Takže bol som donuteny si rychlo zohnat aspon blok motora pretože cestou k starkej na sviatky mi zasvietila kontrolka oleja a motor začal klepať a zo 110km som klesol na 60 a plny plyn som mal.
Prišiel som ledva do dalšej dediny kde naštastie byva oco a ma dielnu...
Po rozobratí som usudil že jedine nový motor.
Behom pol hodky som zohnal 781.136 za 40eur aj s prevodovkou a nekompletnych krbecom.
Z pod piestov išiel všetok olej do valcov.
Dva dni sme vymienali motor a po zapojení a akom takom nastavení sme nastartovali. ( jeden den som len čistil motor)
Ide perfektne nakoľko ho mal automechanik a mal buracku. Všetko bolo pekné aj sviečky aj viečko bolo čisté a po vypustení oleja som zostal pozerať aký v pohode olej.
Ventile sme nastavili 20 na 20
rozdelovač potočili keď bolo naštartované a podla zvuku približne
zatial
a karburátor tiež podla otačok a zvuku.
Mam aj foto počas celej demontáže a zasa montáže 136-ky
V tom predošlom motore som dal zrovnat hlavu a zabrusiť ventile a aj sedla ventilov. Užil som si to 500km potom motor KO.
O tento by som sa chcel starat lepšie.
Idem najsť ako sa nastavuje karbec a aj rozdelovač.
Tšen rozdelovač asi nenastavím presne bez prislusneho naradia však??
A skoro som zabudol... nechal som aj prevodovku od mechanika a len sme vymenili spojkove lozisko, spojku a ked som siel nastartovat a vyhodit neutral tak sa mi celáááá páka hýbala. Nieje to v tiahlach a ani v miestach kde su spojené.
Otáča sa ta tička čo trčí z prevodovky a to v smere ako ked idete s pakou od sofera k spolujazdecovi... co s tým??