
9.1.10, 22:31 |
|
|
mixal.s
Příspěvky: 217 Bydliště: Partizánske, Slovensko
|
voda sa nedoplna... odporucam nabijat cim mensim prudom a tak, aby clanky nedosiahli splynovacie napatie (ludovo vrenie baterie), ktore nastava pri 2,35V / clanok, to znamena, ze na celu bateriu je to 2,35 x 6 = 14,1V...
|
10.1.10, 15:50 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
mixal.s píše: voda sa nedoplna... odporucam nabijat cim mensim prudom a tak, aby clanky nedosiahli splynovacie napatie (ludovo vrenie baterie), ktore nastava pri 2,35V / clanok, to znamena, ze na celu bateriu je to 2,35 x 6 = 14,1V...
jak jsi přišel na těch 2,35V?
Nevím, ale jak jsem zjistil, hodně aku s "okem" má možnost nějak otevřít články, stačí se na něj pořádně podívat... většinou jde o společný kryt všech šesti otvorů..
Nabíjet do 14.4 V prudem 0,12xkapacita aku a pak snížit na 0,06xkapacita a nechat do napětí 16,5 V a pak vypnout. Podle mne ale tím hlubokým vybitím dostal dost na prdel a jeho životnost se sníží, pokud vůbec půjde nabít...
_________________ J.
|
10.1.10, 16:40 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
mixal.s píše: ...na celu bateriu je to 2,35 x 6 = 14,1V... Jenže v autě ti altík dá víc... Jiří Čech píše: hodně aku s "okem" má možnost nějak otevřít články
Některé mají jen špunty přelepené nálepkou...
|
10.1.10, 17:25 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
fatal píše: mixal.s píše: ...na celu bateriu je to 2,35 x 6 = 14,1V... Jenže v autě ti altík dá víc... Jiří Čech píše: hodně aku s "okem" má možnost nějak otevřít články Některé mají jen špunty přelepené nálepkou...
Pro bezúdržbové aku je předepsané dobíjecí napětí alternátoru 14,5 - 14,8 V...
_________________ J.
|
10.1.10, 17:34 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Pro bezúdržbové aku je předepsané dobíjecí napětí alternátoru 14,5 - 14,8 V...[/quote]
a to vymyslíš jak jiné relé a kde ho koupit ?
pak jsi asi domotal dvě věci je bezúdržbový akumulátor tam jsou nějaké ventilky a voda se neodpařuje i Ag,
pak jsou akumulátory označeny Ca že ty desky jsou vytobeny s příměcí Ca a ty potřebují těch 14.6 V, vyrábí se i v provedení udržbové miloš
Naposledy upravil slovacek.milos dne 10.1.10, 19:10, celkově upraveno 1
|
10.1.10, 18:59 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
slovacek.milos píše: Pro bezúdržbové aku je předepsané dobíjecí napětí alternátoru 14,5 - 14,8 V... a to vymyslíš jak jiné relé a kde ho koupit miloš[/quote]
u nových alternátorů toto napětí už je, jinak jde regulátor podložit diodami (psal jsem o tom v mém článku) a dostat se třeba na 16 V, když chceš...
_________________ J.
|
10.1.10, 19:07 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
ještě to jirko dočti já to poopravil miloš
|
10.1.10, 19:12 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
slovacek.milos píše: Pro bezúdržbové aku je předepsané dobíjecí napětí alternátoru 14,5 - 14,8 V... a to vymyslíš jak jiné relé a kde ho koupit ? pak jsi asi domotal dvě věci je bezúdržbový akumulátor tam jsou nějaké ventilky a voda se neodpařuje i Ag, pak jsou akumulátory označeny Ca že ty desky jsou vytobeny s příměcí Ca a ty potřebují těch 14.6 V, vyrábí se i v provedení udržbové miloš[/quote]
Nevím, ale neviděl jsem zatím Ca aku údržbové... asi jsem se špatně díval...
_________________ J.
|
10.1.10, 19:17 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
já si jirko udělal školení jsou údržbové a bezůdržbové akumulátory olověné a jejich nabíjecí proud je 14V
pokud jsou údržbové a bezúdržbové akumulátory olověné vyrobené a označené Ca musí mít dobíjecí napětí od 14.6V
filozifie Ca je již nastavena od výroby a nesmí se pak ty aku zaměnovat
třeba pro feldy si volíme bezúdržbový aku bez Ca např. silver http://www.google.cz/url?sa=t&source=we ... OWioUpySzw miloš
|
10.1.10, 19:29 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
slovacek.milos píše: já si jirko udělal školení jsou údržbové a bezůdržbové akumulátory olověné a jejich nabíjecí proud je 14V pokud jsou údržbové a bezúdržbové akumulátory olověné vyrobené a označené Ca musí mít dobíjecí napětí od 14.6V filozifie Ca je již nastavena od výroby a nesmí se pak ty aku zaměnovat třeba pro feldy si volíme bezúdržbový aku bez Ca např. silver http://www.google.cz/url?sa=t&source=we ... OWioUpySzw miloš
A jsou Ca a Ca-Ca akumulátory, to víš také?
_________________ J.
|
10.1.10, 19:33 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
jo ale dál bych to už nekochal to je téma nekonečné
raději zakrním u toho označení Ca vyšší dobíjecí napětí, bez označení Ca normální napětí 14 V
ale říct že pro bezůdržbové aku je předepsáno dobíjení 14.5 až 14.8 V to asi nebude vždy pravdou miloš
|
10.1.10, 19:41 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
slovacek.milos píše: jo ale dál bych to už nekochal to je téma nekonečné
raději zakrním u toho označení Ca vyšší dobíjecí napětí, bez označení Ca normální napětí 14 V
ale říct že pro bezůdržbové aku je předepsáno dobíjení 14.5 až 14.8 V to asi nebude vždy pravdou miloš
Bezúdržbový je vždy Ca nebo bez volného elektrolytu, ale těch moc není a nevím, kdo zde má Optimu ve škoduli... u těch je naopak 14,4 V nejvýše povolené napětí
_________________ J.
|
10.1.10, 19:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|